مقدمه
به طور کلی به آن دسته از کلیدواژه هایی که هدف آن ها افزایش معلومات و اطلاعات کاربران می باشد کلمه کلیدی اطلاعاتی گفته میشود.
در این مطلب سعی کردیم این نو کلمه کلیدی را از نگاه بازاریابی اینترنتی بررسی نماییم و در مورد تاثیر آن در فروش کالا یا خدمات و نحوه استفاد ه از آن صحبت کنیم. امیدواریم تا در پایان مطالعه این مطلب کوتاه به اهمیت این کلمات کلیدی نه تنها در افزایش میزان بازدید سایت بلکه در افزایش میزان فروش خود پی ببرید. در ضمن بسیار خوشحال میشویم تا در پایان نظرات خود را برای ما بیان نمایید.
کلمه کلیدی اطلاعاتی مرحله اول قیف بازاریابی
زمانی که کاربر به دنبال پاسخی برای نیاز خود می باشد و کسب اطلاعات در مورد موضوعی خاص میگردد در جستجو خود از کلمه کلیدی اطلاعاتی استفاده می کند. این نوع کلمه کلیدی بیشترین میزان جستجو در سراسر وب را به خود اختصاص داده است.
در بازاریابی اینترنتی کلمه کلیدی اطلاعاتی در بالای قیف بازاریابی قرار میگیرد چون در مرحله اول کاربر به دنبال اطلاعات در مورد کالا و یا خدماتی که نیاز دارد می گردد. حتی در برخی از موارد نمیداند دقیقا چه به چیزی نیاز دارد پس شروع به تحقیق در موتورهای جستجو میکند تا آنکه پاسخ مناسبی بیابد .
اهمیت کلید واژه اطلاعاتی در فروش اینترنتی
برای یک سایتی که اقدام به فروش کالا یا خدمات می کند کلید واژه اطلاعاتی حتی در برخی موارد از کلمه کلیدی معاملاتی بیشتر می باشد. چون همانطور که گفتیم این کلمه در بالای قیف بازاریابی قرار دارد و در واقع مخاطب هدف را به سمت فروش هدایت میکند و از آنجایی که سطح بسیار وسیع تری از جستجو ها را در بر میگیرد دارای اهمیت بسیاری می باشد.
هر چند اکثر جستجو های اطلاعاتی به خرید منجر نمیشوند اما همان مقدار کمی که منجر به خرید میشوند تعداد قابل توجهی از کاربران را شامل میشوند و همچنین با توجه به بالا رفتن بازدید این کلمات کلیدی یک سایت در کلمات تجاری و معاملاتی هم رشد خواهد کرد.
سفر مشتری از کلمه کلیدی اطلاعاتی تا خرید
برای درک بهتر این مطلب فرایندی که یک مشتری از احساس نیاز تا خرید طی میکند را به یک سفر تشبیه کنیم در ابتدای این سفر مشتری احساس نیازی پیدا میکند و برای برطرف ساختن آن نیاز به دنبال اطلاعات و پاسخ میگردد در اینجاست که از کلمه کلیدی اطلاعاتی استفاده میکن و در واقع وارد قیف بازاریابی ما میشود.
در این مرحله از سفر مشتریان متوجه میشوند دقیقا به چه کالا یا خدماتی نیاز دارند. و ما با توجه به اطلاعات مفیدی که به آنها میدهیم موجب میشویم تا درمورد کالا یا خدماتی که آنها نیاز دارند اطلاعات کافی را کسب نمایند. و در نهایت میتوانیم آنها را به انتهای قیف که خرید می باشد هدایت کنیم.
تحقیق کلمات کلیدی اطلاعاتی
کاربرانی که برای رفع نیاز خود به دنبال اطلاعاتی در مورد کالا و خدمات خاصی میگردند معمولا از کلمات کلیدی مشخصی استفاده میکند. برای یافتن این عبارات تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم می باشد.
شما برای یک سئو با کیفیت نیاز دارید، قبل از آنکه شروع به نوشتن محتوا بکنید نیازمند تحقیق در مورد کلیدواژه ها هستید تا بتوانید بهترین کلید واژه های اطلاعاتی را که بیشترین میزان جستجو در بین کاربران را دارند انتخاب و سپس در مورد آن محتوای مفید و کاربری بنویسید.
نمونه ای از کلید واژه های اطلاعاتی فروش
در زیر مثال هایی از نحوه جستجوی مخاطبین می آوریم که معمولا برای جستجو از این نوع واژه ها استفاده میکنند اما دقت کنید که این موارد به صورت کلی می باشند و در نهایت شما نیازمند یک تحقیق دقیق می باشید.
- چگونه انجام میشود؟
- چیست؟
- چه فوایدی دارد؟
- مراحل تولید
- بهترین
- ارزانترین
- راهنمای
- کیفیت
- تفاوت
- ویژگی ها
- مکان
بطور مثال برای خدمات طراحی سایت و سئو کاربران در مرحله آگاهی جستجو می کنند سئو چیست؟ و یا راهنمای طراحی سایت که همه اینها کلمات کلیدی اطلاعاتی می باشند که میتواند در نهایت منجر به فروش شود.
و یا برای فروش کالا در مورد ویژگی های کالا تفاوت های آن و غیره جستجو مینمایند. که این جستجو ها با ابزارهای مختلفی که در مقاله ای جداگانه در مورد تحقیق کلمات کلیدی در مورد آن توضیح خواهیم داد میتواند آنالیز شود.