پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

بلیچینگ دندان

بسیاری از افراد به دنبال سفید کردن دندان هایشان به دلیل افزایش زیبایی آن ها می باشند. یکی از راه های سفید نمودن دندان ها بلیچینگ دندان می باشد. در این مطلب به بررسی این روش سفید نمودن دندان ها که بلیچینگ دندان نام دارد، می پردازیم. در صورتی که شما نیز قصد بالا بردن اطلاعات خود را در این رابطه دارید، پیشنهاد می شود که به ادامه ی مطلب توجه کنید.

سفید کردن دندان

بسیاری از افراد از زرد بودن رنگ دندان های شان ناراضی هستند و هر قدر که مسواک می زنند دندان های شان سفید نمی شود. نوع مواد غذایی، نوشیدنی ها، قهوه و شراب، استعمال دخانیات، مصرف برخی دارو ها، افزایش سن و… در میزان زردی دندان ها تاثیر گذار می باشد. داشتن دندان هایی سفید موجب دو چندان نمودن زیبایی صورت می گردد. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال سفید کردن دندان های شان می باشند و برای انجام این امر از انواع روش های خانگی کمک می گیرند. اما این روش ها تاثیری ندارد و اگر هم تاثیر داشته باشند تاثیر آن در طولانی مدت مشاهده می گردد و یا این که برخی از روش ها نیز تاثیری موقتی دارند. بهترین روش برای سفید کردن دندان بلیچینگ دندان می باشد.

آگهی

بلیچینگ دندان

بسیاری از افراد بخاطر دندان های زرد شان خجالت می کشند تا لبخند بزنند یا صحبت کنند. اما به کمک بلیچینگ دندان می توان لبخند زیبا با دندان های سفید و درخشان داشت. بلیچینگ دندان از جمله خدمات دندان پزشکی به شمار می رود که به منظور سفید نمودن دندان ها ارائه می شود. در این روش رنگدانه های غیر طبیعی سطح دندان را از بین می برند. این مواد شیمیایی شامل هیدروژن پر اکساید و کارباماید پر اکساید می باشد که رنگ دانه های غیر طبیعی سطح دندان را اکسید می کنند و به این شکل زردی دندان از بین می رود. در این روش با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص دندان، دندان ها را سفید می کنند و ماده ای به ساختار دندان افزوده نمی شود. همچنین میزان سفید شدن دندان ها به جنس دندان و میزان زردی دندان بستگی دارد.

روش های بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان با بلیچینگ به دو روش انجام می شود: ۱.بلیچینگ دندان یا آفیس بلیچینگ در مراکز دندان پزشکی۲.بلیچینگ در خانه یا هوم بلیچینگ

آفیس بلیچینگ: در این روش توسط یک متخصص در یک محیط بهداشتی و ایمن انجام می شود. .در بلیچینگ دندان تمیز می شود و در صورتی که دندان جرم داشته باشد جرم گیری انجام می شود. زیرا نباید بر روی دندان جرم وجود داشته باشد. سپس برای باز نگه داشتن دندان و دسترسی به تمام سطح های دهان و دندان یک وسیله دندان پزشکی در دهان گذاشته می شود. برای اینکه مواد سفید کننده به لثه آسیب وارد نکند به کمک مواد مخصوص لثه ها پوشانده می شود. در مرحله بعدی ژل سفید کننده دارای پر اکسید هیدروژن برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بر روی دندان گذاشته می شود. در این مدت توسط دستگاهی به نام لایت کیور یا لیزر به مواد نور تابانده می شود تا هیدروژن پر اکسید سفید کننده فعال شود. پس از این مدت زمان ژل ساکشن می شود و میزان سفید شدن دندان ها بررسی می شود. این فرایند ممکن است چند بار انجام شود تا به میزان سفیدی مد نظر برسند. اگر میزان تیرگی و زردی دندان ها و عمق لکه های دندان بیش از حد باشد دندان با یک جلسه سفید نمی شود و لازم است بلیچینگ دندان در چند جلسه انجام شود.

بلیچینگ در خانه: در صورتی که می خواهی در منزل بلیچینگ انجام دهید باید ابتدا به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. در این جلسه متخصص ارتودنسی از دندان های فک بالا و پایین شما به دقت قالب گیری می کنند و در جلسه بعدی قالبی که از دندان شما گرفته بود، تحویل می دهد. بلیچینگ در خانه نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد زیرا غلظت مواد بلیجینگی که در خانه مصرف می شود کمتر از غلظت مواد دندان پزشکی است. بنابراین مدت زمان بیش تری طول می کشد تا دندان ها سفید شود. در صورتی که دندانتان جرم دارد باید از قبل فرایند جرم گیری دندان را انجام دهید. در ابتدا باید دندان را به خوبی مسواک بزنید و با استفاده از نخ دندان، دندان ها را تمیز کنید. سپس مواد بلیچینگ را براساس دستور مصرفی که متخصص داده درون قالب بگذارید. تقریبا حدود یک قطره از بلیچ در هر فضای دندان ریخته می شود. توجه داشته باشید که در هر بار بلیچینگ دندان در خانه فقط برای فک این فرایند را انجام دهید. قالب را روی دندان های تان بگذارید. در این مرحله باید مراقب باشید که از مواد بلیچ اصلا بیرون نیاید و با لثه برخورد نداشته باشد زیرا این مواد به لثه آسیب می زند. در صورتی که مواد بلیچ برون ریخته شد فورا باید آن را با دستمال تمیز کنید. حدود دو ساعت زمان دهید تا مواد روی دندان تان قرار بگیرد. این فرایند را باید به مدت دو هفته انجام دهید.

آگهی

لمینت سرامیکی

مراقبت های بعد از بلیچینگ

بلیچینگ یکی از روش های سفید کردن دندان ها است که ماندگاری زیادی دارد. می توان با مراقبت های بعد بلیچینگ ماندگاری آن را بیش تر کرد. این مراقبت ها شامل

خودداری از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی هایی که موجب ایجاد زردی دندان می شود مانند قهوه، نوشابه

خودداری از مصرف دخانیات

خودداری از خوردن غذا های سرد

پوست گرفتن میوه هنگام مصرف

شست و شوی دندان های بلیچینگ شده با آب گرم در ساعت اول بعد بلیچینگ

جمع بندی

بلیچینگ دندان از جمله خدمات دندان پزشکی به شمار می رود که به منظور سفید نمودن دندان ها ارائه می شود. در این روش رنگدانه های غیر طبیعی سطح دندان را از بین می برند و با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص دندان، دندان ها را سفید می کنند و ماده ای به ساختار دندان افزوده نمی شود. این روش سفید کردن دندان دارایی ماندگاری بالایی است و حتی می توان با مراقبت های بعد بلیچینگ ماندگاری آن را بیش تر نیز نمود.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا