آبکاریکسب و کار تولیدی

طرز کار دستگاه مخمل پاش به چه صورت می باشد؟

پودر مخمل، چسب مخمل و دستگاه مخمل پاش از جمله موارد مهم برای کیفیت هر چی بهتره فرایند مخمل پاشی در صنعت به حساب می‌آید که البته شما باید دستگاه مخمل پاش خود را با کیفیت و استاندارد بالا تهیه کنید.  در ابتدای کار به واسطه استفاده از یک صفحه روزنامه می توانید به سالم بودن و کیفیت دستگاه مخمل پاش خود پی ببرید و با توجه به دستگاه مخمل پاش که مخزن آن  بدون پودر است دستگاه را رو به رو دیواری که روزنامه بر روی ان قرار گرفته است، نگه دارید. اگر بعد از دور کردن دستگاه مخمل پاش روزنامه بتواند بر روی دیوار ثابت بماند، این موضوع نشان دهنده قدرت جریان خروجی دستگاه مخمل پاش شما است و بدین ترتیب استاندارد و کیفیت دستگاه شما مشخص میشود. با استفاده از سیم آرت دستگاه مخمل پاش شما می توانید بار الکتریکی اضافی را از دستگاه مورد نظر خود دور کنید. اتصال سیم ارت دستگاه با سیم ارت ساختمان باعث تقویت دستگاه مخمل پاش شما می شود اما ما قصد داریم در این مقاله شما را با طرز کار دستگاه مخمل پاش آشنا کنیم.

آموزش کار با دستگاه مخمل پاش

در مورد طرز کار دستگاه مخمل پاش شما اولین کاری که انجام می دهید دستگاه سیم آرت دستگاه را به سیم آرت زمین وصل می کنید. چنانچه سیم آرت زمین در اختیار نباشد می توانید از اسکلت ساختمان استفاده کنید؛ چرا که پریز برق محل موردنظر اگر مجهز به آرت باشد دیگر نیازی نیست که شما به صورت جداگانه زمین را به دستگاه متصل کنید. قبل از روشن کردن دستگاه مخمل پاش درب ظرف توری پودر رنگ را باز کنید و پودر مورد نظر مخمل که می تواند پودر ایرانی و یا ترکیه‌ای باشد را در آن بریزید و بعد از پر کردن به هیچ عنوان نباید ظرف را بفشارید؛ چرا که چسبندگی پودر باعث می شود از کیفیت اصلی پودر مخمل به شدت کاسته شود .

استفاده از پودر مخمل

نکته ای که در اینجا بسیار مهم و کلیدی است، استفاده از انواع پودر مخمل های اورجینال با کیفیت است که بتوانید نتیجه خوبی را در پایان کار مشاهده کنید. باید ظرف مورد نظر را دقیقا در قسمت مورد نظر خود خود قراردهید و گیره ها را کاملا محکم ببندید. گیره ظرف باید به سمت بالا باشد و بر روی دسته نباید قرار بگیرد. این چنین زمان روشن شدن دستگاه احتمال پرتاب شدن مواد پودری به سمت بالا بسیار زیاد است. برای روشن کردن دستگاه ولتاژ آن را به صورت استاندارد تنظیم کنید. کیفیت ولتاژ به این دلیل است که اگر جسم مورد نظر شما دارای تورفتگی باشد می توانید با تنظیم ولتاژ به راحتی جسم را بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهید.

آگهی

دسته دستگاه را باید همانگونه که مورد نیاز است در دست گرفته و بچرخانید و این کار را به صورت اصولی انجام دهید؛ چرا که در غیر این صورت نمی‌توان روال کار خود را به نحو احسن تصور کنید. حالا نوبت پاشش پودر مخمل است که شما با پوشش ساده یک محل می توانید دستگاه را چرخانده و به سطح بعدی هدایت کنید و به همین طریق روند کار خود را ادامه میدهید. پرکردن مجدد ظرف مخمل توصیه می‌شود که در این حال شما باید دستگاه را خاموش کنید تا بتوانید به راحتی ظرف مخمل را مجدد پرکنید.

پودر مخمل

تمرین برای آشنایی با طرز کار دستگاه مخمل پاش

با توجه به طرز کار دستگاه مخمل پاش شما بهتر است در اوایل کار خود از دیوارهای بزرگ استفاده نکنید؛ چرا برای تمرین گزینه مناسبی نیست. دیوارهای کوچک بهتر می توانند تکنیک و روند کار را به شما آموزش دهند. دیوارهای روغنی و یا گچی انتخابی مناسب برای یادگیری هستند.

 غلظت رنگ روغن شما باید کاملا استاندارد باشد تا بتوانید به نحو احسن بر روی دیوار دستگاه را حرکت داده و مورد استفاده قرار دهید. البته چسب هایی که پایه آن آب است و نسبت به پایه روغنی بهتر عمل میکند.

طرز کار متفاوتی را از پایه آب میتوانید مشاهده کنید و خشک شدن از جمله مزیت هاص اصلی پایه آب است. در ابتدای مقاله اشاره کردیم که شما به واسطه کیفیت دستگاه، پودر و چسب میتوانید نتیجه کار را بسیار عالی در نظر بگیرید.

طرز کار مخمل پاش

نکات ایمنی

طرز کار دستگاه مخمل پاش  بسیار آسان است و البته باید به نکات ایمنی خاصی در طول زمان استفاده توجه کنید. به عنوان نباید به توری فلزی که در ته ظرف دستگاه وجود دارد دست بزنید و اگر مجبور به انجام این کار شوید بهتر است در ابتدا به کاملا دستگاه را از طریق کلید اصلی خاموش کنید.

دسته پاشش دستگاه مخمل پاش، قیمت بسیار بالایی دارد و باید نگهداری از آن را به صورت اصولی در نظر بگیرید. هرگونه ضربه و یا شکستگی به دستگاه باعث میشود که از دستگاه مخمل پاش نتوانید به صورت صحیح  استفاده کنید. هرچه سریعتر نسبت به تعمیر دسته اقدام کنید تا مشکل بزرگ تری به وجود نیاید.

آگهی

کلام آخر

دستگاه مخمل پاش از جمله دستگاه های کاربردی در صنعت شناخته می شود که به واسطه مدرن بودن خود باعث میشود تا شما بتوانید به راحتی بسیاری از وسایل را به صورت مخملی به نمایش بگذارید. چنانچه از یک دستگاه با کیفیت استفاده کنید می توانید از قابلیت ها و امکانات آن نیز بهره ببرید و این چنین آشنایی با طرز کار دستگاه مخمل پاش بسیار ضروری است.

 قابلیت هایی مانند وزن کم دستگاه در کنار بازدهی خوبی که دارد باعث می‌شود شما از انتخاب خود و همچنین خرید دستگاه رضایت داشته باشید. پودر مخمل در درون دستگاه دارای بار الکترونیکی است که به سمت جسم مورد نظر هدایت شده و به جسم ظاهر مخملی هدیه میدهد. عمدتا قدرت دستگاه برابر با کیفیت بالای جسم مخملی شناخته می شود  و شما با استفاده از مخمل پاش می توانید انواع قاب عینک، شیشه، قطعات پلاستیکی داخل ماشین، آباژورهای پلاستیکی، چوبی، فلزی و همچنین انواع روسری و جوراب را به راحتی با ظاهر مخمل مانند به نمایش بگذارید. بسیار مهم است که دستگاه شما گارانتی معتبر داشته باشد و هرگونه بتوانید هرگونه تعمیرات را به واسطه گارانتی به نحو احسن با قیمت پایین و کاملا ارزان  انجام دهید.

لیست قیمت دستگاه مخمل پاش ، دستگاه مخمل پاش خانگی ، دستگاه مخمل پاش قنادی ، آموزش ساخت دستگاه مخمل پاش ، دستگاه مخمل پاش چگونه کار می کند ، دستگاه مخمل پاش صنعتی ، روش مخمل پاشی

منبع :

طرز کار دستگاه مخمل پاش به چه صورت می باشد؟

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا