سرویس و تعمیرات

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل یکی از تخصصی ترین خدمات است که در نمایندگی تعمیر دل انجام می شود خراب شدن اسپیکر لپ تاپ باعث میشود که دردسر های زیادی را به وجود بیاورد اگر صدای خروجی قطع یا بی کیفیت باشد ممکن است که کاربر در زمان استفاده از دستگاه با مشکل مواجه شود ساختار اسپیکر در لپ تاپ های دل پیشرفته و پیچیده بوده و به همین خاطر است که تعمیر اسپیکر لبتاپ یک کار بسیار تخصصی است. به وجود آمدن این مشکل دارای دلایل متفاوتی است که شاید مشکل به وجود آمده در قسمت سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ دل باشد. باید در نظر گرفت که  اسپیکر  یکی از قطعات ریز در لپ تاپ است.

  علائم خراب شدن اسپیکر لپ تاپ دل

 یکی از اصلی ترین نشانه های خراب شدن اسپیکر لپ تاپ دل این است که صدای خروجی از لپ تاپ قطع میشود، قطعی صدا  در برخی اوقات ممکن است که به قسمت اسپیکر مربوط نشود در بعضی اوقات خرابی سوکت، خرابی کارت صدا یا نصب نبودن درایور باعث میشود که اسپیکر لپ تاپ دل صدا نداشته باشد برای تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل بهتر است که بررسی نمود که صدا از دستگاه شنیده می‌شود یا خیر و سپس باید وضعیت نصب درایور و کارت صدا و اتصالات اسپیکر را  مورد بررسی قرار بگیرد و از درست بودن آنها مطمئن شد.

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل

آگهی

شنیدن صدای خش خش از اسپیکر لپ تاپ دل خروج صدای غیر طبیعی یا ضعیف بودن می تواند از نشانه هایی باشد که اسپیکر لپ تاپ دل خراب باشد. عیب یابی و تعمیر اسپیکر لپ تاپ فقط با شناخت و تشخیص این نشانه ها انجام می شود عواملی که باعث خرابی اسپیکر لپ تاپ می شوند عبارت است از: به هم خوردن تنظیمات اسپیکر لپ تاپ دل، کثیف شدن منافذ اسپیکر لپ تاپ، جمع شدن گرد و غبار در آن،  قرار گرفتن اسپیکر در برابر آب و سایر مایعات، وارد شدن ضربه محکم به لپ تاپ و در نهایت استفاده کردن از قطعات بی کیفیت. در زمان تعمیر به وجود آمدن اختلال در قسمت نرم افزار لپ تاپ دل، اشکال در کارت صدای لپ تاپ دل.

تعمیر کردن اسپیکر لپتاپ

 در نمایندگی تعمیرات دل مشکلاتی که  برای اسپیکر لپ تاپ به وجود می آید قابل حل بوده و باید در اینجا ذکر کرد که تعمیر اسپیکر لپتاپ دارای هزینه پایینی بوده  و تعمیر آن توسط کارشناسان  با تجربه ای که در آنجا هستند انجام می شود.

 نحوه تعمیر اسپیکر لپتاپ

 زمانی که در بلندگوی لپ تاپ مشکلی به وجود می آید. شاید صدا به وضوح شنیده نشود یا یکی از بلندگو ها عملکرد خوبی نداشته باشد.اگر در زمان تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل صدای غیر طبیعی و گنگ و نامفهوم است علت این موضوع به عوامل متفاوتی بستگی دارد:

 اختلال نرم‌افزاری:

 اگر هر دو بلندگوها صدا شنیده شود ولی صدا از  هدفون غیر طبیعی باشد احتمالاً نرم‌افزاری که مربوط به کارت صدا است آسیب دیده و  برای برطرف کردن این مشکل باید نرم افزار  کارت صدا را دوباره نصب کرد. اگر با نصب نرم افزار مشکل برطرف نشد باید سیستم عامل قبلی را حذف و سپس دوباره آن را نصب کرد. در زمان تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل باید از متخصصینی که به اختلالات نرم افزاری تسلط دارند کمک گرفته شود.

معیوب بودن کارت صدا:

 اگر با نصب نرم افزارها به این مشکل به وجود آمده در اسپیکر حل نشود، احتمالاً کارت صدا آسیب دیده است. کارت صدا شاید دارای شکاف آزاد، یعنی مینی کیس باشد که می توان یک کارت صدای مجزا بر روی این شکاف نصب کرد.

 تست اسپیکر لپ تاپ با میکروفون:

اسپیکر لپتاپ را می توان با یک هدفون مورد بررسی قرار داد که اگر یکی از دو گوشی دارای صدای طبیعی باشد بر صوتی لپ تاپ سالم بوده و مشکل مربوط به یکی از بلندگو ها خواهد بود که باید یکی از آنها تعمیر و یا تعویض نمود در برخی اوقات یکی از بلندگوهای لپتاپ عملکرد خوبی  ندارد ولی بلندگوی دیگر به خوبی کار می‌کند که باید برای این کار به قسمت تنظیمات صدای لپتاپ دل مراجعه نمود. در زمانی که یک فایل صوتی در حال پخش است یک هدفون استریو باید به آن لپ تاپ وصل شود. اگر صدا از هر دو گوشی هدفون دریافت می شود. در اینجا مشخص خواهد شد که یکی از اسپیکر لپ تاپ خراب است و باید عوض گردد. همانطور که میدانیم در این موارد فقط تعویض بلندگو جوابگو میباشد و تعمیر آن فایده ای نخواهد داشت.

آگهی

 استفاده از یک کارت صدای خارجی :

 در زمانی که یکی از بلندگوهای لپ تاپ دل صدای خش دار و همراه با ترقه و ترقه از خود به وجود می آورد. با نصب مجدد نرم افزار کارت صدا و سیستم عامل ویندوز هم این مشکل را برطرف خواهد شد.

 تعویض کردن اسپیکر لپتاپ

در زمانی که اسپیکر لپ تاپ دل آسیب دیده باشد و راهی برای تعمیر وجود نداشته باشد. باید آن را تعویض کرد. البته تعویض کردن اسپیکر لپ تاپ در صورتی امکان‌پذیر است که مشکلات صدا برطرف شود و حتما از قطعه اصل به کار برده شود. در غیر این صورت شاید اسپیکر دستگاه به درستی کار نکند و مشکلات دیگری را هم به وجود بیاورد. در بیشتر مدل های لپ تاپ دل برای عوض کردن اسپیکر باید بدنه دستگاه باز شود که این کار نیازمند تجهیزات و ابزار ویژه ای است و کاربران به هیچ عنوان نمی تواند این کار را انجام دهند پس بهتر است برای تعمیر اسپیکر لپ تاپ به خصوص عوض کردن آن باید این کار توسط نمایندگی تعمیرات دل انجام شود.

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل

 هزینه تعمیر

برای تعیین هزینه تعمیر اسپیکر لپتاپ باید بررسی کرد که قطعه مورد نظر به چه میزان آسیب دیده است در واقع در اینجا دستگاه باید به صورت کامل بررسی و عیب یابی شود تا تعمیرکار بتواند هزینه تعمیر اسپیکر را تعیین کند. شاید تنها چند مدار  در اسپیکر قطع شده باشد که بتوان به راحتی آنها را تعمیر کرد. در برخی اوقات مشکل به وجود آمده ممکن است که از  درایور صدا بوده و به اسپیکر آسیبی نرسیده باشد.  اگر مشخص گردد که تنظیمات صدا به هم ریخته است دیگر احتیاج به هزینه زیادی برای برطرف کردن مشکل نخواهد بود.

منبع :

تعمیر اسپیکر لپ تاپ دل

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا