کسب و کار تولیدیموزاییک

کاربردهای واش بتن چیست ؟

کاربردهای واش بتن

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
  • نظرات : بدون دیدگاه

کاربردهای واش بتن چیست ؟

 

در این مقاله می خواهیم به مزایا، موارد استفاده و کاربرد های موزاییک واش بتن بپردازیم.

آگهی

در مقاله ی گذشته به معرفی واش بتن پرداختیم، گفتیم که بتن شسته یا موزاییک واش بتن از ترکیبات سیمان، سنگدانه های رنگی، پودر سنگ ، فوق روان کننده کربوکسیلاتی، آب و ژل میکروسیلیس تشکیل شده و همچنین دارای اشکال گوناگون بوده و از رنگ های متنوعی ساخته می شود. 

 

مزایای استفاده از واش بتن

باید گفت که اولین و بزرگترین مزیت واش بتن ها ظاهر زیبای آنها می باشد. به طوری که سطح سه بعدی و برجسته آنها به همراه رنگ بندی طبیعی سنگ ها باعث می شود هنگامی که بر روی آنها قدم میزنید حس راه رفتن در طبیعت را داشته باشید.

مزیت دیگر واش بتن سطح ناصاف آن می باشد که در مواقع بارندگی، هنگام راه رفتن یا رانندگی، به دلیل ایجاد اصطکاک، باعث حس امنیت می شود. عمر طولانی، هزینه کم در نگهداری و همچنین تمیز کردن آن از مزایای دیگر واش بتن می باشد. 

می توان گفت واش بتن ها جزء ارزانترین محصولات بتنی دکوراتیو محسوب می شوند، که در محوطه سازی از آنها استفاده می شود. 

 

آگهی

ویژگیهای واش بتن

کاربردهای واش بتن

در صنعت ساختمان سازی از کفپوش های متنوع و گوناگونی برای پوشش کف ساختمان و انواع محوطه ها استفاده می شود. موزاییک واش بتن به دلیل دوام بالا و مقاومت در برابر لغزش، برای اکثر سطوح تخت که به انواع کفپوش های غیر لغزنده نیازمند هستند، بسیار مناسب است. 

دو نوع عمده ی واش بتن از نظر کاربردی عبارتند از :

اتومات ویبره : فقط مناسب مناطق جغرافیایی معتدل و اماکن نفر رو 

اتومات پرسی : مناسب همه ی مناطق جغرافیایی اعم از سردسیر ، معتدل و گرمسیر و تمامی اماکن ترافیکی نظیر نفر رو و ماشین رو

می توان گفت که واش بتن ها جز محصولات outdoor هستند، مناسب بخش خارجی و مکان های عمومی و محوطه پارک ها، فضای سبز، پیاده رو ها، محوطه بین بلوک های ساختمانی، فضای کنار استخرها، روف گاردن، باغ ها و غیره از بتن شسته به عنوان کفپوش استفاده می کنند. 

از دیگر کاربردهای واش بتن این است که می توان برای ایجاد طرح دلخواه، موزاییک واش بتن را با دیگر مصالح ترکیب نمود. به طور کل باید گفت در کنار واش بتن می شود از تجهیزات جانبی جهت زیباتر کردن ظاهر محوطه استفاده کرد. برای مثال با نورپردازی حیاط می توان به واش بتن ها جلوه زیبایی ویژه ای داد، یا در بعضی از مدل های واش بتن از چراغ های LED استفاده می شود.

 

ویژگیهای واش بتن

 

ویژگی واش بتن مرغوب

در تولید واش بتن باید اصول خاصی رعایت شود، که در صورت عدم رعایت، موزاییک ترک خورده و می شکند، و یا مورد دیگر اینکه بعد از گذشت چند وقت سنگدانه ها در اثر گرما و سرما یا تردد از سطح موزاییک جدا می شوند و اصطلاحا واش بتن کچل می شود. 

به تعبیری دیگر باید اشاره کنیم که تولید واش بتن با مواد اولیه مرغوب، فرمول مهندسی درست و درجه یک می تواند دمای ۴۰ تا ۶۵ درجه سانتی گراد را تحمل کند، اما با عدم رعایت اصول، کیفیت و عمر واش بتن پایین می آید. 

عیار واش بتن استاندارد بستگی به مواد اولیه مورد استفاده دارد، همه مواد اولیه آن از سنگ و سیمان گرفته تا روان کننده ها باید با کیفیت بوده و با روش های اصولی تهیه شوند. 

از دیگر ویژگیهای واش بتن مرغوب این است که حباب هوا در برش های عرضی و طولی قطعات واش بتن وجود ندارد. واش بتن مرغوب در برابر سرما و نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. تراکم سنگدانه ها در کفپوش یکنواخت است، و همچنین می توان گفت از سنگ دانه ها با مش بندی یکسان می توان استفاده کرد. 

 

رنگ های واش بتن

موزاییک های واش بتن دارای رنگ بندی های متنوعی هستند، از جمله رنگ ها و و ترکیب های رنگی که در ساخت واش بتن مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به رنگ های سبز، سفید سبز، سفید، رودخانه ای،سفید گیلاسی، سفید قرمز، سفید لیمویی، سفید لیمویی سبز، سفید لیمویی مشکی، سفید لیمویی قرمز، سفید مشکی، قرمز، قرمز لیمویی، قرمز مشکی، قرمز مشکی لیمویی، لیمویی مشکی، گردویی، گیلاسی نیز اشاره نمود.

 

برای دیدن محصولات موزاییک واش بتن، جدول باغچه و کفپوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع:

کاربردهای واش بتن

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا