سرویس و تعمیرات

تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل

تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل

هنگامی که ایرادی در قسمت تاچ پد لپ تاپ دل به وجود می‌آید،  برای برطرف کردن این مشکل نیاز به عیب یابی تخصصی و سپس تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل می باشد. این کار بهتر است که در یک مرکز تخصصی صورت گیرد، و باید گفت  اگر تاچ پد لپ تاپ دل از کار بیفتد کاربر فقط می تواند با موس کار انجام دهد و در این صورت است که کار کردن با لپ تاپ بسیار سخت میشود.

قسمت تاچ پد لپ تاپ دل دارای حساسیت و اهمیت بالایی است و برای تعمیر آن باید حتما از تعمیرکاران با مهارتی که در نمایندگی تعمیرات دل مشغول به فعالیت هستند، کمک گرفته شود چرا که آنها با داشتن ابزار ها و دستگاه های تخصصی کار تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل را به راحتی انجام می دهند. در نمایندگی تعمیرات دل انواع سرویس های نرم افزاری و تعمیرات سخت افزاری با کیفیت انجام خواهد شد.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل

آگهی

 علت های خرابی تاچ پد لپ تاپ دل

ممکن است که به طور کلی تاچ پد لپ تاپ دل از کار بیفتد و هیچ واکنشی را نسبت به لمس انگشت کاربر از خود نشان ندهد، در اینجا علت خرابی تاچ پد ممکن است که مربوط به قسمت نرم‌افزاری باشد و در برخی زمان ها هم مشکلات سخت افزاری باعث میشود که تاچ پد لپ تاپ آسیب ببیند و در این صورت است که باید تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل در سریع ترین زمان انجام شود.

 روش عیب یابی تاچ پد لپ تاپ دل

راه حل هایی برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ وجود دارد که در ابتدا باید ریشه مشکل پیدا شود. همان طور که گفته شد ممکن است که مشکل به وجود آمده برای تاچ پد ممکن است که ریشه در  قسمت نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد.اگر مشکل تاچ پد از قسمت نرم‌افزاری باشد با انجام تنظیمات و راهکارهای نرم افزاری می توان ایراد به وجود آمده را برطرف کرد. اما اگر با انجام تنظیمات این مشکل برطرف نشود، باید قسمت های سخت افزاری لپ تاپ دل مورد بررسی قرار بگیرند و سپس تعمیرات لازم انجام شود.

روش های تعمیر تاچ پد لپ تاپ

 ریستارت نمودن دستگاه

اولین کار برای برطرف کردن مشکل تعمیر لپ تاپ دل ریستارت نمودن سیستم می باشد. برخی اوقات به دلیل باگهای نرم افزاری و هنگ کردن سیستم عامل تاچ پد عملکرد ندارد و در صورت هنگ کردن سیستم، دکمه های دیگر کیبورد هم کار نخواهند کرد و در این حالت سیستم به علت هنگ کردن نسبت به بخش های سخت افزاری واکنش نشان داده و بهترین کار برای برطرف کردن هنگی سیستم خاموش و روشن کردن یا ریستارت نمودن لپ تاپ است. باید توجه داشت که  به طور معمول با انجام دادن این کار مشکل به وجود آمده برطرف میشود و دیگر نیازی به تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل نخواهد بود.

انجام دادن تنظیمات مجدد تاچ پد لپ تاپ دل

یکی دیگر از راه هایی که می توان برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل انجام داد این است که به قسمت تنظیمات در ویندوز مراجعه نمود با وارد شدن به تنظیمات سیستم و جستجوی عبارت change mouse setting خواهیم توانست تنظیمات موس و تاچ پد  لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهیم. در این صفحه ای که باز می شود  باید به دنبال عبارت device باشیم. عبارت باید نام تاچ پد  نوشته شده باشد.

در صورتی که نام تاچ پد ذکر نشده باشد می‌توان همان تاچ‌ پد را انتخاب نمود با انجام این مراحل  تنظیمات تاچ پد لپ تاپ دل مجدا انجام می‌شود و تاچ پد  لپ تاپ فعال خواهد شد. روش دیگری هم که می‌توان انجام داد این است که یک بار تاچ پد را غیرفعال و سپس آن را دوباره فعال نمود با این حال اگر مشکل تاچ پد از بین نرود، باید تاچ پد لپ تاپ دل به‌ صورت تخصصی مورد تعمیر و بررسی قرار بگیرد.

به روز رسانی کردن و نصب دوباره درایور تاچ پد لپ تاپ دل

یکی دیگر از روش هایی که برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل انجام می شود این است که باید درایور مربوط به تاچ پد لپ تاپ را به روز رسانی نمود و یا اگر نصب تاچ پد نادرست باشد یک بار دیگر درایو را حذف و مجددا آن را راه اندازی کرد.در اینجا باید از قسمت device manager  مشکل تاچ پد و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را بررسی کرد سپس گزینه  mice and other pointing را انتخاب نمود و دو بار بر روی آن کلیک کرد. با انتخاب تاچ پد لپ تاپ وارد قسمت درایو شده و درایور را به روز رسانی می کنیم. در صورت نیاز به نصب دوباره میتوان با کمک سی دی درایور لپ تاپ، درایور تاچ پد را نصب و سپس راه اندازی کرد.

آگهی

تعمیرات سخت افزاری برای برطرف کردن مشکل تاچ پد لپ تاپ دل

اگر با انجام دادن روشهای  گفته شده در قسمت بالا مشکل تاچ پد برطرف نگردد و این قابلیت در سیستم هنوز غیر فعال باشد باید گفت که در اینجا تاچ پد لپ تاپ دل نیاز به تعمیرات سخت افزاری دارد و در صورتی که این قسمت از لپ تاپ دارای آسیب زیادی باشد مشکل این قطعه ریشه در بخش سخت افزاری لپ تاپ داشته و در نتیجه باید تعمیر یا در برخی اوقات تعویض این قطعه را انجام داد.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل

تعمیرکار با بررسی کردن  شدت آسیب سخت افزاری تاچ پد لپ تاپ دل، این قطعه را تعمیر یا تعویض میکند. باید گفت تعمیرکار در صورت امکان در ابتدا تاچ پد لپ تاپ را تعمیر و در آخر اگر با  تعمیر جوابگو نباشد آن  را تعویض می‌کند.  باید حتماً تعمیرکار در هنگام تعویض تاچ پد لپ تاپ دل  از قطعات اصلی و سازگار با لپ تاپ دل استفاده نماید و تاچ پد در این مراحل باید به درستی نصب شود چرا که تاچ پد لپ تاپ دل دارای حساسیت بالایی خواهد بود. بهتر است که کاربران در هنگام برخورد با چنین مشکلی حتما از نمایندگی تعمیرات دل کمک بگیرند چرا که در این نمایندگی ها تعمیرکارانی با تجربه وجود دارند که میتوانند با دقت این قسمت از لپ تاپ را تعمیر نمایند.

منبع :

تعمیر تاچ پد لپ تاپ دل

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا