پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

سفید کردن لمینت دندان

سفید کردن لمینت دندان

دندان های زرد شده یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد زیادی با آن درگیر هستند. انواع راه های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد، که یکی از پرکابردترین این راه ها، لمینت کردن دندان می باشد. به این ترتیب افراد تصور می کنند که لمینت دندان برای همیشه سفید می ماند، در صورتی که باید بدانید ممکن لمینت دندان نیز به دلایل گوناگون تغییر رنگ دهد، که در این صورت به سفید کردن لمینت دندان نیاز است.

لمینت دندان چیست؟

داشتن سلامت و زیبایی در هر فرد از مهم‌ترین دارایی‌های است که باید از آن به خوبی مراقبت کرد. اجزای بدن انسان هر یک به تنهایی از اجزای دیگری تشکیل شده، که اغلب افراد برای اطلاع از آن‌ها و اینکه به خوبی از آن‌ها مراقبت کنند کوتاهی می‌کنند.

یکی از اجزای سخت و قوی که در بدن انسان وجود دارد دندان‌ها می‌باشد. دندان از مهم‌ترین اجزایی است که به دلیل نداشتن سلول قابلیت ترمیم ندارد و به همین دلیل به مراقبت‌های ویژه نیازمند است.

آگهی

اما متاسفانه اغلب افراد به دلیل مراقبت نکردن از دندان های خود با زردی دندان مواجه می شوند، که در این صورت توسط پزشک متخصص یک روش ماندگار پیشنهاد می شود، که لمینت نام دارد.

در اصل لمینت دندان روکش نازکی می باشد، که در بعضی مواقع به نام ونیر نیز شهرت دارد. این لایه نازک همرنگ دندان طبیعی است و برای ایجاد یک لبخند زیبا به روی دندان های زرد شده کشیده می شود و نمایی زیباتر به آن ها می بخشد.

البته لازم بدانید که به همین راحتی که ذکر شد نیست، و مراحل زیادی را باید طی کند، تا به شما دندانی سفید و یک دست هدیه دهد. لمینت ها علاوه بر آنکه جنبه زیبایی دارد، مینای دندان را سفت می کند، و عیوب دندان را می پوشاند.

اما متاسفانه گاهی به دلایل گوناگونی ممکن است که لمینت به کار برده شده به روی دندان، تغییر رنگ دهد، که در این صورت باید به سراغ سفید کردن لمینت دندان برویم.

دلایل تغییر رنگ لمینت دندان ها

از آنجایی که لمینت دندان ها به عنوان یک عامل مقاوم برای تغییر رنگ و سفید کردن دندان های زرد شده به کار برده می شود، گاهی ممکن احساس کنید که دندان های شما تغییر رنگ پیدا کرده اند.

این درست که دندان های طبیعی به آسانی زرد شده و تغییر رنگ پیدا می کنند، زیرا رنگ دانه ها به روی مینای دندان باقی می مانند ولی به دلیل آنکه لمینت دندان از شیشه ساخته شده، جرم ها از روی آن ها جده شده و باعث تغییر رنگ لمینت نخواهد شد.

آگهی

پس چرا گفته می شود که لمنیت دندان ها تغییر رنگ پیدا کرده است و نیاز به سفید کردن لمینت دندان است؟ این دلایل شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • در بعضی مواقع در حین چسباندن لمینت به دندان طبیعی، ممکن چسب با لمینت اتصال پیدا کرده و لمینت دندان شما تیره شود. در چنین شرایطی باید از پزشک خود بخواهید که دوباره لمینت را جدا کرده و کار خود را از اول انجام دهد.
  • گاهی باعث می شود تا در اثر خوردن مواد خوراکی یا غذایی خشن و سفت، به سطح شیشه ای لمینت دندان خط خوردگی وارد شود، که این خط خوردگی ها رنگ دانه های غذا را جذب کرده و به مرور باعث تیره شدن لمینت خواهد شد. البته لازم به ذکر که این مشکل گاهی ممکن به دلیل استفاده از خمیردندان های ساینده نیز به وجود آید، که باید خمیر دندان خود را تعویض کنید.
  • افرادی که در زمان ابتدایی رونمایی از طرح لمینت این خدمات زیبایی را انجام داده اند، از آنجایی که مواد قدیمی به خوبی متریال امروزی نیستند، ممکن یکی از دلایل تیره تر شدن لمینت این باشد.

همچنین بخوانید درباره: لمینت دندان با کیفیت

راه های سفید کردن لمینت دندان

زمانی که لمینت دندان یک فردی تیره شده یا حالت اولیه خود را از دست می دهد، از آنجایی که این یک آیتم زیبایی به حساب می آید، مطمئنا حالت دندان ها عوض شده، و مانند روز اول خود نیستند.

به همین دلیل این یک موضوع آزاردهنده برای افراد تبدیل می شود و دائما به دنبال این هستند که راهی برای سفید کردن لمینت دندان خود پیدا کنند. به این صورت، با توجه به موارد ذکر شده در زیر می توانید لمینت دندان خود را دوباره مانند روز اول سفید کند.

سفید کردن لمینت دندان

پس با ما همراه باشید. این متد به شرح زیر است:

  • انجام پاکسازی حرفه ای توسط دندان پزشک متخصص می تواند باعث برگرداندن سفیدی لمینت دندان شما شود و همچنین تمام لکه ها را از روی دندان از بین خواهد برد.
  • می توانید از ژل سفید کننده لمینت دندان استفاه کنید. نحوه استفاده از این محصول به این شکل که می توانید آن ها را در قسمت پشت دندان بمالید، تا عاج تغییر رنگ دهد، در این صورت وقتی که از طریق روکش انعکاس می یابد دندان های شما نیز سفیدتر به نظر می رسد.
  • اگر تغییر رنگ یا لکه های ایجاد شده به روی لمینت شما کمرنگ و کم باشد، به راحتی با رعایت اصول بهداشتی، و جلوگیری از مصرف خوراکی های رنگی همچنین به کمک راه های پزشکی می توانید آن ها را از بین ببرید.

باتوجه به متریال عالی که در ساخت لمینت دندان به کار برده می شود، اغلب خیلی کم پیش می آید، که افراد با بروز چنین اتفاقاتی رو به رو شوند. به این ترتیب اگر هیچ یک از راه های ذکر شده در بالا برای سفید کردن لمینت دندان جواب نداد، تنها راهی که باقی می ماند، تعویض لمینت دندان است.

همچنین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، بهترین کار رعایت اصول لازم در خوردن خوراکی های دارای رنگ دانه است، که شامل قهوه، شکلات، خوراکی های چسبنده، آدامس و … می باشد.

نتیجه گیری

داشتن دندان هایی سفید و درخشنده از آرزوهای همه افراد محسوب می شود، که لمینت می تواند این آرزو را برای آن ها برآورده کند. سفید شدن دندان ها می تواند تاثیر به سزایی در تغییر چهره و زیباتر شدن آن ایجاد کند.

پس شما نیز اگر با مشکل تیره شدن لمینت دندان خود مواجه شده اید، و فکر می کنید که این زیبایی از بین رفته، بهتر هر چه زودتر برای انجام راه های سفید کردن لمینت دندان اقدام کنید.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا