پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

خصوصیات یک کلینیک دندانپزشکی خوب چیست؟

خصوصیات یک کلینیک دندانپزشکی خوب چیست؟

دندان ها جز قسمت های حساس محسوب می شوند و نیاز است حتما از آنها نگهداری کنیم تا نیازی نباشد که به دندانپزشکی برویم به عنوان مثال : باید روزانه دو بار حداقل از مسواک استفاده کنید، چیزهای سفت و سخت را با دندان نشکنید و…. اما گاهی هم‌ پیش می آید با رعایت تمام نکات کارمان به دندانپزشکی می افتد و حتی گاهی برای کارهای زیبایی به آنجا می رویم ، در مطب دندانپزشکی خدمات زیادی ارائه می شود که ممکن است شما از بعضی موارد استفاده کرده باشید ،در این مقاله قصد داریم به توضیح برخی از آنها بپردازیم.

نکاتی در مورد دندان :

برای سلامت دندان ها نیاز است مواردی را رعایت کنید تا دندان های شما کمتر آسیب ببینند و نیاز کمتری به دندانپزشکی داشته باشید در متن زیر تعدادی از نکات بیان شده است:

  • بهتر است هرچند وقت یک بار خمیردندان خود را عوض کنید چون میکروب های دهان با خمیردندان سازگاری پیدا کرده و تاثیر چندانی ندارد.
  • اگر در مکانی بودید که خمیر دندان در دسترس شما نبود میتوانید برای مسواک زدن از آب و نمک و یا آب استفاده کنید تا مواد باقی مانده لای دندان هایتان خارج شوند.
  • وقتی از مسواک خود استفاده کردید بلافاصله آن را در قوطی مخصوص قرار ندهید چون مسواک هنوز خیس می باشد بهتر است آن را درون یک لیوان قراره داده تا خشک شود.
  • بهتر است بعد از گذشت مدتی مسواک خود را تعویض کنید و به مدت طولانی از آن استفاده نکنید.
  • حتما بعد از مصرف وعده های غذایی از مسواک استفاده کنید مخصوصا شب ها حتما قبل از خواب این کار را انجام دهید.
  • هیچ وقت اجسام سخت را با استفاده از دندان نشکنید چون باعث آسیب دیدن دندان می شوید.
  • برای سلامت دندان هایتان بهتر است هنگامی که مثلا آب خیلی سرد خورده اید بلافاصله آب داغ نخورید.
  • حتما از مسواک شخصی استفاده کنید.

نکات بسیار زیادی وجود دارد که شما با رعایت آنها به سلامت دندان های خود کمک میکنید و باعث می شوید دندان های سالم و بادوام داشته باشید و دردهای دندان را که بسیار طاقت فرسا هستند تجربه نکنید.

آگهی

همچنین بخوانید درباره: سفید کردن لمینت دندان

کامپوزیت دندان :

یکی از خدماتی که در دندانپزشکی ها انجام می شود کامپوزیت دندان است که شما اگر دارای دندان هایی بد رنگ، بافاصله و بد شکل هستید با استفاده از این روش می توانید عیوب دندان خود را از بین ببرید و لبخندی زیبا داشته باشید ،

این روش تقریبا شبیه لمینت دندان می باشد که شما بعد از مشورت با دندانپزشک خود میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید اما از نظر هزینه نسبت به لمینت مقرون به صرفه تر اما از لحاظ طول عمر، نسبت به لمینت کمتر می باشد.

برای انجام کامپوزیت دندان ابتدا باید دندان های شما توسط یک برس کاملا تمیز شوند و سپس مقداری از ماده کامپوزیت بر روی دندان شما ریخته می شود تا رنگ آن توسط شما تایید شود که شما میتوانید رنگ مناسب را نظر پزشک انتخاب کنید

اما رنگ های طبیعی بهترین گزینه هستند چون به دندان های شما نزدیک تر می باشند اما این مورد کاملا سلیقه ای است ،بعد از خشک شدن دندان مواد بر روی دندان شما قرار میگیرند و سپس به کمک نور آبی سفت می شوند ،

بعد از آن مواد اضافی برداشته شده و پالیش به صورت کامل انجام میشود و بعد بلندی های مواد گرفته شده تا از لب پریدگی جلوگیری شود.

بعد از انجام کامپوزیت نیاز است مراقبت هایی را انجام دهید تا به آن صدمه ای وارد نشود و ماندگاری بیشتری داشته باشد به عنوان مثال از موادی که رنگی هستند مثل قهوه و چای کمتر استفاده کنید و حتما از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

آگهی

ارتودنسی دندان:

بعضی از افراد دارای دندان های نامرتب و یا فاصله دار هستند و به همین علت ترجیح می دهند کمتر در جمع ها حاضرشوند و یا صحبت کنند چون حس بدی نسبت به دندان های خود دارند اما با وجود ارتودنسی این مشکل کاملا قابل حل است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد،

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا این کار همراه با درد است یا خیر ؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم اول کار که قرار است سیم کشی انجام شود کمی درد دارد اما بعد از این مراحل درد آن از بین خواهد رفت،

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که طول درمان چقدر طول می کشد؟! در جواب این سوال باید بگوییم که این مسئله به موارد مختلفی بستگی دارد مثلا سن شخص بسیار تاثیرگذار است

و طول درمان افرادی که سن کمتر دارند در مقایسه با افراد سن بالاتر ،کمتر می باشد و یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار میزان مشکلات دندان ها می باشد که مشخص است که هرچه عیب و مشکلات بیشتر طول درمان نیز طولانی تر می شود.

ارتودنسی انواع متفاوتی دارد که شامل ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی می باشد که برای دندان هایی که مشکلات بیشتری دارند بهتر است از ارتودنسی ثابت استفاده شود.

شما میتوانید به دندانپزشکی بروید و با مشورت پزشک خود یکی از انواع ارتودنسی را انتخاب کنید.

دندانپزشکی

سخن پایانی :

گاهی وقت ها نیاز است هرچند وقت یک بار به دندانپزشکی بروید تا از سلامت دندان های خود مطمئن شوید و اگر مشکلی هم وجود دارد سریع و به موقع برطرف شود

و از ایجاد آسیب های جدی تر جلوگیری شود،یادتان باشد که حتما نکات بهداشتی مربوط به دهان و دندان خود را انجام دهید تا از آسیب دیدن دندان های خود جلوگیری کنید

چون بعضی از مشکلات علاوه بر هزینه های زیاد، درد فراوانی هم نیز به همراه دارند که باعث میشوند شما خیلی اذیت شوید.

اگر میخواهید دندان های سفید و زیبایی داشته باشید میتوانید روش کامپوزیت و لمینت دندان را انتخاب کنید البته بهتر است قبل از انجام یکی از این روشها، معایب و مزایا و تفاوت های آن دو را باهم مقایسه کنید تا انتخاب درست و بهتری را داشته باشید و حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی امیدوار است مطالب فوق که در مورد دندانپزشکی و خدمات ارائه شده در آنجا بوده است برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا