سرویس و تعمیرات

تعمیر باتری موبایل شیائومی

افرادی که از تلفن همراه شیائومی استفاده می کنند شاید بارها باتری این گوشی را تعویض و یا اقدام به تعمیر باتری موبایل شیائومی در زمینه تعمیر موبایل شیائومی خود کرده اند و شاید مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای این قسمت شده باشند. باتری شیائومی تاثیر و کارایی بسیار مهمی بر روی کارکرد تلفن همراه داشته و اگر برای باتری شیائومی مشکلی به وجود بیاید فقط باید از تعمیرکارانی که در این زمینه تخصص کافی دارند باید کمک گرفته شود. در حال حاضر گوشی‌های هوشمند یکی از لوازم ضروری زندگی بوده که برای انجام‌دادن بسیاری از کارها از آن استفاده می شود‌، یکی از قسمت های مهم گوشی هوشمند باتری است که سالم بودن آن دارای اهمیت زیادی خواهد بود.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای باتری گوشی شیائومی به وجود می آید خالی شدن سریع باتری آن است.

 عوامل زود خالی شدن باتری و تعمیر باتری موبایل شیائومی

۱. صفحه نمایش

آگهی

۲.سرویس مخابرات

۳.برنامه ها

تعمیر باتری موبایل شیائومی

 علت خالی شدن زودهنگام باتری گوشی شیائومی

باید گفت که باتری  گوشی شیائومی نسبت به گوشی‌های هوشمند دیگر ضعیف تر بوده و ممکن است که پس از مدتی کیفیت و ظرفیت آنها پایین بیاید. خالی شدن باتری گوشی شیائومی مثل تمامی گوشی های اندروید دارای دلایل مختلفی است که این دلایل مشابه یکدیگر اند. استفاده کردن بیش از حد گوشی، فعال بودن قابلیت های اتصال گوشی، زیاد بودن نور صفحه و روشنایی، استفاده کردن از تصاویر روشن برای پس زمینه، نصب برنامه های مخرب، استفاده از گوشی در زمان اتصال به شارژر

 نحوه برطرف کردن مشکل تخلیه سریع باتری گوشی شیائومی

_ اجرای بازی هایی که دارای کیفیت بالا هستند بر روی دستگاه هایی که صفحه نمایش بزرگتر دارند سبب میشود سبب میشود که باتری تخلیه شود و در نتیجه از عمر باتری کاسته خواهد شد، پس باید بازی های که دارای گرافیک پایین هستند استفاده شود چرا که در اینجا مصرف cpu پایین آمده و در نتیجه عملکرد باتری افزایش پیدا می‌کند. در چنین مواقعی ممکن است نیاز به تعمیرات موبایل پیدا کنید.

_باید مطمئن شد که گزینه‌ایscanning always available در دستگاه  فعال نباشد چرا که این گزینه در تنظیمات وای فای بوده که توسط گوگل مپ برای ردیابی مکان به کار برده می شود. برای اینکه عمر باتری افزایش پیدا کند باید این گزینه را در زمان نیاز فعال نمود.

_ گزینه های متفاوتی  مثل اتصال وای فای 3g جی پی اس باعث میشود که باتری بیشتر مصرف گردد. حتی اگر گوشی در حال استفاده نباشد خاموش کردن تمامی اتصالات باعث میشود که مشکل تخلیه سریع باتری در گوشی شیائومی رفع گردد.

آگهی

_ گوشی شیائومی باید بر روی آخرین آپدیت نرم افزار اجرا گردد و می توان  به صورت دستی این مسیر را بررسی نمود.

_ بیشتر گوشی های mui دارای battery saver mode هستند که میتوان با کمک این حالت در مصرف باتری گوشی صرفه جویی نمود. برای فعال کردن این حالت فقط کافی است که به قسمت تنظیمات  باتری مراجعه کرد.

_ باید گفت پایین نگه داشتن سطح روشنایی باعث می‌شود که عملکرد باتری افزایش پیدا کند و نگه داشتن سطح روشنایی در مکان های مختلف فقط یک راه خوب است که در مصرف باتری صرفه جویی می شود.

 نحوه مشاهده کردن مصرف باتری

در ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات شد و گزینه باتری را انتخاب کرد.

در قسمت سمت راست بالا روی سه نقطه  را لمس و سپس  روی مصرف باتری را باید لمس نمود.

در گوشه سمت راست بالا روی سه نقطه زده و سپس استفاده کامل دستگاه را نشان خواهد داد.

با روش گفته شده در بالا می توان مصرف باتری گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار داد یکی از پرمصرف ترین قسمت در گوشی شیائومی  بخش صفحه نمایش بوده که ۷۲ درصد مصرف باتری را به خود اختصاص خواهد داد و باید سطح روشنایی صفحه پایین باشد.

 علت خالی شدن باتری گوشی شیائومی و تعمیر باتری موبایل شیائومی

وجود برنامه های اندرویدی پر مصرف و بی فایده

باید بررسی کرد که چه برنامه هایی باتری اندروید را خالی می کنند. ابتدا باید فهمید که دقیقاً چگونه باتری مصرف می شود چرا که گوشی های هوشمند اندروید دارای  گزینه‌ای به نام battery usage مجهز هستند تا بتوانند جزئیات مصرف باتری و آخرین شارژ را نشان دهند، برای کمک گرفتن از این گزینه باید ابتدا به تنظیمات رفته و سپس گزینه( درباره دستگاه) را پیدا کرد، و بعد  گزینه باتری یا استفاده از باتری را انتخاب نمود.حتی میتوان از  چگونگی مصرف باتری توسط برنامه های نرم افزاری و قطعات سخت افزاری اطلاع پیدا کرد.برنامه‌هایی را که کاربردی مصرف انرژی بالایی دارند را باید حذف کرد و بعضی از برنامه ها با وجود مصرف بالای شارژ، کاربرد ضروری دارند که حداقل می توان اعلان ها و پنجره های بازشو را برای این برنامه ها خاموش کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل شیائومی

به هم ریخته شدن سیستم موبایل

ممکن است که دستگاه را دوباره راه اندازی و دوباره شارژ نمود معمولاً قدرت راه اندازی مجدد این دستگاه را کاربران دست کم خواهند گرفت. اما باید دانست که یک راه حل موثر برای انواع نرم افزار ها و مسائل مربوط به برنامه ها میباشد. با راه اندازی مجدد برنامه های بیهوده  را پاک کرده و سیستم تلفن تازه خواهد شد و باعث می‌شود که نشت حافظه به اوج برسد. تمامی این موارد در نهایت باعث می‌شود که دوام باتری افزایش پیدا کند باید  توجه کرد که این فرآیند به صورت امتحانی باید صورت بگیرد دستگاه را دوباره راه اندازی و سپس آن را کاملا شارژ نمود.

نکاتی برای کاهش میزان مصرف باتری گوشی شیائومی

* کم کردن سطح روشنایی صفحه نمایش:

با کم کردن سطح روشنایی صفحه نمایش باعث می شویم که عمر باتری گوشی هوشمند شیائومی افزایش پیدا کند.

*استفاده از روشنایی تطبیقی صفحه نمایش:

با کمک این قابلیت کاربر می‌تواند روشنایی صفحه نمایش خود را کنترل کند چرا که این کار باعث میشود عمر باتری بیشتر شود.

* کاهش سطح نرخ نوسازی صفحه نمایش:

یکی از مواردی که به افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی کمک میکند کاهش نرخ نوسازی صفحه نمایش است.

*غیرفعال کردن قفل خودکار صفحه نمایش:

زمانی که این قابلیت غیر فعال میشود عمر باتری افزایش پیدا می‌کند.

*استفاده نکردن از تصاویر پس زمینه زنده:

نباید از تصاویر پس زمینه زنده استفاده کرد، چرا که سبب می شود انرژی بالایی مصرف شود.

* استفاده از تصاویر پس زمینه مشکی:

یکی دیگر از مواردی که عمر باتری را افزایش می‌دهد استفاده کردن از پس زمینه های مشکی است.

*استفاده کردن از گوشی با نمایشگر کوچکتر:

باید در نظر گرفت که یکی از موارد مهمی که سبب میشود عمر باتری گوشی افزایش پیدا کند استفاده از مدل هایی با نمایشگر کوچکتر است. در صورت خرابی باتری گوشی خود می توانید به موبایل سرویس که نمایندگی تعمیرات شیائومی است مراجعه کنید.

منبع:

تعمیر باتری موبایل شیائومی

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا