تقریبا همهی ما به صورت روزانه از گوگل استفاده میکنیم. هر سرچ که توسط کاربران انجام میشود فرصت خوبی است تا برند خود را در معرض دید آنها قرار دهیم. گوگل ادز این امکان را به شما میدهد تا با اجرای کمپین تبلیغاتی، میزان جذب بازدیدکننده و فروش خود را افزایش دهید. حال چگونه میتوانیم کمپین خود را در گوگل راه اندازی کنیم؟
در ادامه با قدرت کمپین گوگل ادوردز و فرصتی که در اختیار شما قرار میدهد آشنا میشوید.
کمپین گوگل ادز چیست؟
گوگل ادز ابزاری است که با استفاده از کلمات کلیدی، وبسایت خود را در ابتدای صفحه نتایج به نمایش میگذارید. با ایجاد کمپین میتوانید برای کسب و کار خود به روش PPC بازاریابی کنید. هنگامی که افراد عبارت یا کلمهای را جستجو میکنند که متناسب با کلمات کلیدی شما باشد، آگهی شما در صفحه اول نتایج نمایش داده میشود.
برای مثال فرض کنید شما یک کفش فروشی دارید و میخواهید هر کسی عبارت «خرید کفش اسپورت زنانه» را سرچ کرد، وبسایت شما در صفحه اول نتایج به او پیشنهاد شود. با ایجاد کمپین گوگل ادز به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید.
شما نباید از keyword، تک کلمهای یا عبارت عمومی استفاده کنید زیرا بسیاری از کاربران بر روی تبلیغی که مطابق نیازهای آنها نباشد کلیک نمیکنند. وقتی روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز کنید قطعا کلیکهای بیشتری دریافت میکنید، و نرخ تبدیل خود را افزایش میدهید.
با استفاده از این راهنما، میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید.
مرحله اول: ایجاد یا ورود به حساب کاربری
برای شروع، ابتدا روی عبارت ads.google.com یا گزینه google Ads در منوی برنامههای گوگل کلیک کنید.
مرحله دوم: نوع کمپین خود را انتخاب کنید.
همانطور که در تصویر مشاهده میکنید قالبهای مختلفی وجود دارد اما پیشنهاد ما این است که خودتان کنترل کمپین را به دست بگیرید! پس روی گزینه «create a campaign without a goal’s guidance » کلیک کنید.
مرحله بعدی؛ شما باید نوع کمپین خود را انتخاب کنید. ما کاربرد انواع کمپینها را برای شما توضیح میدهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
جستجو(Search)
از کمپینهای جستجو برای نمایش تبلیغات متنی در صفحات نتایج گوگل استفاده میکنند. این تبلیغات متناسب با کلمات کلیدی که کاربران جستجو میکنند نمایش داده میشود. شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب میتوانید در رأس نتایج گوگل قرار بگیرید.
نمایش(Display)
در این مدل، گوگل آگهی شما را در وبسایتهای مختلفی به نمایش میگذارد. کمپین نمایشی با هدف افزایش آگاهی از برند یا جذب بازدیدکنندگان هنگام مرور سایت مورد استفاده قرار میگیرد.
فیلم(Video)
با استفاده از این کمپین میتوانید از طریق حساب کاربری گوگل ادز خود، تبلیغ ویدئویی ایجاد کنید تا در پیش نمایش ویدئوهای یوتیوب قرار گیرد.
اپلیکیشن(App)
اگر میخواهید برای اپلیکیشن خود بازاریابی و تبلیغ کنید استفاده از این کمپین بهترین گزینه برای شماست.
توجه! بعد از انتخاب یکی از گزینهها، گوگل از شما میخواهد نتایجی را که از ایجاد کمپین قصد دارید بدست بیاورید انتخاب کنید. که پاسخ به این سوال الزامی نیست.
اکنون میخواهیم وارد جزئیات در ایجاد کمپین شویم؛ پس در ادامه با ما همراه باشیدJ
مرحله سوم: تنظیمات
تنظیمات کمپین یک فرآیند ۴ مرحلهایست.
تنظیمات عمومی(General)
در این قسمت باید برای کمپین خود نامی اختصاص دهید و سپس انتخاب کنید که تبلیغات شما در کدام شبکه نمایش داده شود؟
در قسمت Location انتخاب میکنید که آگهی برای چه کسانی نمایش داده شود. بر اساس تصویر زیر میتوانید نمایش تبلیغ خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنید.
در بخش بعدی با انتخاب Language نمایش آگهی را، برای افرادی که هم زبان شما هستند محدود میکنید.
در بخشbudget and bidding ، بودجهای که میتوانید بصورت روزانه پرداخت کنید به علاوه واحد پولی تعیین کنید.برای محاسبه: ابتدا مشخص کنید قصد دارید در ماه چه مقدار برای تبلیغات برند خود هزینه کنید و سپس آن را تقسیم بر۳۰ کرده و وارد کنید.
مرحله چهارم: انتخاب گروه تبلیغاتی و کلمات کلیدی
منظور از گروه تبلیغاتی مجموعهای از کلمات کلیدی شماست. در این بخش میتوانید کلمه یا عبارت کلیدی خود را وارد کنید.
مرحله پنجم: مشخصات کمپین خود را کامل کنید.
Final URL: در این کادر URL، لینک صفحهای که میخواهید تبلیغ شما به آن جا برود را وارد کنید.
Headlines: شما در این قسمت میتوانید ۳ عنوان، برای تبلیغ خود بنویسید. بنابراین باید پیام خود را به صورت خلاقانه و کوتاه در عنوانها قرار دهید.
Display Path: نمایش بخشی از URL شماست که در تبلیغ نمایش داده میشود.
Description: در این قسمت میتوانید با نوشتن متنی هوشمندانه راجع به برند و کسبوکار خود مخاطبان را برای اقدام به کلیک ترغیب کنید.
مرحله ششم: تنظیم صورتحساب و پرداخت
مراحل ساخت کمپین شما به پایان رسیده. و در این مرحله کافیست اطلاعات خود را برای پرداخت هزینه وارد نمایید.
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل استفاده از گوگل ادز
نکاتی برای اجرا کمپین گوگل ادوردز
- صفحه لندینگ خود را بهینه کنید.
صفحه فرود یا landing page مکانی است که کاربران پس از کلیک روی آگهی به آن جا میروند. و این یکی از مهمترین بخشهای موثر در تجربه مشتری است.
- به عنوان توجه ویژهای داشته باشید.
عنوانهایی بنویسید که ذهن و احساس مخاطب را جذب خود کند و حتما میدانید که عنوان نویسی مهمترین بخش بازاریابی در گوگل است. برای این کار میتوانید از کلمه کلیدی که انتخاب کردید در عنوان اصلی استفاده کنید یا این که یکی از مزایای محصولات و خدمات خود را بصورت واضح و مختصر در عنوان بنویسید.
جمع بندی
شما در این مقاله با نحوه ساخت کمپین گوگل ادز آشنا شدید. و با انجام ۶ مرحله توانستهاید کمپین تبلیغاتی خود را در گوگل راه اندازی کنید. با استفاده از این کمپین میتوانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و به رشد کسب و کار خود سرعت ببخشید. اگر سوالی در رابطه با راه اندازی و اجرای کمپین دارید در کامنت برای ما بنویسید.
https://blog.hootsuite.com/google-ads/
https://blackpropeller.com/blog/ultimate-guide-to-setting-up-a-google-ads-campaign/
https://blog.hubspot.com/marketing/build-the-best-google-adwords-campaign