پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

چگونه لمینت دندان با کیفیت را بشناسیم؟

چگونه لمینت دندان با کیفیت را بشناسیم؟

به نظر شما یک لمینت دندان باکیفیت چه مشخصاتی باید داشته باشد؟!آیا تا به حال شما دندان های خود را لمینت کرده اید؟!با این روش آشنایی دارید؟!

شاید برایتان پیش آمده باشد که دندان های شخصی را دیده باشید که حالت و رنگ زیبایی دارند و دیگر از بد رنگی دندان و حالت بد آنها خبری نباشد

که برای این کار از روش های مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها لمینت دندان است که ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد آن و نیز لمینت دندان باکیفیت ارائه دهیم پس تا پایان همراه ما باشید.

آگهی

توضیح لمینت دندان:

بعضی افراد ممکن است با روش لمینت دندان آشنایی داشته باشند و یا حتی خودشان این کار را انجام داده باشند ولی نیز ممکن است که افرادی با این روش آشنایی نداشته و اطلاعاتی در مورد آن ندارند برای همین در ادامه مطلب به معرفی این روش خواهیم پرداخت.

بعضی افراد دارای دندان های بد شکل یا بد رنگ هستند که این می تواند باعث خجالت و پایین آمدن اعتماد به نفس آنها شود و حتی باعث شود که از حاضر شدن در خیلی جمع ها خودداری کنند

اما امروزه دیگر نباید نگران این موضوع بود چون روش های متفاوتی برای برطرف کردن آن به وجود آمده اند و دیگر این موضوع به راحتی قابل حل است ،شاید اینجا برایتان سوال پیش بیاید که روش مورد نظر چیست؟!

در جواب سوال شما باید بگوییم که یکی از روش های پیشنهادی لمینت دندان نی باشد که در طی آن روکش های نازکی که تقریبا همرنگ دندان شما هستند بر روی دندان های شما قرار گرفته و عیوب دندان ها را می پوشانند

و شما به وسیله این روکش میتوانید رنگ، اندازه و شکل دندان های خود را تغییر داده و لبخندی زیبا به صورتتان هدیه دهید. این روش به دو صورت تهیه می شود که یکی از جنس پرسلن یا همان چینی و دیگری مواد کامپوزیت رزین می باشد

که این بسته به انتخاب شما با راهنمایی های دندانپزشکتان دارد. از آنجایی که هرکاری باید به درستی انجام شود و کیفیت خوبی داشته باشد ما در ادامه توضیحاتی در مورد لمینت دندان باکیفیت خواهیم داد.

آگهی

همچنین بخوانید درباره: طرح لبخند با کامپوزیت

انواع لمینت دندان :

شاید شما جز افرادی باشید که قصد دارید دندان های خود را لمینت کنید پس بهتر است قبل از انجام کار اطلاعاتی در مورد انواع لمینت داشته باشید ،

ما در متن زیر به معرفی انواع با توضیحات مربوطه پرداخته ایم:

  • یکی از انواع لمینت دندان، لمینت سرامیکی می باشد و می توان گفت یکی از بهترین نوع لمینت است که در آن اصلا تفاوتی با دندان های عادی شما مشخص نمی شود و ساخت آن به صورت سفارشی از یک سرامیک با کیفیت با توجه به دندان های شما در آزمایشگاه مخصوص می باشد که تا حدودی قیمت آن نسبت به بقیه گران تر است اما برای داشتن دندان هایی زیبا این هزینه ارزش دارد.
  • نوع بعدی لمینت ،مدل کامپوزیتی می باشد که در طی آن ماده رزین کامپوزیت برای دندان شما قرار می گیرد تا یک روکش را در همان مطب روی دندان شما قرار دهند و مزیت آن این می باشد که شما نیازی به تراشیدن دندان ندارید اما این را بدانید که نسبت به نوع سرامیکی طول عمر آن‌کمتر است و زیبایی آن را نیز ندارد.
  • اگر شما نمیتوانید هزینه مدل های بالا را بپردازید میتوانید از لمینت دندان فوری استفاده کنید که در این روش لمینت دندان از قبل ساخته شده است و به راحتی روی دندان شما قرار می گیرد اما این را به یاد داشته باشید چون با مطابقت دندان های شما ساخته نشده است زیبایی طبیعی را ندارد و دوام آن نیز‌کمتر است.
  • برای شخصی که دنبال ارزان ترین لمینت به صورت موقت می باشد پیشنهاد ما روکش های لمینت دندان قابل جابجایی میباشد که جنس آن رزین دندانپزشکی سفت و سخت است.

موارد بالا انواع لمینت دندان هستند اما هر کدام از آنها اگر کیفیت مطلوب را نداشته باشند به درد نمی خوردند به نظر شما ویژگی های یک لمینت دندان باکیفیت چیست؟!

نکاتی در مورد لمینت دندان

شاید برایتان این سوال ایجاد شده باشد که یک لمینت دندان باکیفیت به چه صورت است؟! در جواب سوال شما باید بگوییم یک لمینت دندان اگر باکیفیت باشد نباید خیلی سریع تغییر رنگ دهد و عمر کوتاهی داشته باشد

در واقع مواد استفاده شده از آن باید دارای کیفیت خود و مطلوبی باشند که در این مورد کارخانه سازنده نیز مهم است اما این را به یاد داشته باشید که مواظبت های شما نیز در دوام و ماندگاری لمینت نقش بسیار زیادی دارند

اما به طور کلی لمینت دندان باکیفیت خیلی سریع نباید دچار اشکالاتی داشته باشد و حداقل در بازه زمانی که برای آن مشخص شده باید آن طور که گفته شده باقی بماند.

بعد از لمینت دندان شما به مراقبت خاصی نیاز ندارید اما باید بهداشت شخصی را رعایت کنید مثلا در روز باید مسواک زده و از نخ دندان نیز استفاده کنید و سعی کنید از مصرف غذا و نوشیدنی هایی مثل قهوه، چای و… که باعث ایجاد لکه می شوند خودداری کنید.

بهتر است قبل از انجام لمینت دندان پرس جویی در مورد بهترین مارک های آن داشته باشید تا بتوانید مارکی را انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار بوده

و دوام خوبی نیز داشته باشد ، حدودا زمانی که برای عمر لمینت دندان ها بیان شده است حدودا ۷ تا ۱۵ سال می باشد که باز هم ممکن است با توجه به مواردی متغیر باشد.

لمینت دندان باکیفیت

سخن پایانی:

در زمان حال با پیشرفت علم دیگر نگران خیلی از موارد نباشید مثلا اگر از داشتن دندان های زرد و بدشکل رنج می برید برای حل آن روش هایی زیادی امروزه وجود دارند که یکی از آنها لمینت دندان می باشد

که دارای مدل های مختلفی است و شما بسته به هزینه ای که دارید و نظر پزشک میتوانید یکی را انتخاب کنید و زیبایی را به دندان هایتان هدیه دهید و با بد رنگی و ظاهر بد دندان هایتان خداحافظی کنید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی امیدوار است مطالب فوق که در مورد روش لمینت دندان و لمینت دندان باکیفیت بوده است برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا