انجام تحقیق کلمات کلیدی و کنترل منظم
تمامی کسب و کار ها برای موفقیت در دنیای دیجیتال نیاز به تحقیق بر روی کلمات کلیدی دارند تا بدانند مخاطبانشان دنبال چه چیزهایی هستند؟ در این فرایند به کلمات کلیدی با نام برند یا سایر کلمات کلیدی برخواهید خورد و احتمالا از خودتان میپرسید کدام یک بهتر است ؟تمرکز بر روی نام برند یا بر روی سایر کلمات کلیدی؟!!
جواب این است که هر دوی این موضوعات در استراتژی دیجیتال مارکتینگ و یا سئو سایت شما جایگاه ویژه خودشان را دارند. پیشنهاد میکنیم با آژانس دیجیتال مارکتینگ فراگستر تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان تا همکاران ما یک استراتژی مناسب برای کسب و کار شما در دنیای دیجیتال تدوین کنند.
اگر هم مایلید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید وبیشتر بدانید که از چه کلمات کلیدی استفاده نمایید به مطالعه این مقاله ادامه دهید.
کلمه کلیدی با نام برند چیست؟
قبل از آن که به این بپردازیم که کدام نوع از کلمات کلیدی مناسبترین می باشند ابتدا یک تعریف کلی از هر دو بیان میکنیم.
کلمه کلیدی با نام برند به طور مستقیم به نام تجاری شما اشاره دارد. بطور مثال آژانس دیجیتال مارکتینگ فراگستر به صورت مستقیم به نام برند فراگستر اشاره دارد. در واقع در این دست از جستجوها کاربران دقیقا به دنبال کسب و کار شما می باشند.
کلمات کلیدی دیگر که حاوی نام برند می باشند هرچند در سایت شما باشند اگر به طور مستقیم به نام تجاری شما اشاره نکنند کلمه کلیدی با نام برند محصوب نمیشوند. برای نمونه شما فروشگاه اینترنی دارید که برند های زیادی را در آنجا به فروش میرسانید اما هیچ کدام از کلمه هایی که با نام تجاری محصولات شما جستجو میشود شامل کلمه کلیدی برند شما نمیشود.
کاربران درواقع به دنبال محصول خاصی هستند که ممکن هست خیلی از فروشگاه های دیگر آن محصول را بفروش برسانند اما زمانی که دقیقا به نام کسب و کار شما اشاره میکنند به دنبال فروشگاه اینترنتی شما می باشند وحتی تا حدودی می دانند شما چه چیزی را به فروش می رسانید.
کلمه کلیدی بدون نام برند چیست؟
کلمات کلیدی بدون نام برند توسط افراد علاقه مند به محصول یا خدمات سایت شما جستجو میشود اما شامل نام برند شما نمیشود. به طور مثال کلمه کلیدی خدمات سئو سایت در سایت ما جز محصولاتمان می باشد اما هیچ اشاره ای به فراگستر ندارد. ویژگی بارز این نوع کلمات کلیدی نا محدود بودن و قدرت مانور بالای آن و جستجو بسیار بیشتر آن می باشد.
کلمه کلیدی با نام برند یا بدون نام برند کدام بهتر است؟
واقعیت این است که هردوی این کلمات کلیدی نیاز فعالیت یک کسب و کار در دنیای دیجیتال می باشد. از طرفی کلمه کلیدی با نام برند شامل هزینه بسیار کمتری می باشد اما در طرف مقابل این نوع کلمه کلیدی جستجوی آن توسط کاربران بسیار کمتر میباشد نسبت به سایر کلمات کلیدی که به نام برند شما اشاره نمیکنند.
شما میتوانید برای مقایسه تعداد این جستجوها توسط سایت Google Keyword Planner متوجه شوید که تفاوت این جستجو ها چقدر زیاد می باشد.
عوامل تاثیر گذار در استراتژی انتخاب نوع کلمات کلیدی
در کل اینکه فعالیت و تمرکز بر رو کلمه کلیدی با نام تجاری شما بهتر است یا بدون نام برند به عوامل زیر ارتباط دارد:
میزان نمایش سایت در موتورهای جستجو
اگر همواره به دنبال جذب مشتریان جدید می باشید و از این جهت قصد دارید که بر روی سئو سایت خود فعالیت نمایید پس باید میزان نمایش سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید تا شانس جذب مشتریان جدید نیز برای شما افزایش یابد.
و برای میزان نمایش بیشتر سایت شما در موتورهای جستجو نیاز به استفاده از کلمات کلیدی بدون نام برند بیشتر دارید.
رقابت
میزان رقابت در کلمات کلیدی با نام برند به مراتب کمتر از سایر کلمات کلیدی می باشد چون در سایر کلمات کلیدی ممکن است هزاران سایت دیگر فعالیت نمایند اما کلمه کلیدی شما منحصر خود شما می باشد.
هویت بصری
گاهی هم پیش میاید برای یک برند فقط هویت بصری آن و معروفیتش در کسب و کار خاصی مطرح میشود پس بیشترین تمرکز را بر روی تبلیغات نام برند خود در موضوع خاص را می نماید. به حدی که رقبا هم برای فروش محصولات مشابه از نام تجاری آن سایت استفاده می کنند.
هزینه
سعی میکنیم به زودی در مقاله جدا در مورد عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه سئو یک سایت به طور مفصل بپردازیم.
اما در اینجا فقط به صورت خلاصه میگویم همانطور که میزان جستجو در کلمات کلیدی کالاها و خدمات سایت بعضی از کسب و کارها هزاران برابر نام برند سایت جستجو میشود هزینه های آن هم بسیار بیشتر از کلمات کلیدی با نام برند می باشد.
نرخ مشارکت
نرخ مشارکت به میزان نمایش سایت به کلیک و میزان کلیک به خرید نهایی میگویندو هدف نهایی تمامی کسب و کارها به ویژه در محیط آنلاین دیجیتال بالاتر بردن نرخ مشارکت مخاطبین و یا به اصطلاح نرخ های تبدیل می باشد.
از این رو در برخی از مواقع تمرکز بر روی کلملات کلیدی می باشد که نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر کلمات کلیدی دیگر دارند و کلمه کلیدی با نام برند بیشترین نرخ تبدیل را نسبت به سایر کلمات کلیدی دارد.
نحوه تعادل بین کلمه کلیدی با نام برند و کلمات کلیدی بدون نام برند
با توجه به اینکه هر دوی این کلمات کلیدی مزایای منحصر به فرد خود را دارند استفاده از هردوی آنها برای یک سایت جهت سئو مناسب لازم و ضروری می باشد. در این قسمت سعی میکنیم بگوییم که چگونه به بهترین شکل از هردوی این نوع کلمات کلیدی استفاده کنیم اما توجه داشته باشید که این نکات کلی می باشند و برا تدوین یک استراتژی دقیقتر نیاز به بررسی تخصصی کسب و کار شما می باشد.
دریافت بهترین رتبه ها برای کلمه کلیدی با نام برند خود
دریافت بهترین رتبه کلمات کلیدی با نام تجاری شما معمولا بسیار آسان می باشد، به ویژه اگر نام برند شما خاص باشد.
در حالت ایده آل کلمه کلیدی نام برند شما باید در چند رتبه اول نتایج به صورت مکرر دیده شود.
اگر مخاطبین شما نام برند شما را جستجو کنند انتظار دارند خیلی راحت شما را پیدا کنند و با توجه به اینکه نرخ تبدیل این کلمات کلیدی بسیار بالا می باشد پس بسیار به این موضوع اهمیت بدهید.
تمرکز بر روی کلمات کلیدی بدون نام برند برای داشتن سئو بهتر
در مرحله ی بعدی تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی بدون نام برند قرار دهید چون نام تجاری شما بعد از دریافت رتبه به ندرت جایگاه خود را از دست می دهد پس میتوانید برای جذب مشتری بیشتر برو روی سایر کلمات کلیدی تمرکز و هزینه کنید.
ایجاد کمپین های جدا برای کلمات کلیدی با نام برند و بدون آن
اگر قصد ایجاد کمپین تبلیغاتی داشتید به این نکته توجه کنید که تبلیغات نام تجاری خود را به صورت جداگانه ای با تبلیغات محصولات خود انجام دهید در این صورت هم از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار میشوید و هم اینکه نتایج را به صورت جداگانه میتوانید بررسی کنید.
استفاده از کلمات کلیدی بدون نام برند جهت هدف قرار دادن بازدیدکنندگان قبلی سایت
یکی از روش های بسیار مناسب این است که مخاطبان خود را در تبلیغات فقط مخاطبانی قرار دهید که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند اما اینکار باید با کلمات کلیدی بدون نام برند باشد.
این نوع تبلیغات هزینه کمتر و نتیجه بهتری دارد. البته مستلزم داشتن پیش نیاز هایی هم می باشد.
زمانی که شخصی از محصولی در سایت شما قبلا بازدید نموده اگر مجدد از طریق کمپین همان محصول را به کاربر نشان دهید محصول شما در میان سایر رقبا برای مخاطب جذاب تر خواهد بود و احتمال خرید را افزایش میدهد.
سخن پایانی
تدوین مناسب استراتژی سئو نقش بسیارمهمی در موفقیت یک کسب و کار در دنیای دیجیتال دارد، کلمه کلیدی با نام برند و یا بدون نام برند هردو نقش بسزایی در این استراتژی دارند.
اینکه چگونه از این موارد استفاده نماییم نیازمند تخصص، مهارت و تجربه بالایی دارد، پیشنهاد میکنیم قبل شروع هر فعالیتی در زمینه سئو بغیر از اینکه اطلاعات خود را بالا ببرید حتما با یک مشاور در این زمینه مشورت نمایید.