کسب و کار تولیدی

راهنمای خرید شیرآلات

چه نوع شیرآلات ساختمانی را بخرید؟

شیرآلات یکی از عمده ترین قسمت های تشکیل دهنده ی ساختمان می باشند که نه فقط از نظر کاربردی بلکه از دیدگاه زیبایی شناختی نیز بایستی به آن ها اهمیت داده شود. صنعت ساختمان با پیشرفت بسیار چشمگیری که در سال های اخیر داشته است، باعث شده تا تکنولوژی و لوازم کاربردی مرتبط با آن نیز مورد توجه بیشتری نسبت به قبل قرار گیرد. شیرآلات ساختمانی نیز یکی از این لوازم کاربردی در این صنعت محسوب می شود. بنابراین بسیار مهم است که این محصولات از کارخانجات معتبر و جنس مرغوب خریداری شود تا در آینده سیستم ساختمانی شما دچار مشکل نشده و هزینه مجددی برای آن پرداخت نشود. البته قرار نیست که همیشه این جنس مرغوب، یک نمونه خارجی باشد. بهترین شیرآلات ایرانی تولید داخل نیز وجود دارند که نسبت به مشابه خارجی خود عملکرد بهتری داشته و رضایت بیشتری را جلب می کنند. شیرآلات در تمامی قسمت های خانه مانند حمام، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، حیاط و … استفاده می شود. این تولیدات مصرفی انواع مختلفی دارند که براساس کاربرد، جنس، صنعت مد و … تقسیم بندی می شوند. بنابراین می توان گفت که تنوع در شیرآلات بسیار بوده و این موضوع انتخاب گزینه مناسب برای شما را دشوار می سازد.

شیرآلات در انواع برندها و کاربردها تولید شده و به عرضه می رسد. اما شما چه خریدار شیرآلات باشید و چه فروشنده آن ها، فرقی ندارد؛  در واقع اگر به گزینه اول بپردازیم باید عنوان کنیم که خرید شیرآلات بدون داشتن اطلاعات قبلی، شناسایی بازار و فروشنده ها، آشنایی با برندهای مختلف، برآورد هزینه و مشاهده تمامی مدل های تولید شده، کاری بسیار دشوار و البته اشتباه می باشد. هزینه خرید شیرآلات با توجه به قیمت آن ها طبیعتا کم نخواهد بود. لذا اکنون که شما می بایست برای ساخت یا تعمیرات ساختمان خود شیرآلات تهیه نمایید، بهتر است هزینه پرداختی به اندازه مقطوع و برای محصولاتی با کیفیت مناسب باشد. اما یقینا جستجو در میان برندهای بسیار زیاد بازار، سایت های فروشنده، مغازه دارهای خرده فروش و … کار دشوار و گیج کننده ای است.

چطور می توانیم شیرآلات باکیفیت را تشخیص دهیم؟ برای اکثر افراد خرید کالاهای روزمره ساده تر است چرا که امکان جبران اشتباه و تغییر انتخاب پس از مصرف کالا وجود دارد. اما وقتی نوبت به خرید شیرآلات با کیفیت می رسد که جنبه های مختلف فنی، کاربردی و زیبایی در آن موثر است، تصمیم گیری تخصصی تر و دشوارتر می گردد. تنوع سبک ها، مواد اولیه و آبکاری ها در کنار تنوع قیمت ها گیج کننده است. از طرفی شیرآلات اهرمی جز لوازمی است که یکبار برای مدت طولانی خریداری می شود و در نیتجه بهتر است از خرید خود راضی باشیم.

آگهی

اغلب افراد سوالاتی از قبیل: در زمان خرید شیرآلات استاندارد به چه نکاتی توجه کنیم؟ شیرآلات با کیفیت ایرانی را چطور تشخیص دهیم؟ با کیفیت ترین شیرآلات ایرانی کدام هستند؟ و… را از خود می پرسند.

شیرآلات استاندارد از مهمترین تجهیزات خانه است. برخی عوامل مانند زیبایی و گارانتی معتبر شیرآلات با کیفیت، در هنگام خرید قابل ارزیابی است. اما مواردی مانند کیفیت و استاندارد بودن مواد اولیه به کار رفته در تولید شیرآلات، نیازمند بررسی بیشتر است. در ادامه 11 فاکتور مهم که در هنگام تهیه شیرآلات باید در نظر گرفته شوند.

جنس شیرآلات استاندارد

همانطور که در مراحل تولید شیرآلات بررسی شد، ماده اولیه اکثر شیرآلات موجود در بازار آلیاژ شمش برنج می باشد که بر طبق سازمان استاندارد ایران تقریباً 58 تا 60 درصد آن مس و بقیه روی و ناخالصی های مجاز می باشد. میزان سرب موجود در این آلیاژ، نباید بالاتر از 2/5 درصد باشد چرا که برای سلامتی مضر است.
علاوه بر کیفیت مواد اولیه شیرآلات، ملزومات و قطعات بکار رفته در داخل شیر نیز باید الزامات فنی استاندارد را پاس کرده باشند. بطور مثال سوپاپ، واشر و پیچ و مهره های بکار رفته در با کیفیت ترین شیرآلات نیز باید استاندارد لازم برخوردار باشند.
ماشینکاری خوب نیز از دیگر مواردی است که در بلند مدت تاثیر خود را در کیفیت شیرآلات نشان می دهد. مثلاً در شیرهای اهرمی محل نشیمن کارتریج بایستی کاملاً تخت باشد که بعضاً به دلیل کُند شدن ابزار تراشکاری و تیز کردن چندباره آن، این نشیمن به صورت مخروطی نا محسوس در می آید که در عمر آب بندی کارتریج تاثیر می گذارد.

قیمت شیرآلات استاندارد از ارزان تا لوکس

در دنیای پر رقابت امروز، مدل ها و قیمت شیرآلات بسیار متنوع است. با بررسی کافی می توانید قیمت شیرآلات ارزان تا قیمت شیرآلات لوکس را چه در فروشگاه های اینترنتی شیرآلات و چه در بازار مقایسه کنید.  ممکن است بتوانید به ازای قیمتی پایین تر نیز شیرآلاتی با ظاهری مناسب پیدا کنید، اما در صورت نداشتن گارانتی احتمال پایین بودن کیفیت این شیرآلات و دردسرهای احتمالی تعویض و تعمیر آن ها در آینده بسیار زیاد است. شیرآلات اندیکا در کنار قیمت مناسب و رقابتی دارای نشان استاندارد با قابلیت استعلام می باشد و همنچنین محصولات برند اندیکا دارای 5 سال ضمانت و گارانتی می باشد تا در کنار قیمت مناسب کیفیت نیز تضمین شود.

آگهی
دوام شیرآلات استاندارد

نسل جدید شیرآلات اهرمی استاندارد، با کارتریج سرامیکی مشکلات آب بندی را حتی در بلند مدت تقریبا به صفر رسانده است. اگر می خواهید از چکه نکردن شیرآلات خود مطمئن باشید، شیرآلاتی با کارتریج سرامیکی تهیه نمایید. بقیه شیرآلات نیز معمولاً تا چند سال چکه نمی کنند اما اعتبارشان با دوام کارتریج های سرامیکی قابل مقایسه نیست.

سهولت کاربرد

شیرآلات اهرمی با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته جهت تنظیم فشار و دمای آب، فضای کمتری می گیرد. همچنین میتوان دسته شیرآلات اهرمی را در دمای دلخواه تنظیم کرد و دفعه بعد با همان تنظیمات شیر آب را باز کرد. بهتر است در خروجی علم ظرفشویی، پرلاتوری مناسب تعبیه گردد تا ضمن آبکشی راحت تر ظروف به میزان آب کمتری نیاز باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش شیرآلات استاندارد

ضمانت و خدمات پس از فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید شیرآلات استاندارد باید به آن توجه داشت. حتی شیرآلات ارزان استاندارد و با کیفیت مورد نظر شما در هنگام خرید باید گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند. بهتر است در مورد مدت وارانتی که مربوط به تامین قطعات پس از اتمام مدت گارانتی می باشد نیز اطمینان حاصل نمایید.

آشنایی با انواع شیرآلات و کاربرد آن ها

با پیشرفت تکنولوژی، انواع شیرآلات اهرمی، کلاسیک، چشمی، پدالی، هوشمند، دیجیتال و… تولید و عرضه می شوند. علاوه بر این از نظر محل نصب نیز انواع شیرآلات توکار و روکار در بازار موجود است. همچنین شیرآلات شاوری، شیرآلات دو منظوره، فنری، و پایه بلند و… نیز انتخاب شیرآلات مناسب را پیچیده تر می کنند. قیمت انواع شیرآلات، کاربرد، معایب و مزایای انواع شیرآلات متفاوت است. مثلاً شیر ظرفشویی فنری بلندترین علم را در میان انواع شیر ظرفشویی دارد، اما شیر ظرفشویی شاوری می تواند به واسطه شلنگ بلند خود کل سینک را پوشش دهد. پیش از خرید شیرآلات حتماً در مورد کاربرد مورد نظر خود تصمیم گیری نمایید تا بتوانید مناسب ترین شیرآلات را خریداری کنید.

شیر روشویی شیر توالت شیر حمام شیر ظرفشویی

خرید شیرآلات با کیفیت ایرانی در بلند مدت به نفع اقتصاد خانواده است. بهتر است در هنگام خرید انواع شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر ظرفشویی، استاندارد بودن آن را در نظر داشته باشید. با توجه به نکات این راهنمای خرید شیرآلات، شیرآلات اهرمی که آبکاری مناسبی دارند و در مصرف آب صرفه جویی می کنند، انتخاب مناسبی هستند. فراموش نکنید، شیرآلات استاندارد و باکیفیت، گارانتی معتبری نیز دارند.

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا