کسب و کار تولیدیموزاییک

خط تولید موزاییک پلیمری (کارخانه موزاییک پلیمری تهران)

خط تولید موزاییک پلیمری

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
  • نظرات : بدون دیدگاه

خط تولید موزاییک پلیمری (کارخانه موزاییک پلیمری تهران)

 

موزاییک پلیمری به چه روشی ساخته می شود ؟

 

آگهی

در اصل  یکی از انواع سنگ های مصنوعی که تولید می شود موزاییک پلیمری می باشد، که با تغییراتی در ساختار مولکولی سیمان و همچنین به وسیله جریان پلیمریزاسیون و پدید آمدن شبکه زنجیره ای بسیار مقاوم در سیمان تشکیل می گردد. از این رو این عمل باعث کریستاله شدن سیمان و شکل گرفتن شبکه بلوری در آن می شود، و در نهایت موزاییک ساخته شده استحکام و مقاومتی ۲ برابر بیشتر از بتن دارد. در این حالت می توان گفت که موزاییک ساخته شده از نظر مقاومت با بسیاری از سنگ های طبیعی برابر است.

این نوع از موزاییک ها دارای رنگ های ترکیبی بسیار جذاب و مشابه سنگ های طبیعی هستند، و همچنین در مورد روش ساخت آن می توان گفت که این نوع موزاییک ها ترکیبی از بتن و پلیمر می باشند.

این نوع از موزاییک ها یا سنگ های مصنوعی در برابر شرایط آب و هوایی و یا وضعیت غیر طبیعی  و همچنین در برابر نور و تابش مستقیم خورشید مقاومت بالایی دارند.

از این رو می توان گفت وجود عوامل ذکر شده باعث شده است که با گذشت زمان بسیار کوتاهی این موزاییک ها توانسته اند نظر مصرف کنندگان بسیاری را به خود جلب کرده و برای سنگ های مصنوعی یا طبیعی به یک جایگزین مناسب تبدیل شوند.

نکته ای که باید در رابطه با این محصول به آن توجه داشت این است که رنگ های مورد استفاده در این موزاییک ها از انواع معدنی می باشد.

 

آگهی

موزاییک پلیمری

چند نوع خط تولید برای ساخت موزاییک پلیمری وجود دارد؟

 

  • خط تولید مکانیزه نوع A :

این نوع خط تولید به صورت مکانیزه کار کرده و توانایی تولید و ساخت ۲۰۰ متر مربع از موزاییک پلیمری را در یک شیفت کاری دارد. ناگفته نماند که این نوع خط تولید از قابلیت پیشرفت و تبدیل شدن به سیستم اتوماسیون برخوردار است.

این نوع خط تولید توانایی تولید بیش از ۳۰۰ نوع موزاییک پلیمری را داشته و برای تولید ۲۰۰ متر مربع موزاییک پلیمری به کار ۶ نفر کارگر ساده در شیفت کاری نیازمند است، و برای تولید کردن این مقدار باید حداقل محیطی با  ۳۰۰ متر مربع در نظر گرفت و همچنین به حداقل ۳۲ آمپر برق ۳ فاز برای مصرف نیاز دارد، برای یک شیفت کاری آب مصرفی مورد نیاز به میزان حداقل ۱۰۰۰ لیتر بوده و باید توجه ویژه ای به مصرف گاز یا گازوئیل برای گرم کردن فضا در زمستان شود.

 

  • خط تولید نیمه اتوماتیک نوع B :

از سری تفاوت های اساسی این خط تولید با خط تولید نوع A این است که ظرفیت تولید آنها کاملا با هم متفاوت است، توانایی تولید و ساخت در خط تولید نیمه اتوماتیک، ۳۵۰ متر مربع موزاییک پلیمری در یک شیفت کاری است.

میتوان گفت در این خط تولید تمامی فعالیت ها مانند ریختن مواد داخل میکسر، خالی کردن و خروج مواد داخل قالب ها به وسیله ماشین انجام شده و میکسرهای این خط مجهز به حسگرهای بسیار قوی و دقیق بارگذاری مجهز هستند، به این صورت که می تواند گزارش وزن دقیق مواد داخل میکسر را اعلام کند. این سیستم با مانیتور ۷ اینچ که به سیستم Plc مجهز می باشد، کنترل می شود.

این خط تولید نیمه اتوماتیک می تواند بیشتر از ۳۰۰ نوع موزاییک پلیمری را ساخته و تولید کند، همچنین از ویژگی تولید انواع گوناگون چسب های ساختمانی برخوردار است. با در نظر گرفتن انبار مواد اولیه و تولید نهایی این محصول، حداقل محیطی که برای این خط تولید باید در نظر گرفت ۴۰۰ متر مربع بوده و مقدار برق مصرفی ۵۰ آمپر ۳ فاز است.

 

موزاییک پلیمری

امکانات ماشین آلات خط تولید موزاییک پلیمری :

 

. توانایی تشخیص کیفیت مواد به کار رفته در تولید موزاییک های پلیمری و بارگذاری مواد اولیه به صورت تمام اتوماتیک

. قابلیت انتخاب فرمول های مواد مخلوط شده به وسیله کامپیوتر مرکزی که دارای صفحه ۱۰ اینچ لمسی است.

. قابلیت انتخاب فرمول های رنگی مختلف و ثبت مقدار مصرف متفاوت برای تولید موزاییک پلیمری

. قابلیت گزارش از جریان های تولیدی به صورت منظم، قابلیت لینک شده به اینترنت و کامپیوتر و گوشی های اندروید و در نهایت درج اطلاعات در تاریخچه دستگاه

. قابلیت تنظیم نمودن و تغییر دستورات دستگاه به صورت آنلاین

. اسکن اتوماتیک برای تشخیص واکنش های شیمیایی و پلیمری، و همچنین تعیین و بارگذاری مقدار مصرف مواد اولیه

. هشدار دستگاه در زمان آماده شده مواد مخلوط شده، به صورت اتوماتیک به دریچه های خروجی مواد گزارش می دهد.

. ساخت انواع چسب های ساختمانی و تولید سنگ های FRC

. شستشوی اتوماتیک با استفاده از تصفیه اولیه خروجی

. تزریق کردن به صورت اتوماتیک مخلوط داخل قالب در زمان معین به وسیله دو دریچه پنوماتیکی با کمترین مقدار ضریب اشتباه با کمک کامپیوتر ۷ اینچ لمسی

برای دیدن محصولات موزاییک، موزاییک پلیمری و کفپوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع:

خط تولید موزاییک پلیمری

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا