فروشگاه آنلاینکسب و کار اینترنتی

معرفی جدیدترین لوازم هوشمند خانه ۲۰۲۲

اولین قدم در داشتن خانه هوشمند، استفاده از لوازم هوشمند خانه می باشد. در این مطلب قصد معرفی و برسی این نوع از لوازم را داریم. چنانچه شما هم مایل به خرید لوازم هوشمند خانه هستید و یا این که قصد دارید تا اطلاعات خود را در رابطه با این لوازم بالا ببرید می توانید ادامه ی مطلب را دنبال نمایید.

آشنایی با لوازم هوشمند خانه

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری شاهد علاقه ی افراد برای هوشمند ساختن خانه ی خود بیش تر می شود.

هوشمند سازی خانه ها علاوه بر این که نمای خانه را زیباتر می کند، موجب آسان تر شدن اغلب کار ها در خانه می شود.

آگهی

اولین قدم در داشتن خانه ای هوشمند، استفاده از لوازم هوشمند خانه می باشد. منظور از لوازم هوشمند لوازمی می باشد

که اولا با سیستم برق کار می کنند و ثانیا متصل به یک سیستم یکپارچه می باشند که به همین طریق می توان همه ی این لوازم هوشمند متصل به یک سیستم را از طریق گوشی و یا تبلت خود کنترل نمود.

برای مثال تصور نمایید که بسیار خسته اید و نیاز به خوردن یک لیوان چای دارید. اما با توجه به خستگی خود، نمی توانید به دستگاه چای ساز مراجعه و آن را روشن نمایید.

در صورتی که اگر دستگاه چای ساز شما هوشمند باشد می توانید بدون تکان خوذدن از جای خود و تنها از طریق تلفن هوشمند خود، دستگاه چای ساز را روشن نموده و تا آماده شدن چای استراحت نمایید.

فواید لوازم هوشمند خانه

نصب کردن لوازم هوشمند خانه انجام کارها را برای شما راحت تر می کند و کمک می کند که شما کارها را بدون زحمت انجام دهید. در واقع به نوعی کیفیت زندگی را بالا می برد.

برای مثال تنها با فشردن یک دکمه می توانید لامپ را خاموش روشن کنید، سیستم تهویه هوا را تنظیم کنید، ماکروویو را روشن کنید.

آگهی

هم چنین می توانید با نصب کردن لوازم هوشمند خانه انجام دادن یک سری کارها را به صورت خودکار تنظیم کنید تا در یک زمان مشخص انجام شو‌ند.

این مزیت برای افرادی که دارای مشغله ی زیادی می باشند، مادرانی که فرزند کوچک دارند، خانم های باردار، افرادی سالمند، افراد معلول و … مفید می باشد.

زیرا این افراد به دلایلی چون کمبود وقت و یا عدم توانایی در حرکت، تمایل دارند تا کارهای خود را با کم ترین جابجایی انجام دهند.

که در این حالت استفاده از لوازم هوشمند برای آن ها به صرفه می باشد.

برای مثال مادری را تصور نمایید که بچه ی کوچکش تازه در آغوش او به خواب رفته است و نیاز دارد تا چراغ اتاق، کولر، بخاری، گاز و یا هر وسیله ی دیگری را خاموش و یا روشن نماید

اما در اثر حرکت کودک او از خواب بیدار خواهد شد در این صورت او می تواند بدون حرکت و تنها از طریق گوشی و یا تبلت کنار خود اقدام به انجام کارهای مورد نیازش کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لوازم هوشمند خانگی این است که در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و هزینه های ناشی از وسایل گرمایشی و سرمایشی را کاهش می دهد.

نمونه هایی از لوازم هوشمند خانه

سیستم روشنایی هوشمند:

به کمک سیستم روشنایی هوشمند می توانید از راه دور و حتی از بیرون ساختمان میزان روشنایی کنترل کنید

و سیستم روشنایی هوشمند دارای خدماتی مانند روشن و خاموش کردن خودکار، تنظیم میزان روشنایی، کاهش و افزایش آن از راه دور و نزدیک می باشد.

همچنین بخوانید درباره: افزایش عمر باتری ساعت هوشمند

سیستم حفاظتی و امنیتی هوشمند:

سیستم حفاظتی و امنیتی هوشمند می تواند امنیت منزل را تا دو برابر افزایش دهد‌ .

خدمات این سیستم شامل اعلام و اطفاء حریق، ورود و خروج افراد ، حفاظت از برق گرفتگی، دوربین مدار بسته می باشد.

در و پنچره و پرده هوشمند:

به وسیله این سیستم هوشمند می توان وضعیت در و پنجره و پرده را مشاهده کرد و آن را کنترل کرد. همچنین می توان آن خا را به صورت خودکار تنظیم کرد.

سیستم سرمایشی و گرمایشی:

به کمک سیستم های سرمایشی و گرمایشی هوشمند می‌ توان آن ها را از راه دور خاموش و روشن و تنظیم کرد. همچنین می توان آن را در حالت خودکار قرار داد.

سیستم صوتی:

یکی از لوازم هوشمند خانه سیستم های صوتی است که می توان موسیقی های دلخواه را انتخاب کرد

و یا حالت های از قبل تعریف شده را انتخاب کرد و اجرا کرد. از این سیستم می توان در ادارات هم استفاده کرد.

سیستم ورود و خروج:

به کمک آن می توان ورود و خروج تمام افراد ثبت کرد و تصویر آن ها را ذخیره کرد. از این سیستم می‌ توان در ساختمان ‌های مسکونی هم استفاده کرد. حتی می توان به کمک این سیستم از راه دور با افراد ارتباط بر قرار کرد.

سیستم کنترل تاسیسات استخر و سونا و جکوزی:

به کمک این سیستم هوشمند می توان این تجهیزات را روشن و خاموش کرد و تا دما را کنترل کرد.

سیستم آبیاری هوشمند:

اگه این سیستم می توان در گیاهان و درختان که در داخل حیاط و ساختمان وجود دارد، در یک زمان مشخص به صورت خودکار آبیاری کرد.

جمع بندی

منظور از لوازم هوشمند لوازمی می باشد که اولا با سیستم برق کار می کنند و ثانیا متصل به یک سیستم یکپارچه می باشند

که به همین طریق می توان همه ی این لوازم هوشمند متصل به یک سیستم را از طریق گوشی و یا تبلت خود کنترل نمود.

نصب کردن لوازم هوشمند خانه انجام کارها را برای شما راحت تر می کند و کمک می کند که شما کارها را بدون زحمت انجام دهید.

در واقع به نوعی کیفیت زندگی را بالا می برد . هم چنین می توانید با نصب کردن لوازم هوشمند خانه انجام دادن یک سری کارها را به صورت خودکار تنظیم کنید تا در یک زمان مشخص انجام شو‌ند.

این مزیت برای افرادی که دارای مشغله ی زیادی می باشند، مادرانی که فرزند کوچک دارند، خانم های باردار، افرادی سالمند، افراد معلول و … مفید می باشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لوازم هوشمند خانگی این است که در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و هزینه های ناشی از وسایل گرمایشی و سرمایشی را کاهش می دهد.

آسیاتل

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا