سرویس و تعمیرات

مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی

آشنایی با مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی

یکی از مشکلاتی که اغلب برای انواع تلفن‌های هوشمند رخ میدهد، مشکل داغ کردن گوشی میباشد. به این ترتیب این به یک معضل برای کاربران تبدیل شده است. در این مقاله میخواهیم به این مشکل رایج در گوشی‌های اچ‌تی‌سی بپردازیم و بدانیم که دلیل بروز مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی چیست و چگونه میتوان آن را حل کرد. البته باید توجه کنید که گرم شدن گوشی در زمان روشن شدن آن در دسته اشکالات داغ کردن گوشی قرار ندارد.

مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی

تلفن‌های همراه یکی از مهمترین تجهیزاتی هستند که به دلیل اجزا و ساختار خاصی که دارند، به مراقبت ویژه نیازمند هستند.

بنابراین در بعضی مواقع ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوند که یکی از آن‌ها داغ کردن گوشی می‌باشد. زمانی که فردی فرمانی را در زمان استفاده از تلفن خود به گوشی ارسال میکند،

آگهی

برای انجام آن فرمان، یکسری فعل و انفعالات صورت خواهد گرفت. بنابراین در این حیطه هر فعلی به یک محرکه نیاز دارد که این نیرو باعث بروز جریان الکتریسیته در گوشی میشود.

به این صورت اجزای درون گوشی به انجام وظیفه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، میپردازند.

این نیرو برخی مواقع باعث تولید حرارت میشود که نتیجه آن داغ شدن گوشی خواهد شد. لازم بدانید که داغ کردن گوشی همیشه یک مشکل نیست.

چرا که در هنگام بازی کردن و انجام کارهای نرم‌افزاری پر حجم، ممکن است گوشی داغ کند که سریعا به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

بهتر است در ادامه با یکسری از دلایل بروز مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی آشنا شوید.

دلایل داغ شدن گوشی اچ‌تی‌سی

از جمله مهمترین دلایل شایعی که باعث میشود تا گوشی اچ‌تی‌سی با مشکل داغ کردن روبرو شود، به صورت موارد ذکر شده در زیر می‌باشند:

آگهی
  • هر اپلیکیشنی که نیاز به اتصال به وای‌فای و اینترنت داشته باشد، باعث میشود تا پردازنده تلفن شما سنگین شده و در نتیجه در اثر استفاده زیاد از تلفن، گوشی داغ شود و حرارت آن بالا برود. به این صورت قابلیت‌ها و عملکردهای چندگانه درون یک برنامه، میتواند پردازنده را به خطر اندازد که باید سعی کنید از نصب چنین نرم‌افزارهایی در تلفن خود خودداری کنید.
  • عمر هر دستگاه الکترونیکی و مکانیکی مخصوص به خودش می‌باشد که ممکن است روزی سر برسد. بنابراین اگر با مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی روبرو هستید، در حالی که تا کنون مراقبت‌های لازم را از تلفن خود کرده‌اید، بهتر می‌باشد که برای بررسی مشکل اصلی به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. چرا که ممکن به دلیل قدیمی شدن گوشی شما باشد که باید برای حل و برطرف کردن مشکل سخت‌افزاری اقدام کرد.
  • مشکل خرابی پردازنده‌ یکی از رایج‌ترین دلایل داغ شدن گوشی می‌باشد. بنابراین زمانی که پردازنده با خرابی رو برو میشود، میتواند باعث کند شدن سرعت و عملکرد تلفن همراه شما شده و به شما اجازه ندهد به راحتی از آن استفاده کنید.
  • مراقبت نکردن از گوشی در بیشتر مواقع باعث میشود تا پردازنده تلفن شما ضعیف شده و با مشکل رو برو شود. این موضوع میتواند بی‌توجهی به گوشی و قرار دادن آن در معرض آفتاب مستقیم باشد.

روش‌های جلوگیری از داغ شدن گوشی اچ‌تی‌سی

اگر به دنبال این هستید که از مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی خود جلوگیری کنید، بهتر است که به روش‌های ذکر شده در زیر توجه کنید. به این صورت میتوانید تا حد زیادی مانع از بروز این مشکلات شوید.

باتری گوشی خود را تا 80 درصد شارژ کنید

از آنجایی که برخی از افراد تلفن خود را شب به شارژ زده و صبح آن را میکشند، بهتر از این کار خودداری کنید. چرا که این موضوع باعث داغ شدن گوشی و خراب شدت باتری میشود.

برای شارژ کردن باید گوشی خود را به روی یک سطح صاف و خنک قرار دهید و زمانی که شارژ آن به 80 درصد رسید، آن را از کابل شارژ جدا کنید. این کار از داغ شدن گوشی جلوگیری میکند.

گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید

زمانی که قصد استفاده از تلفن خود را ندارید، برای آنکه گوشی سرد شود و شارژ کمتری مصرف کند، آن را در حالت هواپیما قرار دهید.

اپلیکیشین‌های بلااستفاده را پاک کنید

نصب برنامه‌های اضافی باعث داغ شدن و وارد شدن فشار به پردازنده گوشی میشود. بنابراین از نصب کردن برنامه‌های اضافی خودداری کنید. حتی بهتر است نرم‌افزارهایی را که استفاده نمیکنید پاک کنید.

گوشی را از مقابل نور خورشید بردارید

زمانی که در خارج از خانه و یا در تعطیلات به سر میبرید، از گذاشتن گوشی خود در معرض نور خورشید خودداری کنید. این کار باعث گرم شدن دستگاه شما میشود.

روشنایی را در صفحه نمایش خود کم کنید

یکی از دلایل گرم شدن گوشی، استفاده از روشنایی زیاد در صفحه نمایش است.

بنابراین باید سعی کنید برای تامین انرژی باتری گوشی و از همه مهمتر رفع مشکل داغ شدن تلفن تا حد ممکن روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید.

آنتی ویروس نصب کنید

یکی از دلایل اصلی گرم شدن گوشی، وجود ویروس در تلفن اچ‌تی‌سی می‌باشد. بنابراین بهتر است با نصب یک اپلیکیشن قدرتمند آنتی ویروس باعث خنک کردن گوشی خود شوید.

از زیاد بازی کردن خودداری

بازی کردن زیاد در گوشی میتواند باعث داغ شدن تلفن شود. بنابراین زمانی که احساس کردید تلفن شما بیش از اندازه داغ شده،

بهتر است که بازی را بسته و از فعال نبودن آن در پس‌زمینه دستگاه خود مطمئن شوید. این کار به خنک شدن گوشی کمک میکند.

همچنین بخوانید درباره: تعمیر سوکت شارژ موبایل شیائومی

تعمیر مشکل گوشی اچ‌تی‌سی

زمانی که هر یک از مراحل ذکر شده در بالا را امتحان کردید ولی موفق نشدید، پس این نشان‌دهنده وجود یک مشکل سخت‌افزاری در تلفن شما می‌باشد.

در این زمان باید برای بررسی گوشی خود و مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی به یک تعمیراتی مخصوص مراجعه کنید.

در آن زمان تلفن شما توسط تکنسین‌های حرفه‌ای و کاربلد مورد بررسی قرار گرفته و بعد از عیب‌‌یابی برای تعمیر و یا تعویض قطعه آسیب‌دیده آن اقدام میشود.

مشکل داغ کردن گوشی اچ‌تی‌سی

کلام آخر

داغ شدن گوشی یک مشکل رایج است که به احتمال زیاد با استفاده از روش‌های ذکر شده میتوانید آن را حل کنید. در غیر این صورت باید به یک نمایندگی تعمیرات اچ تی سی معتبر مراجعه کنید و از خدمات تعمیرات برخوردار شوید.

#تعمیرات منبع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا