پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

پرکردن دندان با لیزر

شلیک وحشتناک مته مخوف صورت پف کرده مخوف مثل این­که خود حفره به اندازه کافی بد نیست، باید بروید تا مشکل را به وسیله پرکردن دندان با لیزر درست کنید. این روزها گزینه دیگری وجود دارد، دندانپزشکی با لیزر می تواند حفره ها را بدون درد ترمیم کند. فقط تصور کنید که از شر دندان درد خلاص شوید و بعد از آن هفته ها در خواب صدای مته را نشنوید. پرکردن دندان با لیزر فقط برای حفره ها نیست، دندانپزشکی با لیزر می تواند هر چیزی از آفت تا بیماری لثه را درمان کند. این اغلب یک گزینه عالی برای بچه هایی است که واقعاً، نمی خواهند یک شات بی حس کننده دریافت کنند.

پرکردن دندان با لیزر

لیزرها با یک پرتو نور نامرئی، حفره‌ها را از بین می‌برند و بسیار محافظه‌کارانه و دقیق هستند و اجازه می‌دهند یک پرکننده در آن­جا قرار گیرد بله، عالی است. همچنین این دقیق ترین راه برای رفع حفره است، به این معنی که دندانپزشکان مجبور نیستند به اندازه زمانی که از مته استفاده می کنند، دندان سالم را خارج کنند. سیستم های لیزری مبتنی بر آب دندان را در طول عمل هیدراته نگه می دارد تا درد را حتی بیشتر کاهش دهد. در دندانپزشکی لیزری به جای سوزن و مته، از آب، هوا و نور برای درمان حفره ها استفاده می شود. به همین دلیل است که این روش کمتر دردناک است و چرا بیماران ما آن را بسیار دوست دارند. اگر «به طور تصادفی» فرزندان شما در همان روزی که یک آزمایش علمی قرار دارند، قرار ملاقات داشته باشند، پرکردن دندان با لیزر می‌تواند آن‌ها را آماده کند تا بعد از ناهار برگردند و آن تست را انجام دهند.

آگهی

آیا لیزر دندانپزشکی برای کودکان بی خطر است؟

بله پرکردن دندان با لیزر برای درمان حفره در کودکان و بزرگسالان ایمن و موثر است، لیزر دندانپزشکی را می‌توان برای درمان‌های بافت نرم، مانند قرار گرفتن در معرض دندان عقل یا لثه‌های متورم از بریس‌ها نیز استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای لیزر درمانی بر روی بافت نرم این است که بخیه لازم نیست.

دندانپزشکی لیزری خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد!

لیزر دندانپزشکی عالی است، اما محدودیت هایی برای درمان آن وجود دارد. به عنوان مثال؛ نمی توان آن را روی دندان هایی که از قبل پرکرده شده اند استفاده کرد و نمی توان از آن برای پر کردن حفره ها در مکان های مشکل استفاده کرد. بسته به تحمل درد هر بیمار، ممکن است داروی بی حسی را برای تکمیل لیزر انتخاب کنند. از آن جایی که دندانپزشکی لیزری عالی است، ممکن است تعجب کنید که چرا رایج‌تر نیست. یکی از دلایل این است که دندانپزشکی لیزری مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی از زمان و هزینه دندانپزشکان است. آن ها باید لیزرها را بخرند، البته که بسیار گرانتر از مته های استاندارد هستند، اما باید آموزش پرکردن دندان با لیزر را نیز تکمیل کنند. به همین دلیل است که فناوری می تواند عامل مهمی در جستجوی شما برای دندانپزشک باشد. دندانپزشکی که روی لیزر دندانپزشکی سرمایه گذاری کرده است، ابزارهای بیشتری برای ارائه بهترین روش برای شما و فرزندانتان دارد. افراد زیادی در مورد رفع حفره هیجان‌زده نمی‌شوند، اما درمان‌های دندانپزشکی با لیزر می‌توانند این تجربه را تا حد امکان بدون درد انجام دهند. بدون شلیک وحشتناک، بدون مته ترسناک، بدون صورت پف کرده.

مزایا و معایب لیزر دندانپزشکی

در زیر لیستی از مزایای لیزر دندان و همچنین معایب استفاده از لیزرهای دندانی آورده شده است.

آگهی

جوانب مثبت :

هنگام استفاده از لیزر دندان درد کمتری تجربه می شود.

هنگام انتخاب لیزر، خونریزی کمتری تجربه می شود.

تورم کمتری در ارتباط با استفاده از لیزر دندان وجود دارد.

دندانپزشکان هنگام استفاده از لیزرهای دندانی می توانند با دقت بیشتری کار کنند.

بیماران دندانپزشکی با استفاده از لیزر، زمان بهبودی سریع تری را تجربه خواهند کرد.

جوانب منفی:

لیزر را نمی توان روی دندانی که پر شده است استفاده کرد

لیزر را نمی توان بر روی هیچ حفره ای که در بین دندان ها قرار دارد استفاده کرد

لیزرها در صورت وجود پوسیدگی بیش از حد دندان کار نمی کنند

لیزرها قادر به حذف هیچ گونه تاج یا پل آسیب دیده نیستند.

داندانپزشکان از چه نوع لیزری استفاده می کنند؟

دندانپزشکان دو نوع لیزر برای انتخاب دارند؛ لیزر بافت نرم و سخت.

لیزرهای بافت نرم عمدتاً روی لثه ها استفاده می شود.

لیزرهای بافت سخت در کشف حفره ها، درمان حساسیت دندان و آماده سازی دندان برای پرکردن دندان استفاده می شود، هنگامی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، لیزر بافت سخت باعث ارتعاش می شود و صداهای بلند و ترسناک حفاری ایجاد نمی کند. لیزر میکروب ها را از بین می برد و دندان را برای پر شدن آماده می کند همو در عین حال آسیب به دندان طبیعی را به حداقل می رساند. هنگامی که لیزر قسمت پوسیده دندان را برمی دارد، دندانپزشک دندان را با مواد ترمیمی پر می کند. این ماده مستقیماً به دندان می چسبد و آن را تقویت می کند. مواد باندینگ با دندان های اطراف ترکیب می شود، بنابراین به سختی قابل توجه است.

آیا لیزر دندانپزشکی بدون درد است؟

برخلاف استفاده سنتی از سوزن و مته، پرکردن دندان با لیزر دندانپزشکی عملاً بدون درد است. با استفاده از گرما و نور، دندانپزشک می تواند از سوزن برای تزریق و بخیه اجتناب کند. مهم­تر از همه، شما مجبور نیستید مته مخوف را ببینید، لیزر کارهای دندانی دقیقی را انجام می دهد و به دندانپزشک این توانایی را می دهد که پوسیدگی دندان را بدون درد از بین ببرد. نیاز به مسکن و بی‌حس‌کننده‌های بدون نسخه را از بین می‌برد. همچنین، ناحیه را استریل می کند و خطر عفونت باکتریایی را کاهش می دهد.

نتیجه

پرکردن دندان با لیزر روز به روز رایج تر می شود. درمان علاوه بر راحتی بیشتر برای بیمار، مقرون به صرفه است. مانند هر روش دیگری، قیمت دقیق به میزان کاری که دندانپزشک باید انجام دهد و ابزاری که استفاده خواهد کرد بستگی داد تا بیمار بعد از لیزر احساس رضایت داشته باشد و حداقل درد را هنگام لیزر تحمل کند، که دیگر نیازی به مصرف مسکن بعد از انجام کار نداشته باشد.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا