واژه نامه تخصصی سئو برای درک بهتر شما از اصطلاحات سئو می باشد.
جهت فعالیت بر روی سئو سایت قدم اول دانستن همین اصطلاحات است.
اعتبار دامنه
Domain Authority
اعتبار دامنه راه حلی از شرکت moz برا تعیین کیفیت سایت ها می باشد. معیار ها و فاکتورهایی مانند: عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک های دریافتی، تعداد لینک های خروجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی، میزان جستجوی نام برند شما از مهمترین عوامل تعیین اعتبار دامنه می باشند. این معیار در سئو نیز جز عوامل بسیار مهم می باشد. به طوریکه هرچه اعتبار دامنه شما بیشتر باشد شانس دریافت رتبه های بهتر برای دامنه شما افزایش میابد. جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
سئو کلاه سفید
whit hat seo
سئو کلاه سفید به طور کلی به استفاده تکنیک هایی که مورد قبول گوگل باشد برای سئو گفته میشود. هدف کلی این تکنیک ارائه بهترین تنایج جستجو برای کاربران می باشد. در سئو کلاه سفید باید تمامی قوانین گوگل رعایت شوند. برای آنکه برندی ماندگار داشته باشید همیشه بهترین راهکار استفاده از سئو کلاه سفید می باشد.
سئو کلاه سیاه
black hat seo
سئو کلاه سیاه درست در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد. این تکنیک ها تمرکز اصلیشان بر روی رشد سریع سایت ها میباشند و نتایج موقتی دارند. در این تکنیک ها قوانین گوگل زیر پا گذاشته میشوند و یا دور زده میشوند. که معمولا بعد از مدت کوتاهی به خاطر الگوریتم های متفاوتی که گوگل دارد با جریمه سنگینی مواجه میشوند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ فراگستر به هیچ عنوان سئو کلاه سیاه را پیشنهاد نمیکنیم.
سئو کلاه خاکستری
Gray Hat SEO
در مورد سئو کلاسفید وکلاه سیاه گفتیم اما سئو کلاه خاکستری میتوان گفت به نوعی بین این دو نوع سئو میباشند.
در صورت استفاده نادرست از این روش الگوریتم های گوگل تشخیص داده و سایت را جریمه میکنند.
در واقع سئو کلاه خاکستری فراتر رفتن از استانداردهای گوگل هست به نوعی که الگوریتم های گوگل قادر به تشخیص آن نباشند.
کلمه کلیدی با نام برند
Branded Keyword
به کلمات کلیدی که مستقیم به نام برند یک مجموعه و یا یک سایت اشاره میکنند. کلمات کلیدی با نام برند می گویند.
این کلمات کلیدی میتوانند با کلمات دیگری هم همراه شوند بطور مثال: “سئو سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ فرا گستر“
جستجوی کلمه کلیدی با نام برند توسط کاربران بر جایگاه سایت آن برند از نظر گوگل تاثیر مثبت دارد.
کلمه کلیدی اطلاعاتی
Informational Keyword
کلمات کلیدی اطلاعاتی به آن دسته از کلماتی میگویند که هدف آن ها افزایش معلومات واطلاعات کاربر در یک موضوع خاص باشد.
کلمات کلیدی اطلاعاتی سطح وسیعی از کلملات را شامل میشوند و بیشتر از 50درصد جستجو ها در گوگل شامل این نوع کلمات میشوند.
سایت ویکی پدیا یکی از رقیبان همیشگی در این نوع کلمات میباشد. که در حال حاضر دارای رنک جهانی 13 می باشد.
در صورتی که علاقه دارید تا 100 سایت برتر جهان از نظر الکسا بشناسید کلیک کنید.
کلمه کلیدی معاملاتی
Transactional Keyword
زمانی که یک کاربر قصد انجام یک معامله آنلاین مانند خرید یا فروش را داشته باشد از کلمه کلیدی معاملاتی استفاده میکند.
به این نوع کلمات کلیدی تجاری هم گفته میشود. مانند کلماتی که با خرید و یا قیمت شروع میشوند.
این نوع کلمات به علت تجاری بودنشان بسیار سخت میباشند. و معمولا هزینه های بسیار زیادی صرف کلمات کلیدی معاملاتی میشود.
کلمه کلیدی دم کوتاه
Short tail keyword
به کلمات کلیدی که از سه واژه و یا کمتر تشکیل شده باشد به اصطلاح کلمه کلیدی دم کوتاه گفته میشود.
از این نوع کلملات باید به عنوان کلمات موضوعی استفاده کرد که در صفحات زیادی از سایت از آن استفاده شده باشد.
کلمات کلیدی دم کوتاه با اینکه جستجوی زیادی دارند و رقابت بین آنها سنگین هست اما نرخ تبدیل آنها پایین می باشد.
کلمه کلیدی دم بلند
Long tail keyword
کلمه کلیدی دم بلند برخلاف دم کوتاه از تعداد واژه های بیشتری برخوردار می باشد و دقیق تر به موضوع هدف کاربر اشاره میکند.
این کلمات کلیدی دارای نرخ تبدیل بالایی میباشند چون کاربر نیاز خود را واضح تر بیان کرده در نتیجه دقیقتر هدایت میشود.
به طور مثال کاربر وقتی جستجو میکند خرید عمده شال و روسری در تهران به طور مشخص بیان میکند که به دنبال چه چیزی می باشد.
کلمه کلیدی تازه
Short term fresh keyword
برخی از کلمات موجب میشمون تا به صورت کوتاه و موقت ترافیک بالایی را به سایت شما منتقل شود. به این نوع کلمه کلیدی تازه گفته میشود.
مثلا یک فیلم خاص که به تازگی معرفی شده را در سایت خود منتشر میکنید .که موجب آمدن حجم زیادی از کاربر به طور موقت به سایت شما میشود.
در استفاده از این کلمات باید دقت کنید چون همانقدر که قدرت دارند سایت شمارا بالا بکشند به همان میزان هم موجب افت سایتتان خواهد شد.
کلمه کلیدی همیشه سبز
Long term evergreen keyword
کلمه کلیدی همیشه سبز همانطور که از نامش پیداست هیچوقت محتوای آن کهنه نمیشود. همیشه تارخ انقضا بسیار طولانی دارد.
به طور مثال کلمه کلیدی همین برگه یعنی واژه نامه سئو این محتوا را اگر دوسال دیگر هم بخوانید باز هم کارایی دارد و تغییری نمیکند.
البته ممکن است بعضا بروزرسانی هایی انجام شود در این محتواها اما کلیت آن همیشه به اطلاح سبز می باشد.
کلمه کلیدی جغرافیایی
Geo targeting keyword
کاربران با استفاده از کلمه کلیدی جغرافیایی مکان خاصی را در محله، شهر و یا استان هدف قرار میدهند.
این نوع کلمات برای کسب و کارهایی که میخواهند مشتریان به مکان خود بیاورند بدلیل رقابت کمتر و هدفمندتر بودن بسیار مناسب میباشد.
یکی از تخصص های ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ فراگستر سئو محلی می باشد و تمرکز آن بر روی کلمات کلیدی جغرافیایی می باشد.
کلمه کلیدی LSI
LSI keyword
کلمه کلیدی LSI یکی از مهمترین انواع کلمات کلیدی می باشد که کلمات موضوعی می باشند و با عبارت اصلی کلمه کلیدی مرتبط هستند.
این کلمات برا بهتر و دقیق تر فهماندن موضوع صفحات به گوگل به کار میروند. در واقع ترکیب های بیشتری از کلمه کلیدی اصلی را پوشش میدهند در نتیجه محتوا را غنی تر خواهند کرد.
به طور مثال در همین مقاله ما از تعداد زیادی از کلمات کلیدی LSI استفاده کردیم که همگی شامل اصلطلاحاتی میباشد که مرتبط با واژه نامه تخصصی سئو می باشد.
چگالی کلمه کلیدی
Keyword Density
چگالی کلمه کلیدی یکی دیگر از اصطلاحات تخصصی سئو هست که منظور از نسبت تکرار کلمه کلیدی دریک محتوا به کل کلمات آن محتوا می باشد. به طور مثال اگر شما محتوایی با 3000 کلمه کلیدی دارید و کلمه کلیدی خود را در آن 30 بار تکرار کردید چگالی کلمه کلیدی در آن محتوا 1درصد محاسبه میشود.
تراکم کلمات کلیدی در محتوا ها بسیار برای دیده شدن محتوای شما در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود .درنتیجه پیشنهاد میکنیم در ادامه این مطلب توضیحات را هم مشاهده نمایی..
پر کردن کلمات کلیدی
Keyword Stuffing
پر کردن کلمات کلیدی زمانی به کار برده میشود که یک نفر صفحه ای از سایت را پر از کلمه کلیدی میکند و آن را تکرار میکند به اصطلاحی دیگر در واؤه نامه تخصصی سئو به آن بمباران کلمه کلیدی هم می گویند. به امید اینکه بتواند جایگاه مناسبی در نتایج جستجو گوگل پیدا کند غافل از اینکه نه تنها نتیجه مثبتی دریافت نخواهد کرد بلکه جریمه سختی هم خواهد شد.
بک لینک
Backlink
بک لینک به لینک هایی گفته میشود که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره شده است. به عبارتی دیگر لینک های ورودی به سایت شما از دامنه هایی بغیر دامنه سایت شما گفته میشود. بک لینک ها به موتور های جستجو کمک میکنند تا ارتباط بین سایت های مختلف را دریابند.
بک لینک تاثیر بسیار مهمی در اعتبار دامنه و سایت و در نتیجه سئو یک سایت دارد. دریافت بک لینک از سایت های معتبر و با رعایت اصول سئو میتواند کمک بسیار زیادی در رشد سایت شما بکند.
لینک خارجی
external Links
به تمام پیوندهایی که به دامنه ی دیگری بغیر از دامنه خود سایت اشاره میکنند لینک خارجی میگویند. کاربر با کلیک بر روی یک لینک خارجی در سایت شما به یک سایت دیگر منتقل میشود.
در مورد لینک خارجی باید نکاتی مثل ارتباط مفهومی لینک با سایت، ارزش سایتی که به آن لینک میدهیم، ارتباط مطلب بین صفحه مبدا و صفحه منبع و مواردی دیگر که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد باید توجه نماییم.
لینک داخلی
Internal Links
لینک داخلی به لینک هایی می گویند از یک صفحه در سایت به یک صفحه دیگر در همان سایت و با همان دامنه اشاره میکند. در واقع با کلیک بر روی یک لینک داخلی به صفحه دیگر در همان سایت منتقل میشوید.
لینک داخلی نقش بسیار مهمی در سئو دارند و موجب درک بهتر موتورهای جستجو از صفحات شما میشوند. و همچنین کاربران نیز راحت تر میتوانند به نقاط مختلف یک سایت مراجعه کنند. لینک های داخلی در منو، هدر، فوتر و داخل محتواهای یک سایت استفاده میشوند.
لینک فالو
Follow Link
در واژه نامه تخصصی سئو یکی از کلماتی که بسیار به آن برخورد میکنیم همین لینک های فالو و نو فالو می باشند. لینک فالو لینک هایی هستند که ارزش و اعتبار را به سایت مقصد انتقال میدهند در واقع سایت مقصد که به آن لینک داده شد ارزش آن افزایش پیدا میکند.
به صورت پیشفرض تمامی لینک ها فالو می باشند. و در لینک دهی های داخلی ما از این نوع لینک استفاده میکنیم اما برای لینک خارجی، ترکیبی از لینک های فالو و نوفالو ایجاد میکنیم.
لینک نو فالو
No Follow Link
لینک نو فالو بر خلاف لینک های فالو ارزش و اعتبار دامنه را منتقل نمیکند و در واقع به موتورهای جستجو اعلام میکند که فقط به دامنه مقصد اشاره کرده است. زمانی که فقط قصد داریم به یک سایت اشاره کنیم از این لینک ها بکار می بریم.
در دریافت بک لینک با باید ترکیبی از لینک فالو و نو فالو داشته باشیم. در غیر این صورت الگوریتم پنگوئن این لینک ها را اسپم شناخته و باعث جریمه شدن ما میشود.
لینک شکسته
Broken Link
اگر به ظاهر لینک یک لینک معمولی و یک لینک شکسته نگاه کنیم تفاوتی باهم ندارند، تفاوت از آنجایی شرو میشود که بر روی یک لینک شکسته کلیک کنید. لینک های شکسته به جایی راه ندارند و با ارور هایی مثل 404 عدم وجود صفحه مواجه میشوند.
اگر شما قبلا به یک صفحه لینک داده باشید و اکنون آن صفحه به هر دلیلی پاک شده باشد و یا در دسترس نباشد آن لینک به اصطلاح لینک شکسته می باشد.
تفاوتی ندارد که یک لینک شکسته داخلی باشد و یا خارجی در هر صورت بر روی سئو سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.
لینک عمیق
Deep Linking
لینک عمیق یا همان لینک سازی عمیق زمانی ایجاد میشود که یک لینک دقیقا به یک صفحه خاص به جای صفحه اصلی سایت اشاره کند. به لینک سازی عمیق، لین سازی داخلی هم میگویند.
این کار موجب میشود که ارزش یک صفحه ای که به آن اشاره شد بالا برود و در نتیجه بر روی سئو سایت تاثیر مثبتی دارد. به مثال زیر توجه کنید.
متن لینک شده
Anchor Text
متن لینک شده به عبارتی می گویند که به صفحه هدف لینک شده باشد. فرض کنید شما متنی دارید که در آن از واژه آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده کردید اگر بر روی این عبارت لینکی قرار دهید به این متن قلاب شده یا متن لینک شده میگویند.
در متن لینک شده ارزش و اعتباری که منتقل میشود وابسته به متن می باشد. و میتواند کمک شایانی به افزایش رتبه در آن کلمه بکند.
لینک دهی مشترک
Co-Citation
دو سایت را درنظر بگیرید که هیچ ارتباطی با هم ندارند و حتی ممکن است هیچ تبادل لینکی بین آن ها نباشد اما یک سایت دیگر در یک موضوع خاص به هر دوی این سایت ها لینک میدهد به این مورد در اصطلاحات سئو لینک دهی مشترک گفته میشود. هرچه تعداد سایت هایی که به آن دو سایت لینک بدهند بیشتر شود در یک موضوع خاص لینک مشترک معتبر تری تشکیل خواهد شد.
با بررسی لینک های مشترک موتورهای جستجو متوجه ارتباط موضوعی بین آن ها می شوند. و در نتیجه درجایگاه کلمات کلیدی این سایت ها در آن موضوع تاثیر مثبت خواهد داشت.
تصویرروبرو شمایل یک لینک مشترک می باشد.
مزرعه لینک
Link Farms
زمانی که گروهی از وب سایت ها همگی با هدف افزایش رتبه در موتور های جستجو به یکدیگر لینک دهی کنند مزرعه لینک گفته میشوند.
در این روش لینک دهی موضوعات سایت بهم مربوط نیستند و در واقع برای کاربر نمیباشد و صرفا جهت ربات های موتورهای جستجو می باشد. این نوع لینک دهی امروزه دیگر منسوخ شده است و توسط الگورینم پنگوئن گوگل شناسایی و جریمه خواهد شد.
در تصویر روبرو نمونه ای از مزرعه لینک را میتوانید مشاهده نمایید.
ریدایرکت 301
301 Redirect
زمانی که یک صفحه برای همیشه حذف شده باشد و یا آدرس آن تغییر کرده باشد نیاز دارد تا از سمت سرور به صورت دائمی آدرس صفحه انتقال پیدا کند به آدرس جدید به این عمل ریدایرکت 301 می گویند.
بعد از ریدایرکت 301 کاربر و یا موتورهای جستجو با مراجعه به این صفحه به صورت اتوماتیک به صفحه جدید منتقل میشوند. از مزایای این روش این است که اعتبار صفحه قدیمی با این روش به صفحه جدید منتقل میشود.
متن جایگزین تصاویر
Alt Text
متن جایگزین تصویر زمانی که تصویر لود نمیشود به نمایش در می آید. در حالت عادی نمایش داده نمیشود. این متن از لحاظ موتور های جستجو اهمیت فراوانی دارد. بنابراین سعی کنید در تمامی تصاویر خود متن جایگزین قرار دهید.
نرخ خروج
Bounce Rate
زمانی که کاربر یک صفحه از سایت شما را باز کند و بدون رفتن به صحات دیگر از سایت شما خارج شود در واق bounce اتفاق افتاده است. نرخ خروج هم برای صفحه هم برای کل سایت که میانگینی از تمامی صفحات سایت می باشد محاسبه میشود.
نسبت کاربرانی که بعد از بازدید از یک صفحه از سایت شما خارج میشوند به کل کاربران در این ضریب محاسبه می شود، که عددی بین 0 تا صد می باشد و هرچه این عدد به صفر نزدیکتر باشد سایت از نظر موتورهای جستجو در جایگاه بهتری قرار دارد.
خرده نان
Breadcrumb
در یک داستان قدیمی پدری قصد اشت تا فرزندان خود را به جنگل برده و آنها را رها کند اما فرزندان که از قصد او آگاه شده بودند در مسیر رفت خرده نان هایی میریختند تا مسیر برگشت را پیدا کنند. اصطلاح خرده نان از همین داستان گرفته شده است.
خرده نان به منو های دسترسی سریع در بالای سایت گفته می شود که مسیر برگشت تا خانه اصلی را از صفحه ای که در آن قرار داریم را نشان میدهد. این عمل سایت را کاربر پسند تر میکند و از نظر موتورهای جستجو هم دارای اهمیت می باشد.
کش
cache
کش یکی از رایج ترین اصطلاحات در دنیای دیجیتال می باشد که کاربرد های مختلفی دارند ولی تعریف همه آنها یکی می باشد. کش موجب می شود که فایل هایی از قبیل عکس متن و … ذخیره بشوند تا در مراجعات بعدی کاربر نیازی به لود شدن مجدد آن نباشد. کش یک سایت موجب بالا رفتن سرعت سایت در مراجعات بعدی از آن سایت میشود.
کال تو اکشن
Call To Action
به احتمال زیاد در صفحات مختلف سایت به دکمه هایی مثل بیشتر بدانید، ادامه مطلب، کلیک کنید و مشابه آن برخورد نمودید به این دکمه ها در واژه نامه تخصصی سئو کال تو اکشن میگویند.
این روش یکی از روش های بازاریابی آنلاین است که هدف آن دعوت کاربر به انجام کاری می باشد.این دعوت موجب میشود تا کاربر درگیری و ارتباط بیشتری با سایت یا برند برقرار کند. جهت مشاهده اطلاعات کامل میتوانید به دکمه کال تو اکشن زیر مراجعه نمایید.
کنیبالیزیشن
Cannibalization
کنیبالیزیشن یا همخواری زمانی اتفاق می افتد که نتیجه جستجو در یک کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مشابه دو نتیجه از یک سایت مشاهده شود. در این مواقع گوگل دقیقا نمیتواند تشخیص دهد که کدام یک از صفحات شما بیشتربرای نتایج جستجو کاربر مناسب تر می باشد درنتیجه هر دو صفحه را نشان میدهد و انتخاب را به خود کاربر میسپارد.
کنیبالیزیشن در اکثر موارد برای سئو خوب نیست و به ضرر سئو سایت شما می باشد چون فرصت های کلیک هم دیگر رو صفحات از هم میگیرند و درواقع برا خودمان رقیب درست کردیم آن هم در یک سایت و این معمولا به ضررسئو سایت می انجامد.
تگ ها
Tags
تگ عنوان
تگ عنوان یا تگ TiTle در سئو سایت مهمترین تگ یک صفحه وب می باشد. این تگ به محتوای صفحه وب را به صورت مختص و دقیق بیان میکند. موتورهای جستجو کلمات کلیدی را بر حسب همین تگ به کاربران نمایش می دهند.تگ عنوا میتواند ترکیبی از کلیدواژه اصلی بعلاوه کلمه کلیدی مترادف و نام برند یا عنوان سایت باشد.
در هر صورت دقت داشته باشید برای آنکه صفحه شما در نتایج بالاتری در جستجوهای گوگل قرار گیرد سعی کنید تا جای امکان مناسبترین تگ عنوان را برا صفحه وب خود بنویسید.
تگ توضیحات
تگ Description هم مانند تگ عنوان در موتورهای جستجو به نمایش در میاید. تگ توضیحات در زیر عنوان سایت برای کاربران به نمایش گذاشته میشود و این تگ نیز دارای اهمیت بسیاری در سئو سایت می باشد.
تگ های تیتر ها
تگ های تیترها یا Headings از فاکتورهای مهم سئو و بهینه سازی محتوای سایت می باشند. سر تیترها از تگ h1 که مهمترین تیتر یک صفحه می باشد تا تگ h6 که کم ارزشترین تیتر در یک محتوا می باشد تقسیم بندی میشوند. و بنا به ارزش هر تیتر تگ مربوط به همان تیتر را قرار میدهیم. توجه داشته باشید سعی کنید تگ h1 را در صفحه فقط یکبار آن هم برای مهمترین تیتر خود استفاده نمایید.
تگ کنونیکال
اگر شما در سایت خود چند صفحه با محتوا های مشابه دارید میتوانی به وسیله تگ کنونیکال به گوگل اعلام کنید که کدام یک از این صفحات در اولویت بالاتری به نسبت دیگر صفحات قرار دارند. تگ canonical برای تمامی سایت ها ضروری نیست و فقط در صورت نیاز از آن استفاده میشود.
تگ متن جایگزین تصویر
تگ alt یا متن جایگزین تصویر زمانی که تصویر سایت شما به هر علتی لود نشود به کاربران نمایش داده میشود. شاید در نگاه اول زیاد با اهمیت نباشد اما از نظر گوگل این تگ برای تصاویر بسیار مهم می باشد. پس همیشه سعی کنید برای تمامی تصاویر خود متن جایگزین قرار دهید مگز آنکه تصویر دارای هیچ اهمیتی نباشد.
تگ لینک
زمانی که ما بخواهیم برای یک نوشته لینکی قرار دهیم تا کاربر با کلیک بر روی آن به مکان مشخصی هدایت شود از تگ لینک که به صورت <a> نوشته میشود استفاده می کنیم. ما میتوانیم تعیین کنیم این لینک ها در همان صفحه یا صفحات جدید بازشود و یا فالو بودن یا نو فالو بودن آن ها را هم مشخص نماییم.
تگ ربات
تگ robots ارتباط مستقیمی با خزنده های موتورهای جستجو دارد. این تگ مشخص میکند که خزنده های موتورهای جستجو صفحات شما را ایندکس کنند یا نکنند.اگر این تگ ها به صورت noindex نوشته شوند خزنده های موتورهای جستجو صفحات را ایندکس نمیکنند اما اگر چیزی نوشته نباشد به صورت پیشفرض تمامی صفحات شما در موتورهای جستجو ایندکس خواهد شد.
در صورتی که علاقمندید تا تمامی تگ های html را بشناسید و از تاثیرات آن هم در سئو آگاه شوید بزودی مقاله ای در این مورد خواهیم نوشت و لینک آن را در زیر قرار خواهیم داد.
نرخ تبدیل
Conversion Rate
یکی از اصطلاحات پر کاربرد در واژه نامه تخصصی سئو نرخ تبدیل می باشد. برای آنکه به اهدافتان در سایت، حال چه خرید در یک سایت فروشگاهی باشد چه میزان ثبت نام در سایت خبری ، برسید مراحل مختلفی مانند نمایش سایت، کلیک و بازدید از سایت و نهایتن خرید یا ثبت نام با گذرانده شود.
به نسبتی بازدیدی که هر کدام از این مراحل در مقابل هم دارند نرخ تبدیل میگویند. که به صورت درصدی نمایش داده میشود.
به طور مثال: میزان نمایش یک سایت فروشگاهی در طول یک ماه 100 هزار نمایش بوده و میزان افرادی که به ازای دیدن لینک سایت بر روی آن کلیک کرده و وارد سایت شدند 10 هزار نفر بوده در اینجا نرخ تبدیل نمایش به بازدید 10% میشود. در واقع ده درصد افرادی که سایت را دیده اند وارد آن شدند. و اگر از این تعداد بازدید کننده 1000 نفر خرید از سایت انجام دهند نرخ تبدیل خرید به نسبت بازدید 10 درصد میشود.
بزودی مقاله ای کاملی درمورد نرخ تبدیل و چگونگی بالا بردن آن تهیه خواهیم کرد و لینک آن را در ادامه قرار خواهیم داد.
بودجه کراول
Crawl Budget
به تعداد صفحاتی از سایت شما که در یک دوره مشخص توسط ربات های گوگل ایندکس میشوند، بودجه خزش یا بودجه کراول میگویند. این بودجه برای سایت ها محدود می باشد. شما تا جای امکان باید سعی بر آن داشته باشید با ساخت صفحات با ارزش بودجه کراول را هدر ندهید.
ربات های گوگل به علت داشتن منابع محدود و همچنین تعداد بسیار زیاد سایت ها نیاز به این روش دارند تا خزیدن ربات ها را در سایت های مختلف اولویت بندی نمایند.
در مورد چگونگی اختصاص بودجه خزش توسط گوگل و اینکه این محدودیت ها چگونه اعمال میشود بزودی مقاله ای کامل در این مورد منتشر خواهیم کرد و لینک آن را در ایت قسمت قرار خواهیم داد.
نرخ کلیک
CTR
Click Through Rate که مختصر آن با عنوان CTR شناخته میشود یکی از اصلطلاحات پرکاربرد و مهم در واژه نامه تخصصی سئو می باشد.
نرخ کلیک، درصد تعداد نمایش یک کلمه کلیدی به تعداد کلیک آن توسط کاربران در کنسول سرچ گوگل می باشد. به طور مثال اگر کلمه کلیدی در سایت شما را کاربران سرچ کرده باشند و سایت شما( صفحه کلمه کلیدی در سایت شما) 100 بار به کاربران در گوگل نمایش داده شده باشدو از این تعداد 30 بار سایت شما کلیک شده باشد و کاربران بازدید کرده باشند نرخ کلیک یا همان CTR این کلمه کلیدی 30 خواهد بود.
نرخ کلیک یک ابزار آماری بسیار مهم جهت متوجه شدن روند سئو سایت می باشد هر چه این نرخ بالاتر باشد نشانه عملکرد بهتر سایت شما در آن کلمه کلیدی خواهد بود.
در مورد چگونگی افزایش نرخ کلیک در آینده مطلبی خواهیم نوشت و لینک مربوط به آن را در زیر قرار خواهیم داد.
حذف از ایندکس
De-index
در صورتی که صفحه از سایت شما در گوگل ایندکس شده باشد و زمانی از ایندکس خارج شود به آن به اصطلاح حذف ایندکس گفته میشود که میتواند هم به طور دائم و هم به طور موقت صورت میگیرد.
حذف از ایندکس با روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. شما میتوانید به طور مستقیم از کنسول سرچ گوگل صفحاتی را که مایلید از ایندکس گوگل حذف نمایید. یا حذف ایندکس توسط خود گوگل به دلایل مختلف انجام میشود.
زمان ماندگاری
Dwell Time
زمان ماندگاری کاربران از فاکتورهای مهم موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت و سئو سایت می باشد. این زمان از لحظه ورود کاربرای از طریق موتورهای جستجو به سایت شما تا ورود مجدد یک کاربر از همان کلمه کلیدی به سایت دیگر محاسبه میشود. هر چقدر این زمان بیشتر باشد در رتبه سایت تاثیر بهتری دارد.
در صورتی که زمان ماندگاری کمتر از پنج ثانیه باشد سیگنال های منفی سمت موتورهای جستجو مخصوصا گوگل ارسال میشود و این میتواند رتبه سایت شما را در آن کلمه کلیدی کاهش دهد. برای افزایش زمان ماندگاری حتما از محتواهای کاربر پسند و طبق نیاز کاربران استفاده نمایید.
گوگل E.A.T
EAT
گوگل E.A.T مخفف سه واژه تخصص، اقتدار و اعتماد می باشد. و این سه گزینه ارزش یک وبسایت را تعیین میکنند. از نظر خود گوگل این فاکتور جز سه مورد برتر برای بررسی کیفیت سایت می باشد. در صورتی که تا به امروز به این فاکتور توجه نکردید حتما از این به بعد به رعایت گوگل E.A.T توجه نمایید.
پاسخ ویژه گوگل
featured snippet
در برخی از مواقع در هنگام جستجو یک کلمه کلیدی در گوگل با یک باکس متنی ویژه در بالای نتایج گوگل مواجه میشویم. به این باکس متنی پاسخ ویژه گوگل میگویند. گوگل با این کار قصد دارد تا فرایند جستجو را برای کاربران آسانتر کند و در واقع پاسخ مناسب را خودش به کاربران مستقیما بدهد.
نتایج این باکس از سایت های مختلف توسط خود گوگل دریافت میشود و اولین چیزی هست که کاربر قبل از سایر سایت ها در گوگل بعد از جستجو میبیند. و اگر سایتی در پاسخ ویزه گوگل نمایش داده شود بسیار موفق خواهد بود در آن کلمه کلیدی چون قبل از همه نتایج دیگر و در اولین قسمتی که توسط کاربر دیده میشود به نمایش در خواهد آمد.