کسب و کار خدماتینظافت،ساختمان

 کاربردی برای خشک کردن موکت بعد از شستشو

 

یکی از دغدغه هایی که افراد با آن روبرو هستند، خشک کردن موکت بعد از شستن آن یا به اصطلاح همان موکت شویی می باشد. بنابراین بهتر است که با روش های این کار آشنا شوید. چرا که به این صورت می توانید به بهترین شکل ممکن موکت خود را خشک کرده و از ایجاد بوی ناخوشایند و نم در آن جلوگیری کنید. در واقع خشک کردن آن بعد از شستشو ضرورت دارد.

ضرورت خشک کردن انواع موکت

یکی از مهمترین مواردی که بعد از شستن موکت ها حائز اهمیت است، خشک  کردن آن ها می باشد. پس نباید آن را پشت گوش بی اندازید. چرا که در حالت عادی موکت ها به دلیل سبک طراحی و الیاف و بافتی که دارند، زودتر با کثیفی و آلودگی روبرو می شود و آن ها را جذب خود می کنند.

آگهی

پس زمانی که موکت شما شسته می شود، لازم است که حتما خشک گردد. چرا که خشک نکردن آن می تواند باعث ایجاد بوی نم و ناخوشایند و از همه مهمتر، جذب آلودگی و کثیفی سریع تر شود. در واقع عبور کردن از مرحله خشک کردن بعد از شستشو  می تواند آسیب های جدی به موکت شما وارد کند.

بهتر است بدانید که روش های خشک کردن با توجه به محل مورد نظر و شرایط شما می توانند متنوع باشند که بهتر است از آن ها اطلاع حاصل کنید. به این صورت می توانید به بهترین شکل ممکن خشک کردن موکت را انجام دهید.

از جمله دلایلی که ضرورت خشک کردن بعد از آبگیری موکت را ثابت می کند، جلوگیری از کپک زدن موکت می باشد. همچنین باعث می شود تا مواد آلوده ای که جذب موکت خیس شده است، در کل محیط پراکنده شود و بیماری های زیادی را به همراه آورد.

روش های خشک کردن موکت بعد از شستشو

اگر شما هم به دنبال روش های خشک کردن انواع موکت بعد از شستشو هستید، بهتر است که مانند روش های ذکر شده در زیر عمل کنید. به این صورت می توانید در سریع ترین زمان، موکت شسته شده را خشک کرده و از بروز کپک و آلودگی در آن جلوگیری کنید.

• خشک کردن در هوای آزاد برای محیط هایی که فضای کافی دارند توصیه می شود. پس بهتر است که موکت را در هوای آزاد پهن کنید تا تمام رطوبت آن از بین برود. البته سرعت خشک شدن آن در هوای آزاد با توجه به درجه هوا متنوع است.

• خشک کردن در معرض خورشید که باعث می شود تا آفتاب هر چه سریع تر رطوبت را از بین ببرد. البته لازم است بدانید که نیازی نیست آن را در معرض مستقیم نور قرار دهید. چرا که ممکن است باعث رنگ پریدگی موکت شود. پس باید مدت زمان ماندن موکت در آفتاب را کنترل کنید تا دچار آسیب و تغییر رنگ نشود.

آگهی

• اگر فضای کافی برای بردن موکت به بیرون از خانه ندارید، می توانید آن را در فضای خانه خشک کنید. به این صورت که پنجره ها را باز کنید و از یک پنکه کمک بگیرید. چرا که با ایجاد هوای مصنوعی می توان سرعت خشک کردن موکت را بیشتر کرد.

عواقب درست خشک نکردن موکت

شاید برای شما این سوال پیش اید که اگر موکت را نتوانید به درستی خشک کنید چه اتفاقی می افتد. بهتر است بدانید که خشک نشدن موکت می تواند عواقب زیادی به همراه داشته باشد که اولین تاثیر آن رشد باکتری ها و قارچ ها می باشد. به همین دلیل است که باید برای خشک کردن آن طبق روش های ذکر شده اقدام کنید و مدت زمان کافی را برای خشک شدن آن ها زیر نظر بگیرید.

تفاوت خشک کردن موکت در خانه و خشکشویی

تفاوت خشک کردن موکت در خانه و خشکشویی

بهتر است بدانید که خشک کردن موکت در خانه به دلیل نبود تجهیزات و وسایل کافی، ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و یا حتی در برخی از مواقع خشک شدن به درستی صورت نگیرد. اما خشک شویی از جدیدترین تجهیزات و وسایل کمک می گیرد و در سریع ترین زمان به خشک نمودن موکت می پردازد.

همچنین امکان تنظیم دما با توجه به ابعاد و اندازه موکت وجود ندارد. اما در خشک شویی می توان در حرفه ای ترین حالت ممکن پروسه خشک کردن را به پایان رساند و شاهد یک نتیجه رضایت بخش بود. به همین دلیل است که می توانید خشک کردن فرش یا موکت خود را به یک خشک شویی مطرح بسپارید.

اصولی ترین روش خشک کردن موکت

همانطور که تا کنون راجع به تمامی موارد در رابطه با خشک کردن انواع موکت توضیح داده شد، بهتر است بدانید که هر یک از روش های ذکر شده به شما در کاهش هزینه های شستشو کمک می کنند. اما توجه به این  نکته ضروری است که شستشو موکت یا فرش در خانه به درستی نمی تواند صورت بگیرد.

چرا که در هر صورت شستشو با نیروی انسانی و بدون دستگاه است. پس لکه بری به درستی صورت نمی گیرد و گاهی ممکن است موکت یا فرش شما چرک مرده شود. حتی خشک کردن آن ها به دلیل نبود فضای کافی و تجهیزات لازم به درستی قابل اجرا نیست و زمان و وقت زیادی صرف می کند.

اما مراجعه به یک قالیشویی شناخته شده و مطرح بهترین و اصولی ترین کاری است که می توانید برای خشک کردن موکتانجام دهید. برای این کار می توانید در سریع ترین زمان موکت خود را شسته و خشک شده تحویل بگیرید.

یک قالیشویی معتبر از انواع دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته برای شستشو استفاده می کند. پس می توانید بهترین خدمات را از آن ها دریافت کنید. می توانید برای آشنایی با جزئیات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا بتوانید یک تصمیم هوشمندانه بگیرید که به نفع شماست.

کلام آخر

با توجه به تمامی موارد ذکر شده بهتر است بدانید که استفاده از روش های اصولی و مراجعه به یک قالیشویی کار هوشمندانه تری است. چرا که نه تنها در مصرف آب و هزینه خود صرفه جویی می کنید، بلکه شستشو و خشک شویی موکت شما در بهترین شکل ممکن صورت می گیرد. بهتر است آگاهانه تصمیم بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل عمل کنید.

منبع:

 کاربردی برای خشک کردن موکت بعد از شستشو

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا