پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

مراقبت ایمپلنت

مراقبت ایمپلنت

در مورد مراقبت ایمپلنت چه اطلاعاتی دارید؟ آیا تا به حال از روش ایمپلنت دندان استفاده کرده اید؟ ما در این مقاله قصد داریم به معرفی این روش و مراقبت هایی که نیاز دارد بپردازیم، پس اگر قصد ایمپلنت دندان را دارید بهتر است قبل از انجام آن این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

نکاتی در مورد ایمپلنت دندان

برای خیلی از افراد ممکن است پیش آمده باشد که یک دندان یا چند دندان خود را از دست داده باشند که جلوه بدی در ظاهر انسان دارد و میتوان گفت دندان ها نقش بسیار مهمی در زیبایی یک شخص دارند ،

امروزه راه حلی که برای این مورد استفاده می شود ایمپلنت دندان است که جایگزین فوق العاده برای ریشه دندان می باشد و با دندان های طبیعی شما کاملا سازگاری دارد، برای ساخت ایمپلنت از تیتانیوم خالص استفاده می شود ، از نظر ظاهری شکل آن به صورت میله است که درون استخوان فک قرار میگیرد.

آگهی

ایمپلنت دندان به دو نوع تقسیم می شود که یکی از انواع آن اندوستیال و مدل دیگر آن ساب‌پریوستیال می باشد که از خصوصیات مدل اول میتوان به قرار گرفتن درون استخوان و مدل بعدی به قرار گرفتن روی استخوان آرواره و زیر بافت لثه اشاره کرد،

از تفاوت های این دو روش می توان به این مورد اشاره کرد که ایمپلنت ساب‌پریوستیال استحکام کمتر و نتایج ضعیفی دارند که به همین دلیل امروزه زیاد از این نوع استفاده نمی شود و بیشتر مورد اول مورد استفاده قرار میگیرد.

این روش نیاز به مراقبت هایی دارد که در ادامه مقاله در مورد مراقبت ایمپلنت توضیحاتی ارائه داده ایم که اگر شما این روش را انجام داده اید خواندن این مطالب برای شما بسیار مفید است ،

هرچند دندانپزشک شما مواردی را که لازم باشد به شما اطلاع خواهد داد.ممکن است شما بعد ایمپلنت درد شدیدی را تجربه کنید که حتما باید به دکتر خود اطلاع داده و زیر نظر ایشان قرص مصرف کنید.

همچنین بخوانید درباره: انواع لمینت سرامیکی

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نمی باشد؟

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که آیا ایمپلنت دندان برای همه مناسب است یا نه؟ در جواب این سوال شما باید بگوییم خیر همه اشخاص نمی توانند از این روش استفاده کنند و حتما باید دارای شرایط مناسب برای این روش باشند ،

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در این مورد بیان شده است:

آگهی
  • یکی از مواردی که در این روش بسیار اهمیت دارد سلامت لثه و قدرت و انسجام کافی فک می باشد که اگر فرد مراجعه کننده دارای این مشخصات نباشد ،ایمپلنت برای او پاسخگو نیست و بهتر است از انجام آن صرف نظر کند که این مورد باید توسط دندانپزشک مربوطه تایید شود.
  • مصرف بعضی از داروها نیز باعث می شود که این روش مناسب نباشد به عنوان مثال داروهایی که از مشتقات آنها بیس فسفونات می باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که باعث می شود دندانپزشک از انجام این روش خودداری کند این می باشد که شخص مراجعه کننده مصرف کننده سیگار و دخانیات باشد چون مصرف این موارد باعث می شود موفقیت این روش کاهش پیدا کند.
  • انجام دادن برخی درمان ها نیز باعث میشود که موفقیت این روش کاهش پیدا کند به عنوان مثال شیمی درمانی و رادیوتراپی که اگر شما در حال این درمان ها هستید بهتر است از این روش استفاده نکنید.
  • پوکی استخوان یکی دیگر از مواردی است که باعث می شود این روش به خوبی جواب ندهد و معمولا در این موارد دندانپزشک از این روش استفاده نمیکند.

اگر شما هر یک از موارد بالا را دارید بهتر است از انجام این روش منصرف شوید چون ممکن است نتیجه دلخواه را نداشته باشد و یا حتی اصلا جواب ندهد اما اگر هیچ کدام از موارد بالا را شامل نمی شوید ،می توانید ایمپلنت دندان را انجام داده و در صورت انجام حتما به مراقبت ایمپلنت توجه کنید.

مراقبت های لازم برای ایمپلنت دندان:

برای ماندگاری بیشتر ایمپلنت نیاز است مراقبت هایی را انجام دهید که در متن زیر به برخی موارد اشاره کرده ایم:

  • پس از این که ایمپلنت دندان را انجام دادید باید به مدت یک روز از غذاهایی استفاده کنید که سرد و نرم هستند چون استفاده از غذاهای داغ باعث آسیب دیدن می شود.
  • بعد از عمل ممکن است دچار التهاب و ورم شوید که برای برطرف کردن آن بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • هرگز دارویی را بدون نظر پزشک استفاده نکنید و داروهایی را که دکتر تجویز کرده است حتما به طور کامل و به موقع استفاده کنید.
  • بعد از این که مواد غذایی مصرف می کنید باید از دهانشویه استفاده کنید تا در دهان شما جرم و میکروب جمع نشود.
  • بعد از این که بخیه های موجود را کشیدید و سه روز از آن گذشت حتما اطراف ایمپلنت را به طور کامل مسواک بکشید.
  • سعی کنید تا زمانی که ایمپلنت شما بهبود پیدا کند از مصرف دخانیات خودداری کنید چون استفاده از دخانیات باعث کاهش کیفیت و ماندگاری آن می شود.

موارد دیگری برای مراقبت ایمپلنت وجود دارد که حتما پزشک شما توصیه خواهد کرد ، حتما به مواردی که گفته می شود عمل کنید و از بعضی موارد نیز پرهیز کنید.

مراقبت ایمپلنت

سخن پایانی:

یکی از روش هایی که امروزه برای دندان ها مورد استفاده قرار میگیرد و جایگزین ریشه دندان می باشد ایمپلنت است که از موادی سازگار با دندان های شما برای ساخت آن استفاده می شود ،

ایمپلنت دندان به دو روش انجام می شود که یکی از روش ها به دلیل استحکام کم امروزه زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرد.در بعضی موارد توصیه نمی شود که ایمپلنت دندان را انجام دهید

به عنوان مثال مصرف بعضی داروها، شیمی درمان، پوکی استخوان، مصرف دخانیات و…باعث میشوند که موفقیت و کیفیت ایمپلنت کاهش پیداکند.

بعد از انجام ایمپلنت نیاز است مراقبت هایی برای ماندگاری بیشتر آن انجام شود که در مطالب بالا به بعضی موارد اشاره شده است، حتما به توصیه های پزشک خود توجه کنید و داروهای خود را به موقع مصرف کنید.

امیدواریم مطالب فوق که در مورد ایمپلنت دندان و مراقبت ایمپلنت می باشد برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا