سرویس و تعمیرات

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی ذی این محتوا مورد بررسی است. لپ تاپ اچ پی  به عنوان یک کامپیوتر همراه است و زمانی که افراد در لپ تاپ اچ پی  را خریداری می کنند نیاز دارند که بتوانند آن را با خود حمل و نقل کنند و در جاهای متفاوتی از کامپیوتر خود استفاده کنند.

باتری لپ تاپ اچ پی یکی از قسمت های مهم در لپ تاپ است که اجازه می‌دهد که کاربر بتواند  با خیال راحت و بدون اتصال لپ تاپ به برق کارهای مختلفی را با لپ تاپ انجام دهد.  اما برخی اوقات شاید باتری لپ تاپ نیاز به تعویض داشته باشد. اما اگر کاربر در مورد نکات مهم تعویض باتری اطلاعاتی را نداشته باشد ممکن است که تعویض باتری لپ تاپ اچ پی بیهوده باشد.

 با رعایت نکات اصولی در هنگام تعویض باتری می توان از یک باتری حرفه ای و مناسب خریداری کرد تا از خرید  باتری کاربر  پشیمان نشود.

آگهی

اگر باتری لپ تاپ اچ پی دچار مشکل شود ممکن است که به مرور زمان آسیب های جدی به لپتاپ وارد گردد.

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

زمان تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

تاریخ انقضای باتری:

 معمولاً باتری های لپ تاپ اچ پی  دارای تاریخ انقضا خواهند بود و پس از گذشت مدت تاریخ آنها نمی توان از آن باتری استفاده کرد و باید حتماً در این صورت باتری لپ تاپ اچ پی  تعویض گردد. اگر باتری لپ تاپ داخلی نباشد به راحتی می توان آن را از لپ تاپ جدا نمود و قسمت تاریخ انقضا را مورد بررسی قرار داد و اما اگر  باتری داخل لپ تاپ  قرار داده شده است می توان با کمک تعمیر کاری با تجربه  که قادر است  لپ تاپ اچ پی را باز کند، تاریخ انقضای باتری لپ تاپ را مورد بررسی قرار داد، که آیا مشکل به وجود آمده از باتری است یا خیر.

کم شدن زمان ماندگاری باتری:

 شاید در ابتدای خرید لپ تاپ بتوان ساعت ها بدون اینکه لپ تاپ اچ پی به برق متصل باشد با آن کارهای روزمره را انجام داد. و مشکلی در این زمینه به وجود نخواهد آمد. اما  زمانی که باتری لپ تاپ اچ پی مشکلی برای آن به وجود می آید، معمولاً در مدت زمان بسیار کوتاهی لپ تاپ خاموش خواهد شد و نمی توان به هیچ عنوان ساعت های زیادی از آن استفاده کرد.

در هنگام کار با لپ تاپ کاربر متوجه می‌شود که به صورت ناگهانی باتری لپ تاپ خالی میشود. و به هیچ عنوان دیگر نمی تواند از آن استفاده کند:

 باید در این زمان باتری لپ تاپ اچ پی باید تعویض شود. شارژ نشدن باتری دارای دلایل مختلفی است که یکی از علت های آن خرابی سوکت شارژر لپ تاپ اچ پی می باشد. شاید بدون باتری به راحتی از لپ تاپ استفاده شود و مطمئن باشیم که سوکت شارژ لپ تاپ هیچ مشکلی در آن به وجود نیامده است. شارژ نشدن باتری لپ تاپ به خاطر خرابی که باتری دارد نیاز است که در سریعترین زمان ممکن تعویض گردد.

آگهی

در هنگام تعویض کردن باتری لپ تاپ اچ پی باید به موارد زیر توجه شود که این موارد عبارت است از:

مدل دقیق لپ تاپ باید مورد بررسی قرار بگیرد:

 معمولا شرکت‌ها در هنگام تولید، ساخت لپ تاپ و کامپیوتر را در مدل های مشابهی انجام می دهند که فقط فرق آنها در یک شماره می باشد به همین خاطر باید قبل از خرید باتری لپ تاپ اچ پی  حتماً از مدل لپ تاپ مطمئن شد و باتری همان لپ تاپ را تهیه کرد

 خرید اینترنتی باتری لپ تاپ اچ پی:

 اگر خرید  باتری لپ تاپ به صورت اینترنتی انجام می‌شود باید حتماً مدل را با دقت انتخاب کرد و اگر خرید باتری به صورت حضوری صورت می گیرد می توان لپ تاپ را به فروشگاه برد تا همانجا باتری لپ تاپ اچ پی مورد بررسی قرار بگیرد و باتری مناسب را برای تعویض تحویل دهند.

بررسی قیمت های باتری لپ تاپ :

 معمولاً  باتری  لپ تاپ اچ پی به این صورت هستند که دارای درجه بندی ۱و ۲ و۳ خواهند بود و باید گفت که باتری لپ تاپ  درجه ۳ ارزان  است و باتری لپ تاپ فابریک یا همان باتری اصلی لپ تاپ درجه یک می باشد و دارای قیمت بیشتری خواهد بود به همین خاطر در ابتدای خرید باتری لپ تاپ اچ پی باید قیمت ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار داد تا بتوان مناسبترین نوع باتری را انتخاب کرد، توصیه می‌شود که حدالامکان باتری اصلی خریداری شود چرا که دارای ماندگاری بیشتری بوده و باعث می شود که آسیب کمتری به  لپ تاپ وارد گردد.

 ولتاژ باتری:

 باید در نظر گرفته شود که بر روی باتری قدیمی لپ تاپ اچ پی ولتاژ آن قرار داده شده است. تا بتوان باتری جدید را متناسب با همان ولتاژ خریداری کرد. چرا که باتری جدید دارای ولتاژ کمتر یا بیشتر است و می تواند در کارکرد لپ تاپ اچ پی  اختلال ایجاد کند و سبب شود که مشکلات زیادی برای لپ تاپ به وجود بیاید. پس باید حتما این نکته مورد توجه کاربر قرار بگیرد.

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

تاریخ انقضای باتری :

تاریخ باتری  باید بررسی شود، می‌دانیم که باتری لپ تاپ اچ پی دارای تاریخ انقضا است و در زمان خرید باتری لپ تاپ جدید باید دقت شود که لپ تاپ دارای تاریخ انقضای مناسبی باشد و تاریخ آن منقضی نشده باشد برای این کار باید در ابتدای خرید حتماً باتری را کاملا بررسی کرد و بعد از اطمینان حاصل پیدا کردن از این موضوع باتری لپ تا اچ پی تعویض گردد.

نکات مهم در زمان نگهداری از باتری لپ تاپ اچ پی:

برای نگهداری کردن از باتری لپ تاپ باید به نکات زیر توجه شود:

 کمتر از باتری استفاده شود:

باتری لپ تاپ دارای یک عمر مفید بوده که به آن چرخه شارژ باتری خواهند گفت. مثلاً گفته می‌شود که می‌توان تا ۵۰۰ بار باتری را شارژ کرد و از آن استفاده نمود. یعنی هر باری که شارژ به صورت کامل تخلیه می گردد می توان آن را مجدد شارژ کرد. اما یک بار از عمر باتری کم شده و به صورت آرام چرخه عمر آن تمام خواهد شد. باید در این صورت باتری لپ تاپ عوض شود. اما اگر کمتر از باتری لپ تاپ استفاده شود، تعداد دفعات کمتری تخلیه گردد، باتری لپ تاپ می تواند عمر بیشتری را داشته باشد.

شارژ باتری را نباید خالی کرد:

برای اینکه عمر باتری لپ تاپ بیشتر شود بهتر است که باتری آن کاملاً تخلیه نشود. شارژ به شارژ آن پرداخته شود چرا که این کار می‌تواند به باتری آسیب وارد کند توصیه می شود زمان ۲۰ درصد رسیدن شارژ باتری باید حتماً لپ تاپ را به شارژر متصل کرد. تا بتوان باتری راشارژ نمود با این کار دیگر نیاز نیست که باتری لپ تاپ عوض شود و عمر باتری لپ تاپ هم افزایش پیدا میکند.

درصورت وجود مشکل با نمایندگی تعمیرات اچ پی تماس بگیرید.

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا