پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

لمینت دندان باکیفیت

لمینت دندان باکیفیت

بعضی از اشخاص از ظاهر دندان‌های خود راضی نیستند و ترجیح میدهند دندان‌هایی مرتب تر و سفید تر داشته باشند. در بحث دندان روش‌های متفاوتی مثل ارتودنسی، کامپوزیت، لمینت و…وجود دارند که هرکدام برای موارد متفاوتی به کار میروند، قبل از انجام هر کدام بهتر است با یک پزشک مشورت شود. لمینت دندان یکی از روش‌هایی است که برای زیباتر شدن دندان استفاده میشود،برای انجام این کار حتما پیش متخصص بروید تا یک لمینت دندان باکیفیت داشته باشته باشید.

لمینت دندان چیست؟

ممکن است افرادی را دیده باشید که که دندان‌های بسیار مرتب و سفیدی دارند و باعث میشوند نگاه شما به لبخند زیبای آنها خیره شود، بعضی از این افراد به طور طبیعی دارای دندان‌های زیبا هستند اما بعضی دیگر که از آنها سوال می کنید ممکن است بگویند، دندان‌های خود را لمینت کرده اند!!!

شاید شما با لمینت آشنایی داشته باشید و اگر اینگونه نباشد برایتان سوال ایجاد میشود که لمینت چیست؟؟؟

آگهی

به طور کلی می توان گفت لمینت یک روکش نازک است که برای سفید بودن، بهبود دندان و زیبایی طراحی شده است.

این روکش‌ها قطعات کوچکی هستند که بر روی دندان کشیده و باعث تغییر شکل، اندازه و رنگ دندان شما میشوند، شما میتوانید میزان سفیدی و اندازه آن را با توجه به دندان خود انتخاب کنید و برای انتخاب بهتر میتوانید از دندانپزشک خود راهنمایی بخواهید .

برای این که از کیفیت کار راضی باشید و بعدها دچار مشکلات برای دندان‌های خود نشوید حتما به نزد دندانپزشک بروید و این کارها را در مکان‌های دیگر انجام ندهید، چون ممکن است لمینت دندان شما با کیفیت نباشد وباعث عوارضی نیز بشود.

اگر دنبال یک لبخند زیبا هستید میتوانید از لمینت دندان استفاده کنید.

همچنین بخوانید درباره: انواع لمینت سرامیکی

لمینت برای چه اشخاصی مناسب است؟

  • ممکن است شما جز آن دسته افرادی باشید که دندان‌های زرد و سیاه رنگ دارید که این تغییر رنگ دندان میتواند ناشی از عوامل متفاوتی مثل: خوردن بعضی خوراکی ها به صورت مداوم مثل: قهوه، یا مواد غذایی با رنگ بالا، کشیدن سیگار ، عصب کشی دندان یا استفاده نکردن از مسواک و…باشد که شما به وسیله لمینت دندان میتوانید دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشید.
  • بعضی از افراد دارای دندان‌هایی با فاصله به صورت ارثی هستند و این برایشان خوشایند نیست و بعضی دیگر نیز بر اثر ضربه دچار شکستگی دندان شده اند که این در زیبایی آنها تاثیر گذار است و ترجیح میدهند دندان‌هایشان را مرتب کنند که این دسته افراد نیز میتوانند از لمینت استفاده کنند.
  • بعضی دیگر از افراد دارای دندان‌های نامرتب از کودکی هستند که هنگام حرف و لبخند زدن اصلا جلوه زیبایی ندارد این افراد میتوانند با استفاده از لمینت مشکل دندان های خود را برطرف کنند.
  • بعضی اشخاص هیچ کدام از موارد بالا را ندارند اما ترجیح میدهند دندان‌هایی سفید تر و لبخندی زیباتر داشته باشند بنابراین از روش لمینت استفاده میکنند.

برای حل تمامی مشکلات بالا نیاز است لمینت دندان باکیفیت باشد وگرنه علاوه بر این که باعث زیبایی شما نخواهد شد ممکن است بعد از مدتی دچار معایبی شود.

تفاوت لمینت و کامپوزیت:

ممکن است شما بخواهید بین لمینت و کامپوزیت یکی را انتخاب کنید اما متوجه تفاوت آن‌ها نباشید و با خود بگویید دقیقا تفاوت این دو روش در چیست؟

آگهی
  • یکی از مهم ترین مسائل طول عمر این دو روش است که اکثریت افراد ترجیح میدهند روشی را انتخاب کنند که طول عمر بیشتری داشته باشد، در این دو روش، لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت عمر طولانی تری دارد و به طور میانگین میتوان گفت عمر این روش حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است که با مراقبت‌های بیشتر ممکن است نیز افزایش پیدا کند اما عمر کامپوزیت دندان حدودا ۵ تا ۷ سال است.
  • از نظر میزان برگشت پذیری این دو روش کاملا با هم تفاوت دارند چون روش انجام آنها نیز با هم متفاوت است، در روش کامپوزیت دندان، نیازی به تراشیدن دندان نیست و شما میتوانید پس از گذشت زمانی، روکش‌ها را بردارید و از دندان‌های طبیعی خود استفاده کنید، اما به دلیل این که در روش لمینت دندان‌ها تراشیده می شوند امکان برگشت و استفاده از دندان‌های طبیعی وجود ندارد.
  • تعداد جلسات این دو روش نیز با هم تفاوت دارد ، برای روش کامپوزیت نیاز به زمان کمتری است و در یک جلسه ممکن است کار انجام شود اما برای روش لمینت نیاز به چند هفته زمان است.

اما به طور کلی نمیتوان گفت کدام روش نسبت به دیگری برتری دارد، بلکه شما باید با دندانپزشک خود صحبت کنید تا روش مناسب برای دندان‌های شما را انتخاب کند چون هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

شما با انجام لمینت باکیفیت میتوانید علاوه بر زیبایی، دندان‌های خود را بهبود ببخشید.

لمینت دندان باکیفیت

مراحل لمینت دندان:

  • در مرحله اول شما باید با دندانپزشک خود صحبت کنید و هدفتان را توضیح دهید تا دکتر شما راهنمایی های لازم را انجام دهد و با استفاده از اشعه ایکس، تصویربرداری کند و شکل نهایی دندان شما را بعد از لمینت نشان دهد.
  • در مرحله دوم مقداری از مینای دندان شما برداشته می شود چون لمینت جایگزین آن قسمت میشود، بعد از برداشته شدن مینای دندان، دندانپزشک شما آن را به آزمایشگاه میفرستد تا لمینت مخصوص دندان شما ساخته شود.
  • در مرحله سوم که آخرین مرحله است این روکش بعد از اطمینان از تناسب داشتن، بر روی دندان شما جای میگیرد و شما باید بعد از گذشت زمانی مشخص برای ویزیت دوباره نزد دکتر خود بروید.

وقتی لمینت شما از مواد خود درست شود و با دندان‌های شما کاملا تناسب داشته باشد میتوان گفت دارای یک لمینت دندان باکیفیت هستید.

سخن پایانی:

با انجام یک لمینت دندان باکیفیت زیبایی را به صورت خود هدیه داده و در نتیجه لبخندی زیبا را تجربه خواهید کرد.

بعد از انجام لمینت دندان حتما به مراقبت‌های بعد از آن که دکتر به شما توصیه می کند عمل‌کنید تا دچار مشکل نشوید به عنوان مثال حتما دندان‌های خود را روزی دوبار مسواک بزنید و از نخ دندان و دهان شویه نیز استفاده کنید و از مواردی که باعث آسیب رساندن و تغییر رنگ دندان شما می شوند حتما بپرهیزید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا