کسب و کار تولیدی

کت و شلوار اسپرت مردانه

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کت و شلوار اسپرت مردانه بپردازیم. در صورتی که شما نیز قصد خرید کت و شلوار اسپرت مردانه را دارید و یا این که قصد دارید تا بیش تر با این نوع از کتوشلوارها آشنا شوید، پیشنهاد می شود تا به مطلب زیر توجه نمایید.

معرفی کت و شلوار اسپرت مردانه

کت و شلوار اسپرت مردانه معمولا از بین انواع مدل های دیگر کت و شلوار مناسب تر جهت استفاده ی روزمره در خارج از منزل می باشد.

این نوع از کت ها دارای ساختار غیر رسمی می باشند و همان طور که از نام آن ها مشخص است جهت پوشش آقایان کاربرد دارد.

آگهی

ساختار کت و شلوار اسپرت مردانه با دیگر انواع کت شلوار ها متفاوت می باشد. از جمله تفاوت های آن می توان به شانه‌های معمولی یا بدون بالشتک کت اسپرت بر خلاف کت های رسمی اشاره نمود.

علاوه بر این در صورتی که کت دارای آستر داخلی باشد، این آستر در کت و شلوار اسپرت مردانه نازک و پیراهن مانند می باشد.

همین امر نیز سبب راحتی بیش تر در هنگام استفاده از آن می باشد. کت و شلوار های رسمی و اسپرت از لحاظ شکل جیب نیز متفاوت می باشند.

کت های رسمی به طور معمول جیب‌های فیلتاپی و یا جلیقه‌ای دارند ولی در کت های اسپرت شاهد استفاده از جیب‌های وصله‌ای یا پچ می باشیم.

البته از این نوع از جیب ها را نمی توان روی برخی مدل های کت ها رسمی نیز مشاهده نمود اما در واقع استفاده از آن ها ظاهر زیبایی به کت های رسمی نمی دهد.

تاریخچه

اسپورت در زبان انگلیسی به معنای ورزش می باشد. در واقع سال ها قبل کت و شلوار اسپرت مردانه همان طور که از نام اسپورت پیدا می باشد جهت استفاده در زمان ورزش هایی چون تیر‌‌ اندازی و شکار طراحی شده بود.

آگهی

این نوع از کت ها در آن زمان نیز استفاده ی رسمی نداشته و تنها زمان انجام فعالیت های ورزشی استفاده می شد. به مرور زمان شاهد استفاده از این نوع از کت و شلوار ها به عنوان استفاده ی روزمره در خیابان ها بوده ایم.

خصوصیات کت و شلوار اسپرت مردانه

کت و شلوار اسپرت مردانه دارای مشخصاتی می باشد که آن را نسبت به بقیه ی انواع کت و شلوار های مردانه متمایز می کند. از جمله ی این خصوصیات عبارت اند از:

  • وجود انواع رنگ ها و مدل های مختلف در کت و شلوار اسپرت مردانه
  • وجود امکان ست نمودن بهتر این نوع از کت و شلوار با پیراهن و یا اکسسوری ها
  • راحتی و دامنه ی حرکت بیش تر هنگام استفاده از این نوع از کت و شلوار ها
  • برخی اوقات در این نوع از کت و شلوار تکه دوزی در آرنج، جیب و شکاف‌ها وجود دارد.
  • عدم وجود پد یا بالشتک در قسمت شانه ی کت و شلوار اسپرت مردانه
  • گشادتر و نازک تر بودن به نسبت انواع دیگر
  • امکان پوشیدن انواع لباس ها از زیر این نوع از کت و شلوار ها و به همین سبب امکان استفاده در زمستان

پارچه‌های مورد استفاده جهت دوخت کت و شلوار اسپرت مردانه

از جمله انواع پارچه هایی که جهت دوخت کت و شلوار اسپرت مردانه به کار می رود می توان به هرینگبون، فلانل، توییت، Houndstooth و Check Shepherd اشاره نمود. در این بین پارچه ی هرینگبون دارای قدمت بیش تری نسبت به انواع دیگر در تولید کت اسپرت می باشد.

خرید کت و شلوار اسپرت مردانه

جهت انتخاب کت و شلوار اسپرت مردانه لازم است به نکاتی توجه فرمایید تا بتوانید بهترین خرید را داشته و از استایل خود لذت ببرید.

سایز

مهم ترین ویژگی کت و شلوار اسپرت مردانه که آن را از سایر انواع Men’s suit متمایز می کند، راحتی آن می باشد. جهت انجام این امر لازم است تا این نوع از کت و شلوار را مناسب با سایز خود استفاده نمایید.

زیرا خرید کت و شلوار های کوچک تر از سایز شما موجب عدم راحتی و معذب بودن شما می گردد.

هم چنین پوشیدن کت و شلوار هایی بزرگ تر از سایز شما نیز ممکن است شما را شلخته و هم چنین درشت اندام تر از اندازه ی واقعی شما نشان دهد.

رنگ و طرح

کت و شلوار اسپرت مردانه

همان طور که قبلا ذکر شد، کت و شلوار اسپرت مردانه دارای طرح و رنگ فراوانی می باشد که هنگام خرید لازم است تا نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

انتخاب رنگ مناسب می تواند به رنگ پوست شما، اندام شما، سلیقه و … بستگی داشته باشد. برای مثال لازم است تا افراد چاق رنگ های تیره ای را برای کت و شلوار خود برگزینند تا آن ها را لاغر تر نشان دهد.

همچنین بخوانید درباره: انواع پیراهن مردانه

قیمت

از جمله نکاتی که در انتخاب کت و شلوار اسپرت مردانه دارای اهمیت می باشد، قیمت این نوع از کت و شلوار هاست.

قیمت آن ها معمولا بر اساس عواملی چون نوع پارچه ی به کار رفته در کت و شلوار، میزان پارچه ی به کار رفته، کیفیت دوخت، مدل و … بستگی دارد.

جمع بندی

کت و شلوار اسپرت مردانه معمولا از بین انواع مدل های دیگر Men’s suit مناسب تر جهت استفاده ی روزمره در خارج از منزل می باشد.

این نوع از کت ها دارای ساختار غیر رسمی می باشند و همان طور که از نام آن ها مشخص است جهت پوشش آقایان کاربرد دارد.

ساختار کت و شلوار اسپرت مردانه با دیگر انواع Men’s suit متفاوت می باشد. از جمله تفاوت های آن می توان به شانه‌های معمولی یا بدون بالشتک کت اسپرت بر خلاف کت های رسمی اشاره نمود.

علاوه بر این در صورتی که کت دارای آستر داخلی باشد، این آستر در کت و شلوار اسپرت مردانه نازک و پیراهن مانند می باشد.

همین امر نیز سبب راحتی بیش تر در هنگام استفاده از آن می باشد. کت و شلوار های رسمی و اسپرت و انواع پوشاک آقایان از لحاظ شکل جیب نیز متفاوت می باشند.

منبع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا