حمل و نقل

نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی

بسته بندی یخچال در اسباب کشی جزو نکات مهمی می باشد که به هیچ وجه نباید آن را دست کم گرفت. و یا از آن غفلت کرد‌ چون عدم صحیح بسته بندی یخچال ممکن است که آسیب های زیادی به آن وارد کند. و در جامعه امروزی و با وجود بالا رفتن قیمت اقلام مختلف به خصوص یخچال ها، آسیب دیدن یخچال می تواند خسارت های زیادی را به بار بیاورد. بسیاری از افراد همیشه در بسته بندی کردن یخچال دچار مشکل می شوند و نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی را بلد نیستند.

این مقاله به شما کمک می‌ کند تا با بهترین روش ها بتوانید یخچال خود را بسته بندی بکنید. و از آن در اسباب کشی محافظت بکنید تا هیچ آسیبی به یخچال شما وارد نشود.

واقعیت این است که در طی فرایند اسباب کشی هر وسیله ای حتی وسیله های کوچک و جزئی نیازمند بسته بندی استاندارد می باشند.

آگهی

اگر شما تمامی اقلام و وسایل را به صورت استاندارد بسته بندی کنید مطمئن باشید. که هیچ مشکلی برای هیچ کدام از وسایل منزل شما به وجود نمی آیند و فرایند اسباب کشی شما نیز با موفقیت انجام خواهد شد.

مراحل بسته بندی کردن یخچال:

خالی کردن یخچال:

یکی از مهم ترین اقداماتی که قبل از بسته بندی کردن یخچال باید آن را انجام دهید. این است که مواد غذایی موجود در یخچال را بیرون بیاورید و بعد از آن یخچال را شستشو دهید و برفک و یخ زدگی ها را از بین ببرید‌‌.

بسیاری از افراد هستند که نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی را محدود به کارتن و جا به جایی می دانند‌. اما این چنین نیست و شما باید قبل از اسباب کشی و بستن یخچال ها در کارتن و… ، مواد غذایی موجود در یخچال را به طور کامل خالی کنید.

و سپس یخچال را شستشو دهید و برفک ها را از بین ببرید علاوه بر این باید صبر کنید که تمام قطعات یخچال خشک شوند. و سپس به بسته‌بندی بپردازید‌.

بستن کابل یخچال:

بعد از انجام مرحله اول باید کابل یخچال را جمع کنید و با یک چسب نواری محکم آن را به پشت یخچال بچسبانید. دقت داشته باشید که چسب نواری که برای این کار انتخاب میکنید از پهنا و استحکام بالایی برخوردار باشد

تا بتواند کابل را به بهترین نفت پشت یخچال بچسباند در جمع کردن کابل نیز نظم را رعایت کنید تا کابل در هم نپیچد‌. در پیچیدگی کابل ها می تواند در هنگام وصل کردن مجدد یخچال بعد از اتمام اسباب کشی، دردسر ساز و مشکل ساز شود.

آگهی

بستن پیچ های یخچال:

مرحله بعدی بستن پیچ های تنظیم ارتفاع یخچال می باشد. شما باید قبل از بسته بندی یخچال پیچ های تنظیم ارتفاع آن را کاملاً ببندید

چون ممکن است که در هنگام جا به جایی و اسباب کشی و عبور از راه پله ها و معابر مختلف این پیچ ها جدا نشوند. و وجود آن ها موجب اختلال در جا به جایی و نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی شود.

بستن درب یخچال به طور محکم:

یکی دیگر از موارد مهم که در نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی باید با آن دقت داشته باشید بستن درب یخچال می باشد.

شما باید قبل از بسته بندی یخچال را با طناب یا کاور پلاستیکی ببندید بهتر است که حتی الامکان از چسب یا نوار برای این کار استفاده نکنید چون ممکن است که اثر چسب یا نوار روی یخچال باقی بماند

و حتی ممکن است موجب باز شدن ناگهانی درب یخچال در طول مسیر اسباب کشی شود. بهترین انتخاب طناب یا کابل پلاستیکی می باشد اگر یخچال شما به صورت دو جداره و دو در واقع است بهترین انتخاب ممکن طناب خواهد بود.

همچنین بخوانید درباره: آموزش بسته بندی کارتن

کارتن مناسب:

قبل از این که بخواهید یخچال را در کارتن قرار دهید باید دور تا دور آن را به وسیله ی فوم یا بابل رپ بپوشانید.

تا این فوم ها مانند ضربه گیر عمل کنند و در صورت ایجاد ضربه به یخچال آسیبی وارد نشود. می می‌توان برای این کار از تو نیز استفاده کرد و سپس باید یخچال را در کارتن مناسب قرار دهید.

دقت داشته باشید که یخچال باید در کارتن های متناسب با ابعاد خود قرار بگیرد‌. شرکت هایی که کارتن های مختلف را تولید می کنند کارتن های متناسب با ابعاد یخچال ها را نیز تولید می کنند و این کارتن ها را به شرکت های باربری می‌ فروشند.

و البته اگر از شرکت های باربری برای اسباب کشی استفاده نمی کنید. می توانید از نمایندگی ها و یا حتی همان شرکت های باربری این گونه از کارتن ها خریداری بکنید.

این کارتن ها مختص یخچال طراحی و ساخته شده اند و از یخچال در برابر ضربه های مختلف، خط و خش و فشار محافظت می کنند.

توجه داشته باشید که استفاده از کارتن های خود یخچال به هیچ وجه انتخاب مناسب و ایمنی نمی باشد. چون این کارتن های ایمنی لازم برای حمل یخچال را دارا نیستند و اصطلاحاً ایستادگی و مقاومت روز اول را ندارند.

نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی

سخن پایانی:

بعد از اینکه با نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی آشنا شدید بهتر است که یک سری نکات را در نظر داشته باشید

آن هم این است که بعد از اتمام اسباب‌ کشی نباید سریع یخچال را به برق بزنیم. و بهتر است که ۳ الی ۴ ساعت بعد از اتمام اسباب کشی یخچال را به برق وصل کنید.

اگر یخچال شما ساید بای ساید می باشد و راه پله های منزلتان تنگ بوده و برای حمل این یخچال دشوار است درب های ساید بای ساید را از هم جدا کنید

و آن ها را به صورت جداگانه حمل و نقل بکنید تا هیچ آسیبی به یخچال شما وارد نشود و می توانید با خیالی راحت در انتهای اسباب کشی دو درب ساید بای ساید را به یکدیگر متصل کنید.

با رعایت نکات ذکر شده می توانید با امنیت کامل یخچال های خود را بسته بندی بکنید. و با خیالی راحت آن ها را در اسباب کشی های خود حمل کنید و نگران آسیب دیدن یخچال های خود نیز نباشید.

#باربری منبع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا