تابلو سازیکسب و کار خدماتی

طراحی تابلو کامپوزیت

بررسی طراحی تابلو کامپوزیت

در این مقاله تصمیم داریم تا اطلاعاتی در رابطه با طراحی تابلو کامپوزیت در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که قصد طراحی تابلو کامپوزیت را دارید و یا خواستار بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه می باشید، پیشنهاد می شود به مطلب زیر توجه فرمایید.

معرفی تابلو کامپوزیت

پیش از بررسی طراحی تابلو کامپوزیت بهتر است ابتدا به معرفی آن بپردازیم. کامپوزیت ترکیبی از چند متریال می باشد

که قسمتی از آن متشکل از ذره های به هم چسبیده ی اصلی می باشد و بخش دیگر آن هم به‌عنوان ماده محصورکننده می باشد.

آگهی

تابلو کامپوزیت دارای تنوه زیادی در طرح و رنگ بوده و به جهت عواملی از جمله وزن پایین، مقاومت بالا در مقابل شرایط جوی، شکل‌پذیر بودن و …

دارای جایگاه ویژه ای در بین کسب و کارها و تابلو سازان خوب پیدا نموده است.

تابلوی کامپوزیت به طور کل شامل مصالح زیرسازی آن از جمله آهن‌آلات و اتصالات می باشد.

افزون بر این پوشش کامپوزیت، لایه محافظ ، مصالح آب‌بندی و هم چنین نمایشگر ویدیو نیز از جمله اجزاء این تابلو به شمار می روند.

تابلو کامپوزیت دارای انواع مختلفی از جمله تابلو طرح سنگ، طرح چوب، رنگی، نوع طلایی، طرح آجر و سبک آینه‌ای می باشد.

جهت طراحی تابلو کامپوزیت، طراحان با توجه به عواملی از جمله سلیقه ی مشتری، نوع کسب و کار، نوع محیط و …

آگهی

و هم چنین بر اساس تجربه ی خود طراحی مناسب را در برنامه های طراحی کامپیوتری از جمله کورل انجام می دهند

و سپس سازندگلن این طرح ها را روی متریال مورد استفاده پیاده می نمایند.

لازم است در طراحی و ساخت تابلو کامپوزیت به نکاتی توجه داشته باشید

تا موجب افزایش جذابیت و زیبایی این دسته از تابلو های تبلیغاتی و افزایش میزان تاثیر آن ها در جلب توجه و جذب مشتری ها و مراجعه کنندگان شوید.

که در ادامه ی مطلب به بیان تعدادی از این نکات خواهیم پرداخت.

خلاقیت در طراحی تابلو کامپوزیت

لازم است در طراحی و ساخت تابلوکامپوزیت علاوه بر زیبایی و جذابیت، خلاقیت هم به کار گرفته شود

چون به کاربردن خلاقیت در ساخت تابلو کامپوزیت باعث ماندگاری آن در ذهن افراد می گردد

که این امر خود در مهم ترین هدف تابلو یعنی تبلیغات تاثیر زیادی به همراه دارد‌. علاوه بر این ها لازم است تا تابلو کامپوزیت طوری طراحی شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

این امر موجب می گردد تا صاحب تابلو کامپوزیت مجبور نشود به طور دائم به تعویض و تعمیر تابلو خود بپردازد و وقت و هزینه برای این کار صرف کند.

طراحی ساده تابلو کامپوزیت

حتما این جمله را شنیده اید که زیبایی در سادگی نهفته شده است.

طراحی های پیچیده و شلوغ موجب می گردد که سادگی کار از بین رفته و محتوای اصلی تابلو در بین طرح های شلوغ ناپدید گردد.

به همین سبب طراحی تابلو کامپوزیت شلوغ برای تبلیغ جنبه منفی دارد هر چه تابلو کامپوزیت ساده تر باشد

هم زیبا تر بوده و هم انتقال هدف اصلی به مخاطب بهتر انجام می شود.

یکی دیگر از نکات طراحی تابلو کامپوزیت که بسیار مهم است این می باشد که مدل های تبلیغ و نوع تابلو به گونه ای طراحی شود که با قومیت ها و فرهنگ ها هماهنگ باشد.

استفاده از گرافیک زیبا و هم چنین رنگ های مکمل موجب می شود که تابلو خاص و تاثیرگذار گردد.

استفاده از طرح های ویژه باعث زیباتر شدن تابلوهای تبلیغاتی می گردد و کسب و کار شما را بهتر معرفی می نماید.

طراحی تابلو کامپوزیت متناسب با کاربرد

از دیگر نکات مهم در طراحی تابلو کامپوزیت این است که ابتدا باید سبک و نوع کسب و کار مشخص شود تا بتوان آن را نمایش داد.

طراحی تابلو کامپوزیت لازم است حتما متناسب با نوع کسب و کار باشد زیرا در غیر این صورت نامناسب و بی معنی می شود.

به عنوان مثال در صورتی که قصد طراحی تابلو جهت استفاده از آن برای فروشگاه ابزار فروشی را دارید، طراحی تصویر لوازم آرایشی روی آن خنده دار می باشد.

اهمیت رنگ طراحی تابلوکامپوزیت

رنگ ها و تناسب آن تاثیر بسیار مهمی در جذابیت طراحی تابلو کامپوزیت دارد. بهره گرفتن از رنگ ها در طراحی تابلو کامپوزیت باید هوشمندانه و منطقی باشد.

ضروری است تا انتخاب رنگ ها تا متناسب با سلیقه مشتری ، نوع کسب و کار، داشتن هارمونی با محیط داخلی و … انجام گردد.

البته اگر سلیقه ی مشتری جهت انتخاب رنگ زیاد متناسب نیست طراح می تواند او را جهت انتحاب رنگ های مناسب تر یاری نماید.

به عنوان مثال در صورتی که فروشگاه یا مغازه ی شما در زمینه محصولات ارگانیک فعالیت دارد جهت ایجاد حس اعتماد در مشتری بهتر است که از رنگ آبی در طراحی آن استفاده گردد.

همچنین بخوانید درباره: قیمت تابلو نئون پلاستیک

نوشته های متناسب

لازم است نوشته های تابلو کامپوزیت افزون بر مناسب بودن با نوع فعالیت و خدمات نیز هماهنگ باشد.

علی رغم استفاده از بهترین جنس ، مواد و طرح برای ساخت تابلو کامپوزیت در صورت عدم متناسب بودن نوشته با فعالیت ، نمی توان از تابلو نتیجه ی دل خواه را کسب نمود.

دقت داشته باشید که سایز نوشته باید استاندارد باشد. منظور از استاندارد بودن سایز یعنی مشتری بتواند از فاصله ی مشخص به خوبی آن را ببیند.

افزون بر ایت استفاده از جملات و نوشته های طولانی یا زیادی کوتاه، استفاده از لغات تکراری و … موجب کاهش جذابیت تابلو می گردد.

طراحی تابلو کامپوزیت

جمع بندی

جهت طراحی تابلو کامپوزیت، طراحان با توجه به عواملی از جمله سلیقه ی مشتری، نوع کسب و کار، نوع محیط و …

و هم چنین بر اساس تجربه ی خود طراحی مناسب را در برنامه های طراحی کامپوتری از جمله کورل انجام می دهند

و سپس سازندگان این طرح ها را روی متریال مورد استفاده پیاده می نمایند.

لازم است در طراحی تابلو کامپوزیت به نکاتی توجه داشته باشید

تا موجب افزایش جذابیت و زیبایی این دسته از تابلو های تبلیغاتی و افزایش میزان تاثیر آن ها در جلب توجه و جذب مشتری ها و مراجعه کنندگان شوید.

منبع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا