پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

روکش دندان برای زیبایی

داشتن یک لبخند زیبا توسط دندان هایی سالم، مرتب و سفید محقق می شود. یکی از راه های داشتن دندان های زیبا استفاده از روکش دندان برای زیبایی می باشد. اگر قصد استفاده از این روکش ها را دارید و یا خواستار بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه می باشید پیشنهاد می شود که به ادامه ی مطلب توجه نماید.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان وسیله ای می باشد که به دلایل مختلف روی دندان ها قرار می گیرد. روکش دندان از جنس سرامیک، فلز ویا ترکیبی از هر دو می باشد. برای ساخت روکش های دندان لازم است تا دندان ها قالب گیری شوند. پس از ساخت روکش معمولا توسط موادی با نام سمان دندان(چسب روکش) به دندان چسبانده می شوند . روکش ها ی دندان انواع مختلفی دارند که از جمله ی آن ها می توان به روکش دندان برای زیبایی، روکش دندان برای دندان های علامت دار، روکش دندان عصب کشی شده و… اشاره نمود.

آگهی

معرفی روکش دندان برای زیبایی

استفاده از روکش های زیبایی دندان به دلایل مختلفی صورت می گیرد. یکی از این دلایل رنگ نامناسب دندان ها می باشد. برخی از افراد به دلایل مختلفی چون مصرف زیاد چای و قهوه، عدم استفاده از مسواک، موارد ژنتیکی و… دارای دندان های زرد رنگ می باشند. رنگ زرد یا تیره ی دندان موجب کاهش میزان زیبایی آن می شود. با استفاده از روکش های زیبایی دندان می توان این زیبایی را به دندان ها باز گرداند. یکی دیگر از دلایل استفاده از روکش ناهماهنگی و عدم یک دست بودن دندان ها می باشد. این مسئله نیز توسط روکش های زیبایی قابل اصلاح می باشد.

به همراه یک تیم متخصص

مزایای روکش زیبایی دندان

استفاده از روکش دندان برای زیبایی دارای مزایای فراوانی می باشد که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هنگام استفاده از روکش های زیبایی اکثر قسمت های دندان پوشیده می شود پس دندان نسبت به پوسیدگی آسیب پذیری کمتری خواهد داشت.
  • روکش های زیبایی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با دندان طبیعی ندارند.
  • روکش های موقت دائمی نیستند و می توان آن ها را در زمان دل خواه تعویض نمود.

معایب روکش زیبایی دندان

استفاده از روکش دندان برای زیبایی علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می باشد. البته این معایب اکثرا به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و یا بی تجربه بودن دندانپزشک پیش می آید. در ادامه ی مطلب به چند نمونه از این معایب شاره می گردد:

آگهی
  • برای استفاده از روکش های زیبایی لازم است تا قسمت زیادی از دندان طبیعی فرد تراش داده شود.
  • دندان های روکش شده می تواند نسبت به عواملی مانند دمای بالا و پایین حساس باشد.
  • برخی از روکش های نامرغوب می توانند شکننده باشند.

نحوه ی مراقبت از روکش زیبایی

مراقبت از روکش دندان برای زیبایی دارای اهمیت می باشد زیرا احتمال بروز پوسیدگی و خرابی در محل اتصال دندان و روکش وجود دارد. مراقبت از روکش های دندان از لحظه ی قرار گرفتن آن در دهان آغاز می شود. ضروری است تا از نیم ساعت تا یک ساعت پس از اتصال روکش به دندان ها از مصرف هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی خود داری نمود. این امر به اتصال بهتر چسب روکش کمک می کند. برای مراقبت از روکش دندان خود لازم است مسائل اولیه ی بهداشتی از جمله مسواک زدن روزمره، استفاده از نخ دندان، استفاده از دهان شویه، عدم مصرف غذاهای خیلی سرد یا خیلی داغ و… رعایت نمایید. هم چنین دقت کنید تا پس از خوردن مواد غذایی چسبناک مانند آدامس آن را به طور کامل از روکش دندان پاک نمایید.

نحوه ساخت روکش دندان

برای ساخت روکش دندان برای زیبایی در مرحله ی اول لازم است تا قسمتی از دندان شما تراش داده شود. این قسمت به اندازه ی ضخامت روکش می باشد. در مرحله ی بعدی لازم است تا پس از انتخاب رنگ و مدل مناسب روکش دندان، دندان تراش خورده را قالب گیری نمود. قالب گیری دندان ها معمولا در مطب دندانپزشکی صورت می گیرد و سپس جهت ساخت روکش به لابراتوار دندانسازی ها فرستاده می شود. گاهی ممکن است قبل از تکمیل ساخت و نصب رو.کش اندازه ی آن و نحوه ی جا گیری آن رئوی دندان ها امتحان شود تا در صورت وجود هر گونه مغایرت فرم آن اصلاح شود. روکش پس از تکمیل ساخت توسط موادی با نام چسب روکش به دندان ها متصل می شوند.

روش های سفید کردن دندان

لمینیت بهتر است یا استفاده از روکش دندان؟

هر دو روش لمینت دندان ها و یا استفاده از روکش های زیبایی، موجب زیبایی دندان می شود. در باب تفاوت های این دو روش می توان در ابتدا به مقایسه ی قیمت آن ها پرداخت. در مورد قیمت می توان بیان نمود که استفاده از هر دوی این روش ها نیاز به هزینه ی زیادی دارد اما هزینه ی استفاده از روکش های زیبایی به نسبت لمینیت کمی بیش تر می باشد. استفاده از لمینیت بیش تر برای مواقعی کاربرد دارد که فرد دارای دندان های سالمی می باشد و تنها نیاز به زیباتر ساختن آن ها دارد. در صورتی که از روکش های زیبایی دندان زمانی استفاده می شود که بخش زیادی از دندان دچار پوسیدگی، شکستگی و یا خرابی شده باشد یا این که نیاز مند عصب کشی باشد. زیرا در زمان استفاده از روکش های زیبایی می توان فرم کلی دندان را نیز اصلاح کرد.

جمع بندی

روکش دندان متریالی است که به منظور محافظت، زیبایی، پوشش و … روی دندان ها قرار می گیرد. روکش ها دارای انواع مختلفی می باشند. یکی از انواع آن ها روکش دندان برای زیبایی می باشد. ماندگاری این دسته از روکش های زیبایی معمولا چند هفته می باشد. هنگام استفاده از این روکش ها باید از آن ها مراقبت نمود تا دندان ها دچار آسیب نشوند.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا