پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

فرق بین کامپوزیت و لمینت دندان

فرق بین کامپوزیت و لمینت دندان :

لمینت دندان و روکش دندان دو روش رایجی هستند که برای زیبایی ظاهر کلی لبخند افراد انجام می شود. از رنگ گرفته تا شکل و اندازه، هر دو گزینه در نهایت درمان های غیر تهاجمی را برای لبخندهای ناخوشایند ارائه می دهند. اما تفاوت بین کامپوزیت و لمینت دندان چیست؟

روکش دندان چیست؟

آگهی

روکش‌ های دندانی پوسته‌ های نازکی به رنگ دندان هستند که برای زیبایی ظاهر دندان‌ ها روی سطح دندان قرار می‌گیرند و سبب می شود که بیماران لبخندی زیبا تر داشته باشند . در این روش مینای کمی از دندان بیمار برداشته می شود و بیمار دچار درد و سختی زیادی نمی شود که به اصطلاح به آن روش کم تهاجمی گفته می شود .

لمینت های دندان چیست؟

لمینت های دندان عملکردی مشابه روکش ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شوند. لمینت ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک تر هستند و برای قرار دادن آنها نیاز به برداشتن مینای کمتری دارند.

آیا این تفاوت مهم است؟

دانستن تفاوت بین کامپوزیت و لمینت دندان مهم است زیرا می تواند به بیمار کمک کند تصمیم بگیرد که کدام گزینه برای دندان ها و نیازهای لبخندش بهترین است. به عنوان مثال، افرادی که دندان‌های کج دارند یا دارای شکاف هستند، بهتر است روکش‌هایی را که انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی هستند، تهیه کنند. با این حال، اگر مشکل تغییر رنگ یا تراشه های جزئی باشد، لمینت ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک وزن هستند و نیازی به حذف مینای دندان ندارند.

تفاوت های اولیه روکش های دندانی:

آگهی

روکش های دندانی از دو ماده متفاوت کامپوزیت و پرسلن ساخته می شوند.

ونیرهای کامپوزیت انتخاب کمتری هستند زیرا مستعد ایجاد لکه هستند. با این حال، گرفتن ونیرهای کامپوزیت به کار مقدماتی کمتری روی دندان‌های طبیعی نیاز دارد و بیمار می‌تواند در همان روز با آن‌ها بیرون بیاید.

از طرف دیگر، ونیرهای چینی معمولاً دو برابر قیمت ونیرهای کامپوزیت هستند و برای قرار دادن آنها نیاز به حذف مینای دندان دارند. همچنین در صورت تراشه یا آسیب قابل تعمیر نیستند. با این حال، ظاهر طبیعی دارند، دوام بیشتری دارند و می توانند تا ده سال دوام بیاورند. قرار دادن روکش‌ها، به‌ویژه روکش‌های چینی، مستلزم برداشتن مقداری از مینای دندان و تغییر شکل دندان است. این کار به منظور صاف قرار گرفتن روکش و جلوگیری از داشتن ظاهری حجیم و غیر طبیعی انجام می شود. این مشکل ایجاد می کند زیرا محافظ طبیعی دندان برداشته می شود و تنها چیزی که برای محافظت از آن باقی می ماند روکش است. در حالی که آنها می توانند جایگزین شوند، پس از برداشتن روکش، دندان محافظت خود را از دست می دهد.

لمینت ها:

لمینت ها را می توان به عنوان روکش چینی پیشرفته نامید زیرا هر دو عملکرد و مزایای مشابهی دارند. با این حال، هنگام قرار دادن لمینت ها، مینا و ساختار دندان نیازی به تغییر ندارد. در حالی که این ممکن است در دراز مدت برای سلامت دندان بهتر باشد، لمینت ها هنوز هم معایبی دارد. در حالی که لمینت‌ها فقط به ضخامت لنزهای تماسی و جایگزین نازک‌تری برای روکش‌های چینی هستند، وقتی روی دندان‌ها قرار می‌گیرند بدون تغییر دندان می‌توانند حجیم شوند. همچنین معمولاً گران‌تر از روکش‌های چینی هستند.

کدام بهتر است؟ آیا فرق بین کامپوزیت و لمینت دندان ها بسیار مهم است ؟ همش بستگی به خودتان دارد !

تصمیم در نهایت در دستان بیمار و دندانپزشک است که کدام گزینه بهتر است. این به این دلیل است که نیازهای هر بیمار متفاوت است و زمانی که نیازهای شخصی، هزینه و سایر عوامل اعمال می شود، یک گزینه معمولاً بر دیگری برتری دارد.

روکش‌های دندان و لمینت‌های دندان گزینه‌های عالی برای تقویت لبخند هستند. به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دریابید که آیا شما کاندید مناسبی هستید و کدام گزینه برای شما بهترین است!

چرا باید بعد از جراحت به دنبال دندانپزشک اورژانسی باشید؟

یک دندانپزشک اورژانس می تواند پس از آسیب دهانی مراقبت های فوری را ارائه دهد تا ناراحتی اولیه و عوارض طولانی مدت را به حداقل برساند. در بسیاری از موارد، مراجعه به دندانپزشک اورژانس پس از آسیب می تواند دندان ها را نجات دهد…

چند بار باید بریس ها را سفت کرد؟

بریس ها یکی از محبوب ترین اشکال درمان ارتودنسی هستند که توسط متخصصان دندانپزشکی ارائه می شود. آنها برای بهبود چینش دندان هایی که بیش از حد شلوغ یا کج هستند ایده آل هستند و البته در کامپوزیت و لمینت دندان ها متفاوت می باشند .

چه زمانی دندان مصنوعی جزئی توسط دندانپزشک توصیه می شود؟

پروتزهای پارسیل برای جایگزینی چندین دندان از دست رفته ایده آل هستند و می توانند لبخندی طبیعی داشته باشند. این بررسی در مورد زمانی که دندانپزشک ممکن است پروتزهای جزئی را به جای گزینه های ترمیم دندان جایگزین برای رفع شکل بد دندان ها است توصیه می شود .

فاصله دندانی

چگونه عادات بهداشتی مناسب دندان کودکان را تشویق کنیم؟

آیا نگران بهداشت دهان و دندان فرزندانتان هستید؟ بچه ها اغلب خیلی مشغول دویدن یا بازی در بیرون هستند. به دلیل زندگی پرمشغله آنها، می تواند برای والدین مشکل باشد .

خلاصه ی متن ما به این شکل است که روکش‌ دندان و لمینت دندان دو روش از کار های دندان پزشکی است که به زیبایی دندان ها کمک بسیار زیادی می‌ کند و سبب زیبایی چهره ی افراد می شوند که در روکش دندان قسمتی از مینای دندان را به سبب جا افتادن روکش برداشته و سپس رو کش را قرار می دهند . همچنین لمینت نیز که عملکردی مشابه روکش دندان دارد نیز از این نظر متفاوت است که بسیار نازک تر از روکش بوده و برای گذاشتن آن مینای کمتری از دندان برداشته می شود . همین ها تفاوت های بین کامپوزیت و لمینت دندان می باشند. همچنین نوع و شکل دندان های هر فرد نیز بر روی شکل روکش دندان و لمینت بسیار تاثیر دارد . برای مثال کسانی که دندان های کج و دارای شکاف دارند برای لمینت و روکش کردن دچار سختی بیشتر و همچنین گاها دچار پرداخت هزینه های بیشتری نیز می شوند . مواد مورد استفاده در روکش ها نیز از دو ماده ی متفاوت کامپوزیت و پرسلن ساخته می شود . با تشکر از شما که با ما فرق بین کامپوزیت و لمینت دندان ها را بررسی و مطالعه کردید .

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا