کسب و کار تولیدیموزاییک

درباره موزاییک حیاطی و کاربرد آن 

درباره موزاییک حیاطی

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
  • نظرات : بدون دیدگاه

درباره موزاییک حیاطی و کاربرد آن 

 

در این محتوا می خواهیم درباره موزاییک حیاطی و کاربرد آن توضیح دهیم .

آگهی

در عصر حاضر کمتر مکانی را مشاهده می کنیم که قسمتی از آن محیط از موزاییک استفاده نشده باشد. می توان گفت که استفاده از موزاییک در اماکن متخلف بسیار رایج شده است.

 

تعریف موزاییک حیاطی

 

موزاییک یکی از انواع مصالح ساختمانی به شمار می رود که به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد. موزاییک از ترکیباتی چون بتن، سیمان، خرده سنگ های رنگی، پودر سنگ و آب نیز تولید می شود. باید اشاره کنیم که ترکیب سنگ های رنگی و همچنین طرح های مختلف تنوع بی نظیر و چشمگیری را در موزاییک به وجود آورده اند. موزاییک ها بر اساس مواد تشکیل دهنده و نوع تولید آن ها، از کاربردهای ویژه ای برخوردار هستند. موزاییک حیاطی نوعی از این موزاییک است که برای حیاط شرکتها، منازل و .. استفاده می شود.

همچنین موزاییک حیاطی برای استفاده در فضاهای بیرونی، پیاده رو ها هم مناسب است، موزاییک این اماکن باید دارای مقاومت فشاری بالایی باشد تا در برابر فشار زیاد و وزن وسایل نقلیه مختلف، ترک برنداشته و نشکند، و علاوه بر این باید در برابر تغییرات آب و هوایی، فصلی و سایش اجسام از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

می توان گفت موزاییک حیاطی ابعاد گوناگونی داشته و دارای ضخامت های مختلفی است، به طور معمول برای پیاده رو ها از موزاییک حیاطی شیاردار استفاده می کنند. 

آگهی

 

 

انواع موزاییک حیاطی 

 

موزاییک سیمانی :

این نوع موزاییک ها از سیمان ساخته شده که سنگ های تزئینی در لایه رویی کاربردی نداشته و با استفاده از شیارها و طرح های ساده بر روی آنها نقش های بسیار ساده اجرا می شود.

موزاییک شیاردار:

این نوع موزاییک ها دارای فرورفتگی و برجستگی بوده که در پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرند.

موزاییک شسته :

در لایه رویی این نوع موزاییک دانه های شن به صورت برجسته مشاهده شده، که می توان گفت از سطحی صاف و صیقلی برخوردار نیست.

موزاییک سنگ دار :

در لایه رویی این نوع موزاییک ها از سنگ های تزئینی مانند مرمر، گرانیت، شیشه و غیره با طرح های مختلف استفاده می شود، که زیبایی چشمگیر و منحصر به فردی را ایجاد می کند. این موزاییک ها به صورت شسته، صاف و شیاردار ساخته می شوند.

موزاییک پلاکی :

در لایه رویی این نوع موزاییک ها از مصالح ساختمانی سخت و صیقل پذیر استفاده می شود. که بسته به نوع کاربردشان در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند.

 

موزاییک حیاطی

طرح و مدل موزاییک کاری حیاط

از جمله طرح ها و مدل هایی که روی موزاییک اجرا می شوند، شامل :

شطرنجی، دور باکس رنگی، رنگارنگ بی نظم، ساده، مربع، لوزی، شش ضلعی، مستطیل دو جهتی، تیغ ماهی، پازلی، پروانه ای و غیره می باشد.

 

 

برای دیدن محصولات موزاییک واش بتن و کفپوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع:

درباره موزاییک حیاطی

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا