تنظیمات ساعت مچی کاسیو A159W

در این آموزش قصد داریم شما عزیزان را با دکمه های این مدل، تنظیمات اصلی، تقویم و روزهای هفته آشنا کنیم.

تنظیم ساعت مچی کاسیو A159W

این مدل از ساعت های کاسیو دارای دو دکمه می باشد که یک دکمه در سمت چپ و یک دکمه در سمت راست ساعت تعبیه شده است که هر دو کاربرد مشابهی دارند. این دسته از ساعت های کاسیو زنگ هشدار و کرنومتر دارند و ضدآب هستند.

آشنایی با دکمه های ساعت

دکمه A (MODE): برای ورود به حالات مختلف ساعت مانند تنظمیات زنگ هشدار، کرنومتر و تنظیمات ساعت
دکمه B (LIGHT/LAP.RESET): در حالت عادی با نگه داشتن این دکمه نور به صفحه می دهد. در سایر تنظیمات ریست و جابجایی انجام می شود.
دکمه C (START.STOP/12H-24H): در حالت عادی اگر این دکمه را بزنید حالت ساعت را به صورت 24 ساعته (1 تا 24) و یا 12 ساعته (از 1 تا 12 AM/PM) نمایش می دهد.

تنظیمات اصلی ساعت

1) در ابتدا دکمه A پایین سمت چپ را سه مرتبه بزنید تا حالت چشمک زن بر روی ثانیه شمار برود.
2) برای تنظیم ثانیه شمار از دکمه C در سمت راست استفاده کنید به نحوی که هر بار این دکمه را بفشارید ثانیه شمار از صفر شروع به کار کند.
3) یکبار دکمه B را در سمت چپ بالای ساعت بزنید تا چشمک زن بر روی ساعت شمار برود و به همین ترتیب دکمه C عدد ساعت شمار را از 1 تا 12 تنظیم می کند.
نکته 1: با نگه داشتن دکمه C تنظیمات سریع تر می شود.
نکته 2: در شرایطی که ساعت در حالت اولیه روی 24H باشد تغییرات نیز از 1 تا 24 در ساعت شمار اعمال می شود و در شرایطی که فرمت در حالت 12H-AM/PM باشد تغییرات از 1 تا 12 اعمال می شود.
4) پس از تنظیم ساعت شمار دوبار دکمه B را بزنید تا چشمک زن ساعت بر روی دقیقه شمار برود. به همان صورت دکمه C را بزنید تا دقیقه شمار از 0 تا 59 انجام شود. (قابل ذکر است که اگر دکمه C را نگه دارید تنظیمات با سرعت بیشتری انجام می پذیرد.)

تنظیم تقویم ساعت (روزهای هفته و تاریخ)

1) برای ورود به تنظیمات نشانگر ماه مجددا دکمه A را بزنید و برای تغییر ماه از 1 تا 12 دکمه C را بزنید.
2) برای ورود به تنظیمات روز شمار نیز به همان ترتیب عمل کنید ابتدا A را بزنید تا وارد شوید سپس دکمه C را برای تغییر از 1 تا 31 بزنید.
3) برای تنظیم روزهای هفته نیز ابتدا با A وارد شوید سپس روزهای هفته را با C جابجا کنید.
4) اکنون با زدن دکمه A به تنظیمات اولیه باز می گردید.

منبع :

تنظیمات ساعت مچی کاسیو A159W

خروج از نسخه موبایل