سرویس و تعمیرات

مشکلات رایج موبایل شیائومی

برند شیائومی به دلیل قیمت مناسب در اکثر مدل های تولید شده در مقایسه با رقبای خود مانند سامسونگ و هواوی، در بازار فروش گوشی های اندرویدی شهرت زیادی برای خود ایجاد کرده است. نکته اصلی در اینجا این است که دستگاه های تولید شده توسط این شرکت چینی کاملاً بی عیب نیستند و در بسیاری از موارد مشکلات جدی را برای کاربران خود ایجاد می کنند. در ادامه نمایندگی تعمیر موبایل شیائومی لیستی از مشکلات رایج موبایل شیائومی و راه حل های آن را ارائه کرده است تا در صورت مواجه شدن با این مشکلات بتوانید به راحتی آنها را برطرف کنید.

رایج ترین مشکلات در موبایل های شیائومی

اولین مشکلی که یکی از مشکلات رایج گوشی های موبایل شیائومی محسوب می شود، عمر کوتاه مدل های میان رده این برند نسبت به مدل های میان رده برندهای رقیب (سامسونگ-هواوی) است. می توان نتیجه گرفت که موبایل های تولید شده توسط برند شیائومی بسیار ناامن هستند.

پس از استفاده مداوم از تلفن همراه شیائومی برای بیش از چند ماه، بسیاری از قطعات مانند: برد، دوربین، اثر انگشت، هارد، سی پی یو، باتری دچار مشکل می شوند.

آگهی

می توان موارد زیر را برای افزایش عمر موبایل شیائومی بیان کرد.

  • برای افزایش عمر باتری موبایل شیائومی بهتر است از دستگاه در هنگام شارژ استفاده نکنید زیرا استفاده مکرر می تواند باعث ایجاد مشکل در فشار عملکرد باتری یا مدار شارژ شود.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن دوربین، توصیه می شود در مواقع غیرخطرناک از برنامه دوربین بیش از حد استفاده نکنید، گوشی را به مدت طولانی در مکان مرطوب نگذارید، از پاشیدن هر گونه محلول تمیزکننده مستقیم روی شیشه دوربین خودداری کنید. در نهایت از محافظ کناری لنز استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اثر انگشت، سنسور اثر انگشت را با دست مرطوب یا چرب لمس نکنید، از الکل برای تمیز کردن استفاده نکنید، زیرا در صورت ورود مایعات، ممکن است عملکرد سنسور کاملاً مختل شود.

مشکل نرم افزاری موبایل شیائومی

یکی دیگر از مشکلات رایج در گوشی های موبایل شیائومی که بسیاری از کاربران را به دردسر انداخته، نرم افزار (سیستم عامل) سنگین نصب شده روی گوشی است. شیائومی نیز مانند رقبای اصلی خود گوشی های موبایل خود را با سیستم عامل اندروید روانه بازار می کند.

اما تفاوت این شرکت با شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی در سال ها تجربه نهفته است و بیشتر آنها نسبت به برند شیائومی رابط کاربری جذاب تر و عملکرد سیستم عامل بهتری دارند. رابط کاربری بی روح و پیچیده در MIUI تجربه کاری را برای کاربران بسیار سخت و دشوار می کند. مورد بعدی که مصرف کنندگان از آن ناراضی هستند، انتظار طولانی برای انتشار نسخه به روز رسانی برای رفع اشکالات رابط کاربری و سیستم عامل است.

مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی

مشکل وای فای و بلوتوث در موبایل شیائومی

این مشکل را نمی توان به عنوان برخی از مشکلات رایج موبایل شیائومی خواند و ممکن است فقط در مدل های خاصی رخ دهد. اما در صورت بروز مشکل، عملکرد بخش بزرگی از تلفن همراه را از دست خواهیم داد. این مشکل ممکن است زمانی ظاهر شود که وای فای یا بلوتوث روشن نمی شود و یا اینکه در منوی وای فای یا بلوتوث، در لیست دستگاه های قابل اتصال، نتوانید هیچ گزینه ای را متصل کنید.

برای حل مشکل بلوتوث و وای فای، اگر نمی‌توانید به دستگاه‌های دیگر متصل شوید، همه دستگاه‌های جفت‌شده را از تلفن همراه خود حذف کنید و دوباره امتحان کنید.

آگهی

برای مشکلات وای فای و بلوتوث، اگر روشن نشد، بهترین راه این است که ابتدا دستگاه را خاموش کنید و دوباره امتحان کنید. اگر مشکلی وجود دارد، منبع Wi-Fi یا بلوتوث را مجددا راه اندازی کنید. در صورتی که مشکل شما حل نشد باید دستگاه شما به صورت کامل تحت تعمیرات نرم افزاری قرار بگیرد.

مشکل در اتصال و قطع تماس موبایل شیائومی

در برخی منابع موثق، کاربران گوشی های شیائومی اعلام کرده اند که برخی از تماس ها به صورت خودکار پاسخ داده می شود و برخی از کاربران نیز مدعی شده اند که هنگام صحبت با تلفن همراه، تماس های آنها به طور ناگهانی قطع می شود.

در نظر داشته باشید که پاسخ یا قطع تماس های خودکار ممکن است مشکلی برای گوشی شیائومی نداشته باشد، ممکن است از تنظیمات شما باشد یا حتی در مواردی خرابی تاچ و ال سی دی گوشی شیائومی باشد اطلاعات دریافت شده است. احتمال دیگر این است که پاسخ به صورت تصادفی در جیب شما داده شود، برای این مشکل می توانید از حالت جیبی استفاده کنید.

برای فعال سازی این گزینه باید به Settings (Lock screen and password)، More (Advanced) رفته و گزینه Pocket Mode را فعال کنید.

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا