پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

دندانپزشکی ترمیمی

در این مطلب قصد بررسی دندانپزشکی ترمیمی را داریم. در صورتی که شما نیز قصد ترمیم دندان های خود را دارید و یا قصد دارید تا بیش تر با دندانپزشکی ترمیمی آشنا شوید، پیشنهاد می گررد تا مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

دندانپزشکی ترمیمی چیست؟

به طور کلی منظور از دندانپزشکی ترمیمی پیش گیری، تشخیص وهم چنین درمان بیماری های دهان و دندان می باشد. ترمیم دندان ها شامل تعویض کلی بخش هایی از دندان مانند کشیدن دندان ها و یا ایمپلنت کردن آن ها و یا شامل تعمیر قسمت هایی از یک دندان مانند پر نمودن دندان ها می باشد. ترمیم دندان های شما به شیوه های مختلفی انجام می پذیرد که در ادامه ی مطلب به برخی از آن ها اشاره می شود.

آگهی

پر کردن دندان ها

از جمله خدماتی که در دندانپزشکی ترمیمی صورت می گیرد می توان به پر کردن دندان ها اشاره نمود. این درمان جهت ترمیم بخش هایی از دندان که بر اثر عواملی از بین رفته است انجام می پذیرد. در این روش با ماده ای مانند آمالگام که آلیاژی دارای جیوه می باشد، به پر نمودن قسمت های از دست رفته ی دندان پرداخته می شود. البته ظاهر دندان پر کرده زیاد جالب و زیبا نیست به همین سبب پر کردن دندان تنها در دندان های عقبی کار برد دارد که در آن زیبایی دارای اهمیت کم تری به نسبت مقاومت میباشد. زیرا این دندان ها در معرض دید قرار ندارند.

لمینت

از جمله فعالیت های دیگری که در دندانپزشکی ترمیمی شاهد انجام آن می باشیم می توان به لمینت کردن دندان ها اشاره نمود. در لمینت یک پوسته ی نازک روی دندان ها قرار می گیرد و موجب پوشش نقص های دندان از جمله شکستگی، ترک خوردگی، لب پر بودن، زرد بودن دندان ها و … می شود. این نوع درمان اغلب برای دندان های جلویی مورد استفاده قرار می گیرد که در معرض دید می باشند.

به همراه یک تیم متخصص

روکش

روکش ها موجب پوشاندن تمام تاج دندان می شوند و وظیفه ی حفاظت از دندان ها در برابر فشارهای وارده به آن ها را بر عهده دارند. علاوه بر این روکش می تواند در مواردی از جمله ترک ‌خوردگی، شکستگی، لب پر شدگی و … دندان ها از آن محافظت نماید. روکش های دندان از جمله خدماتی می باشند که در دندانپزشکی ترمیمی می توان از آن ها بهره مند شد.

آگهی

دندان مصنوعی غیر ثابت

دندان های مصنوعی غیر ثابت معمولا توسط افرادی استفاده می شود که بخش اعظمی از دندان های خود را از دست داده اند. این نوع دندان ها بر خلاف دیگر خدمات دندانپزشکی ترمیمی به دندان متصل نمی باشند. بلکه می توان آن ها را از دهان خارج نمود. از جمله مزایای دندان مصنوعی امکان خارج نمودن آن از دهان و تمیز نمودن بهتر آن ها می باشد. اما دقت داشته باشید که به دلیل عدم دائمی بودن این دندان ها ممکن است تا استفاده از آن برای برخی از افراد راحت نباشد.

ایمپلنت

گاهی اوقات برخی از دندان ها با مشکلات و خرابی های جدی روبرو می شوند و نمی توان آن ها را ترمیم نمود و تنها راه کشیدن آن ها می باشد. با توجه به این که جای خالی دندان کشیده علاوه بر تاثیر گذاری در زیبایی دندان ها و به تبع زیبایی چهره، موجب دشوار شدن روند جویدن غذاها می شود. از جمله خدماتی که در دندانپزشکی ترمیمی جهت رفع این مشکل ارائه می شود، کاشت دندان ها یا همان ایمپلنت می باشد.

انواع ایمپلنت دندان

نکات لازم پس از ترمیم دندان ها

لازم است تا پس از ترمیم دندان نکاتی را رعایت نمایید تا از ترمیم دندان های خود نتیجه ی بهتری حاصل نمایید. از جمله ی این نکات می توان به تغییر عادات غذایی و نوشیدنی های خود به طر موقت یا دائم اشاره نمود. از جمله نکات موقتی که بنابر تجویز دندان پزشک، تا چند ساعت و یا حتی چند روز پس از ترمیم دندان های خود موظف به رعایت آن ها می باشید، می توان به مصرف غذا های نرم و سرد اشاره نمود. علاوه بر این ضروری است تا پس از ترمیم دندان ها به صورت منظم از دندان ها با کارهایی از جمله زدن مسواک، استفاده از نخ دندان و … مراقبت نمود.

فوایدترمیم دندان ها

از جمله فواید ترمیم دندان ها می توان به این موارد اشاره نمود:

  • زیبایی دندان ها و در نتیجه زیباتر شدن چهره
  • جویدن بهتر غذاها و در نتیجه سلامت بدن
  • واضح تر صحبت نمودن
  • رفع مشکلات و دردهای به وجود آمده در دندان ها

هزینه ی ترمیم دندان ها

هزینه ی ترمیم دندان ها می تواند با توجه به مواردی از جمله نوع ترمیم، میزان خرابی دندان ها، تعداد دندان های خراب، نوع و میزان متریال های استفاده شده جهت ترمیم، میزان دستمزد دندان پزشک و … بستگی خواهد داشت. اما در صورتی که قصد دارید تا بهترین نتیجه را از ترمیم دندان های خود بگیرید لازم است تا قیمت ترمیم را اولین ملاک خود جهت انتخاب دندانپزشک خوب قرار ندهید و ملاک های شما موارد مهم دیگری از جمله مهارت دندانپزشک، سابقه، تخصص، رضایت مراجعه کنندگان و … باشد.

جمع بندی

به طور کلی منظور از دندانپزشکی ترمیمی پیش گیری، تشخیص وهم چنین درمان بیماری های دهان و دندان می باشد. ترمیم دندان ها شامل تعویض کلی بخش هایی از دندان مانند کشیدن دندان ها و یا ایمپلنت کردن آن ها و یا شامل تعمیر قسمت هایی از یک دندان مانند پر نمودن دندان ها می باشد. ترمیم دندان های شما به شیوه های مختلفی انجام می پذیرد. هزینه ی ترمیم دندان ها می تواند با توجه به مواردی از جمله نوع ترمیم، میزان خرابی دندان ها، تعداد دندان های خراب، نوع و میزان متریال های استفاده شده جهت ترمیم، میزان دستمزد دندان پزشک و … بستگی خواهد داشت. در صورتی که قصد انتخاب یک دندانپزشک خوب جهت ترمیم دندان های خود را دارید لازم تا ملاک های شما موارد مهمی از جمله مهارت دندانپزشک، سابقه، تخصص، رضایت مراجعه کنندگان و … باشد.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا