مفهوم کلمه کلیدی جغرافیایی
کلمه کلیدی جغرافیایی به کلید واژه هایی می گویند که برحسب مکان تعیین میشوند.
در بسیاری از مواقع کاربران برحسب محل زندگی خود یا یک مکان خاص اقدام جستجوی محصول یا خدمات مورد نظر خود مینمایند.
کلمات کلیدی جغرافیایی اغلب کلمه کلیدی دم بلند محسوب میشوند.
در نتیجه راحت تر از کلمات دیگر در رتبه های بالای جستجو قرار میگیرند.
چرا کلمات کلیدی جغرافیایی مهم هستند ؟
اگر شما صاحب یک کسب و کار محلی هستید یعنی مکان مشتریانتان دارای اهمیت می باشد سئو محلی بهترین گزینه برای سایت شماست.
شما میتوانید با کلمه کلیدی جغرافیایی با سرعت بسیار بیشتر سایت خود را به رتبه های بالا برسانید.
سایت گوگل از سال 2011 تا به امروز بیش از 70 به روزرسانی در الگوریتم های خود داشته است.
و این تغییرات تاثیر بسیار زیادی بر روی مشاغل محلی و سایت هایی که با کلمات کلیدی جغرافیایی فعالیت نمودند داشته است.
کلید واژه هایی که بر حسب مکان تعیین میشوند با سرعت بسیاربیشتری نسبت به سایر کلید واژه ها رشد میکنند.
از این رو استفاده از کلمه کلیدی جغرافیایی موجب بازدید ارگانیک بیشتر مخصوصا برای سایت های تازه تاسیس و یا با رتبه کم میشود.
افزایش نرخ مشارکت
در صورتی که سایت شما در یک کلید واژه محلی دارای رتبه باشد، معمولا کاربران همان مکان یا کاربرانی که محل ذکر شده شما برای آن ها اهمیت دارند وارد سایت شما میشوند.
در نتیجه شما به صورت هدفمندتری مشتریان و کاربران خود را جذب نمودید. و درصد بیشتری از کاربران شما از خدمات شما استفاده میکنند.
به به طور مثال شما در خدمات تعمیرات پکیج در تهران ارائه میدهید اگر در همین کلمه رتبه کسب کنید.
درصد بالاتری از کاربرانی که وارد سایت شما از طریق این کلیدی واژه محلی میشوند میتوانند از خدمات شما استفاده نمایند.
حال فرض کنید شما در تعمیرات پکیج رتبه خوبی کسب کرده اید .
با اینکه هزینه و زمان بسیار بیشتری صرف کسب رتبه در این کلمه نمودید اما درصد بسیاری از مشتریان را به خاطر نداشتن خدمات در محل آن ها از دست میدهید.
چون احتمال دارد از هرمکانی کلمه کلیدی شما را جستجو نموده باشند.
استفاده از ترکیب ها در کلمات کلیدی جغرافیایی
منظور از استفاده از ترکیب در کلمات کلیدی جغرافیایی به کار بردن چند متغیر دیگر می باشد.
شما میتوانید از متغیر های دیگری که احتمال جستجوی کاربران در آن می باشد هم در کلمه کلیدی جغرافیایی خود استفاده نمایید.
به طور مثال استفاده از متغیر زمان در تور گردشگری مانند:
تور گردشگری تابستانه مازندران یا مثلا تور 10 روزه مازندران
نمونه متغیرها در کلید واژه های جغرافیایی
- متغیر ویژگی (مانند: تعمیرات ارزان موبایل در تهران)
- متغیر تجاری (مانند: قیمت جراحی زیبایی در ارومیه)
- متغیر نیازهای کاربران (مانند: تعمیر ال سی دی گوشی در شیراز)
- متغیر زمان که مثال آن را در بالا برده ایم.
ترکیب های مختلف و گوناگونی میتوان با کلمات کلیدی جغرافیایی استفاده نمود که به میزان سرچ کاربران و نوع کسب و کار بستگی دارد.
استفاده از این ترکیب ها باعث کسب سریعتر رتبه و بیشتر هدفمندتر شدن کلمات کلیدی میگردد.
سخن آخر
تحقیق کلمات کلیدی و تدوین صحیح استراتژی محتوا نقش بسیار بسزایی در سئو یک سایت دارد.
کلماتی مانند کلمه کلیدی جغرافیایی ، کلمه کلیدی همیشه سبز ، کلمه کلیدی تازه ، کلمه کلیدی معاملاتی ، کلمه کلیدی اطلاعاتی ، کلمه کلیدی نام برند ، کلمه کلیدی دم کوتاه و دم بلند همه نمونه هایی از کلمات کلیدی می باشند که اگر به درستی و در جایگاه مناسب خود استفاده شوند تاثیر مناسبی بر روی سئو شما خواهند گذاشت.
ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ فراگستر جهت ارائه هرگونه مشاوره در زمینه سئو به صورت رایگان و در 7 روز هفته ، 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشیم.