تابلو سازی

تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی

تابلو مغازه چیست ؟ مغازه کلمه ای می باشد که ریشه آن در زبان فرانسه بوده است. و پس از داخل شدن به زبان ترکی به زبان فارسی هم داخل شد . در صورت کلی و تعریفی جامع از مغازه باید ذکر کرد که مغازه محلی می باشد. که جنس ها و انواع کالاها در آن به فروش خواهد رسید. که تخصص ، حرفه و فروش اجناس معین برای افراد در مغازه ها هم شغل نامیده خواهد شد.

ولی نکته ای که در رابطه با مشاغل و صنف های گوناگون مفید و بسیار مهم می باشد کسب درآمد و بازاریابی ایشان بوده است. که قادر است از راه ها و شیوه های گوناگون تبلیغات صورت گیرد. که یکی از آنها تابلو مغازه می باشد.

این نوع تابلو به عنوان یک گزینه تبلیغاتی از شیوه های کاربردی بوده است. که نقش خیلی مهمی در کسب درآمد مشاغل خواهد داشت. و در انواع گوناگون همراه با متریال های مختلف تولید خواهد شد. که لازم است برای انتخاب درست و مناسب آن نکاتی را باید رعایت کنید .

آگهی

تاریخچه تابلو مغازه

در گذشته های بسیار دور انسان ها جهت علامت گذاشتن و نشانه ها از سنگ و چوب استفاده می کردند. به این صورت که از طریق ابزارهای دست ساز خود در همان ادوار مبادرت به حکاکی روی سنگ و چوب می کردند. که این کار اول به طور معمول بین نظامیان برای تفکیک کردن آنها به کار گرفته می شد. با گذشتن سالها حکاکی روی سنگ و چوب جهت نشانه گذاشتن بر روی بعضی از مکان ها برای معرفی آنها به کار می گرفت. که یکی از آنها سر در مغازه ها بوده است.

در واقع حک نمودن روی چوب و سنگ و نصب آنها بر سر در مغازه ها شروعی جدید و تازه به عنوان پیدا شدن تابلو مغازه ها بود. که امروزه شاهد انواع و شکل های گوناگون آن تحت عنوان تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی در سطح شهر خواهیم بود .

تابلو فروشگاهی چیست ؟

تابلو فروشگاهی در مقابل تابلو مغازه جثه ای بزرگتر خواهد داشت. و به طور معمول صاحبان فروشگاه ها توجه بسیاری به زیبا کردن تابلو تبلیغاتی نخواهند داشت. و از یک تابلو بنر ، تابلو فلکسی ، تابلو نئون پلاستیک و یا تابلو چلنیوم ساده جهت سر در فروشگاه استفاده خواهند کرد.

فروشگاه ها علاوه بر تابلوهای فروشگاهی که در سر درب فروشگاه ها نصب خواهند شد. جهت معرفی قسمت های درونی فروشگاه و قفسه بندی های موجود در آن احتیاج به نصب تابلوهای فروشگاهی دیگر خواهند داشت.

یکی از پرمصرف ترین تابلوهای فروشگاهی که اکثرا به صورت تابلو لایت باکس و یا تابلو فلزی ساخته خواهند شد. تابلو راهنما می باشد. که به وسیله آن مشتریان به آسانی می توانند به بخش های مورد احتیاج خود مراجعه نموده و اقلام اساسی خود را خریداری کنند .

تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی

 ساخت تابلو مغازه و فروشگاهی

ساخت تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی احتیاج به طی کردن چندین مرحله خواهد داشت :

آگهی

مرحله نخست :

اندازه گیری تابلو که شامل طول ، عرض و ارتفاع آن می باشد .

مرحله دوم :

طراحی تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی حروف برجسته از طریق نرم افزار صورت می گیرد. در این بخش می توان با تهیه کردن موکاپ تابلو پیش نمایشی از کار را به مشتریان نشان خواهد داد. و نظرات آنها را جویا خواهد شد .

مرحله سوم :

در بخش برش حروف طراحی می شود کار برش به وسیله دستگاه سی ان سی  و یا دستگاه برش لیزری صورت می گیرد .

مرحله چهارم :

مونتاژ حروف و چسباندن رویه و لبه ها به هم

مرحله پنجم :

نورپردازی حروف برجسته فروشگاهی می باشد که از طریق لامپ های اس ام دی انجام می شود .

مرحله ششم :

نصب حروف برجسته بر روی زیر ساز می باشد که جنس زیر ساز از نوع پی وی سی ، ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، شیشه ، سنگ و یا ام دی اف خواهد بود.

مرحله هفتم :

نصب تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی در محل می باشد .

تابلو فروشگاهی چلنیوم

با توجه به توسعه روزافزون فناوری در تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی ، تابلو چلنیوم یکی از جدیدترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی می باشد. این مدل از تابلوهای آلومینیومی نسل جدیدی از تابلوهای حروف برجسته با تزیین به وسیله لامپ های روشنایی خواهند بود. که از لایه پلکسی گلاس و لبه های چلنیوم که در حقیقت آلیاژ سخت آلومینیوم خواهد بود تشکیل خواهد شد.

این مدل حروف برجسته در حال حاضر از نظر آراستگی های بصری و مقاومت زیاد آن در برابر تغییرات آب و هوایی و آسیب پذیری کمتر در مقابل دیگر تابلوهای قدیمی که از طول عمر کمتری برخوردار هستند. از طرفدارن زیادی در بین مشتریان و فروشگاه های تابلوسازی و تابلوهای برجسته برخوردار خواهد بود .

تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی چلنیوم به چند صورت متفاوت طراحی و اجرا خواهد شد که عبارتند از :

تابلو چلنیوم ساده :

این تابلو از طریق پلکسی گلاس طراحی و اجرا خواهد شد و رویه و لبه های حروف هر دو از ورق شفاف پلکسی ساخته می شوند .

تابلو چلنیوم طلایی :

جهت ساخت تابلو چلنیوم طلایی از پلکسی گلاس با رنگ طلایی و لامپ های اس ام دی طلایی رنگ استفاده خواهد شد .

تابلو چلنیوم کریستالی :

در طراحی این نوع تابلو از دو پلکسی گلاس استفاده خواهند کرد و نیز از دانه های کریستالی جهت ساخت آن استفاده می کنند .

تابلو چلنیوم ستاره ای :

تابلوساز در موقع ساخت این مدل تابلو برش هایی بر روی پلکسی دوم به وجود می آورد. که این برش ها موجب شکست نور و به وجود آمدن نقطه های نورانی مشابه ستاره های آسمانی خواهد شد .

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل :

از تابلوهای بسیار محبوب و حروف برجسته در ایران تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل می باشند. این نوع از تابلوها از جنس پلکسی گلاس و دور تا دور چلنیوم ، همچنین با پلکسی اضافه در کارها اجرا می شود. و در تولید آنها از پلکسی در انواع رنگ های دلخواه استفاده می نماید. رنگ های تیره مانند دودی و مشکی جهت این نوع کار تقاضای زیادی خواهند داشت .

منبع:

تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا