پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی

بعضی از افراد به علت داشتن دندان‌های نامرتب و بد رنگ حتی از صحبت کردن در میان جمع خجالت میکشند و همین موضوع نیز باعث‌ میشود که اعتماد به نفس خود را از دست بدهند، برای حل این مشکل راه حلی در نظر گرفته شده است که آن لمینت دندان می باشد که زیبایی و سفیدی را به دندان‌های شما هدیه میدهد و باعث میشود اعتماد به نفس شما بالا برود و نگرانی دیگر نداشته باشید، با استفاده از این روش تمام عیوب دندان شما برطرف و در نتیجه دندان‌های یکنواخت و سفیدی خواهید داشت، لمینت دندان انواع مختلفی مثل لمینت سرامیکی و … دارد.

لمینت دندان :

روش‌های مختلفی برای دندان ها به کار برده میشود مثلا بعضی از افراد روش ارتودنسی ،بعضی دیگر کامپوزیت و تعدادی هم روش لمینت را انجام دادند که تعدادی از اشخاص به علت نقص در دندان هایشان و بعضی دیگر صرفا جهت زیبایی این کارها را انجام میدهند،

روش لمینت برای افرادی استفاده می شود که دندان‌های نامرتب ، فاصله دار، ترک خورده و شکسته و یا دندان‌های زرد و بدرنگ دارند استفاده میشود،

آگهی

اما همان طور که در موارد بالا گفته شد بعضی افراد برای این که لبخندی زیباتر و دندان‌هایی سفید تر داشته باشند از این روش استفاده می کنند وگرنه دندان‌های آنها هیچ گونه نقصی ندارد اما این افراد باید به این مورد نیز توجه کنند که روش لمینت برگشت پذیر نیست

و نمی توانند بعد از مدتی اگر از آن خسته شدند آن را بردارند و از دندان‌های طبیعی خود استفاده کنند چون بخشی از مینای دندانشان تراشیده شده و روکشی جایگزین آن شده است.

لمینت دندان به این علت که به دندان‌های طبیعی بسیار نزدیک است طرفداران زیادی دارد و اشخاص نیز میتوانند لمینت را در رنگ‌های مختلف که موجود می باشد انتخاب‌کنند ، بهترین گزینه طبیعی ترین رنگ آن است.

در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی لمینت سرامیکی بپردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

نکاتی در مورد لمینت دندان:

اگر شما قصد لمینت دندان‌های خود را دارید بهتر است حتما نکاتی را بدانید :

هنگامی که دندان‌های شما لمینت شود باید به شدت مواظب آنها باشید چون اگر دچار شکستگی و ترک خوردگی بشوند دیگر قابل ترمیم نیستند

آگهی

و نیز باید از گاز گرفتن اجسام سخت و سفت خودداری کنید چون ممکن است لمینت از جای خود دربیاد که احتمال این بسیار خیلی کم است اما مواظبت حرف اول را میزند.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که دندان‌های شما به نوشیدنی و خوراکی‌های سرد و گرم واکنش نشان دهند و حساس شده باشند.

بعد از انجام لمینت برای دوام بیشتر آنها نیاز است به خوبی از آنها نگهداری کنید به عنوان مثال در روز سعی کنید دو بار مسواک بزنید و از مصرف سیگار و موارد مشابه به آن خودداری کنید و نیز میتوانید در کنار مسواک از نخ دندان و دهانشویه هم برای مراقبت بیشتر استفاده کنید.

برای لمینت دندان‌های خود حتما نزد متخصص بروید چون دندان‌ها بسیار حساس هستند و ممکن است آسیب های جدی ببینند و اگر شما دنبال طبیعی ترین نوع لمینت هستید بهتر است لمینت سرامیکی را انتخاب کنید.

انواع روکش لمینت:

اگر شما میخواهید روکشی را انتخاب کنید که به دندان‌های طبیعی شما خیلی نزدیک باشد و حدودا نتوان فرق آن با دندان‌های عادی را متوجه شد بهتر است لمینت سرامیکی را انتخاب کنید که مانند مینای دندانتان کمی شفاف و روشن است و به صورت سفارشی در آزمایشگاه‌ها ساخته میشود و استحکام بالایی دارد.

در روش لمینت دندان کامپوزیتی، دندان‌های شما مثل لمینت سرامیکی تراشیده نمی شوند و یک ماده رزین کامپوزیت بر روی دندان شما قرار میگیرد

و بعد از گذشت زمانی می توانید آنها را برداشته و دندان‌های طبیعی خود را داشته باشید، این روش نسبت به روش اول ارزان تر است پس اگر میخواهید هزینه کمتری بکنید، این روش برای شما مناسب تر می باشد.

یک نوع دیگر لمینت دندان فوری است که از قبل ساخته شده است اما ظاهری طبیعی ندارد چون به طور اختصاصی برای دندان‌های شما طراحی نشده است و فقط از نظر قیمت نسبت به بقیه روش‌ها مناسب تر میباشد ولی این نکته را هم در نظر بگیرید که این روش دوام بالایی ندارد.

یکی دیگر از روکش ها در این زمینه لمینت دندان قابل جابجایی است که برای مدت کمی قابل استفاده هستند و می توان گفت یک روش موقت می باشد اما کاملا طبیعی هستند و نواقص دندان‌های شما را پنهان میکنند و شما میتوانید آنها را بردارید و تمیز کنید.

بهتر است برای انتخاب نوع روکش با دکتر خود مشورت کنید تا با توجه به هدف و سرمایه شما ، نوع مناسب را برایتان انتخاب کند.

همچنین بخوانید درباره: مراحل ایمپلنت دندان جلو

مزایا و معایب لمینت بدون تراش:

اگر‌میخواهید مینای دندان شما تراشیده نشود و حساسیت نسبت به سردی و گرمی پیدا نکنید و نیز استحکام و ضخامت دندان‌هایتان بیشتر باشد، بهتر است از روشی استفاده کنید که نیاز به تراشیدن نباشد

اما در صورت انتخاب این روش بدانید که به علت نازک بودن روکش تمام عیب‌ها و نواقص دندان شما برطرف نمیشود و هر چند وقت یک بار باید پولیش داده شوند تا بتوانند ظاهر زیبای خود را نگهداری کنند .

این روش هم مزایا و هم معایبی دارد اما اگر شما دارای دندان‌های با نواقص زیاد هستید بهتر است روش را انتخاب کنید که بخشی از مینای دندان شما تراشیده شود مثلا لمینت سرامیکی میتواند گزینه مناسبی باشد چون به خوبی دندان‌های شما را پوشش میدهد و کاملا هم طبیعی به نظر میرسد.

لمینت سرامیکی

سخن پایانی:

امروزه دیگر نیازی برای نگرانی در مورد نواقص و زردی دندانها نیست چون باید وجود راه‌های متفاوت این مشکلات به راحتی قابل حل است مثلا یکی از بهترین روش‌ها در این زمینه لمینت دندان می باشد که زیبایی را به لبخند و چهره شما هدیه میدهد،

از نظر هزینه هم نگران نباشید چون روش لمینت مدل‌های مختلفی دارد و شما میتوانید با توجه به بودجه خود نوع آن را انتخاب کنید اما اگر میخواهید یکی از بهترین های آن را برای دندان هایتان استفاده کنید بهتر است لمینت سرامیکی را انتخاب کنید چون حالت بسیار طبیعی دارد و کسی نمیتواند به راحتی تشخیص دهد.

امیدواریم‌مطالب فوق برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا