پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

ترمیم دندان جلو

در این مطلب قصد بررسی ترمیم دندان جلو را داریم. در صورتی که دندان جلوی شما نیز نیاز به تعمیر پیدا نموده است و قصد ترمیم دندان جلو را دارید، پیشنهاد می کنیم تا به مطلب زیر توجه فرمایید.

ترمیم دندان جلو

دندان جلو از جمله آسیب پذیر ترین دندان ها به شمار می آید و در بیشتر مواقع دیده شده این دندان در اثر غذا های گرم و سرد از جمله نوشیدنی ها یا ضربه، ممکن است آسیب جدی و شدید ببیند و از آنجایی که دندان جلو جزو دندان هایی است که در زیبایی چهره بسیار تاثیر میگذارد، خیلی مهم است که این دندان کاملا سالم باشد و هیچ آسیبی به آن نرسد و اگر آسیبی برای دندان های جلو پیش بیاید باید هرچه سریعتر ترمیم شود و پیشنهاد ما این است که اگر سلامت دندان شما برای شما مهم است، اگر آسیبی دید هرچه سریعتر به دندان پزشک مراجه کنید . بیشتر افراد نیز از خرابی دندان جلو رنج می برند و میخواهند بدانند که هزینه ترمیم دندان جلو چقدر است تا بتوانند برای ترمیم دندان جلو برنامه ریزی کنند . باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ترمیم دندان جلو به عواملی زیادی بستگی دارد . به عنوان مثال یکی از آن عوامل پزشک و متخصص دندان است که بر روی دندان جلو ی شما وقت میگذارد و کار میکند. دکتر با توجه به نظر های قیمتی اتحادیه برای ترمیم دندان جلوی شما مبلغی را در نظر میگیرد .

آگهی

چرا دندان جلو آسیب پذیر است ؟
دندان های جلو به علت اینکه در جلوی دهان و در معرض ضربه ها قرار گرفته اند و از لایه های نازک تری تشکیل شدند و همچنین نسبت به دندان های عقبی کمتر از حمایت لثه بهره مند می شوند و خیلی بیشتر از لثه بیرون زده اند بسیار زیاد آسیب پذیر هستند. اگر به نکته توجه کرده باشید، این دندان ها یعنی دندان های جلو بیشتر از بقیه دندان ها در معرض ضربه قرار دارند. به عنوان مثال یک بکسور یا ورزشکاران رزمی را در نظر بگیرید، هنگامی که این ورزشکار مشت می خورد و به صورت و دهن آن ضربه وارد می شود، دندان های جلویی هستند که اول از همه در معرض آن مشت ها قرار میگیرند. و قطعا آسیب بیشتری میبینند. افراد سیگاری هم دندان های جلو ی ناسالمی دارند . زیرا دندان های جلو بیشتر در معرض دود قرار میگیرد و سریع سیاه و پوسیده می شوند . و یا هنگام خوردن چایی داغ یا بستنی و آب میوه سرد، دندان های جلویی ابتدا گرما و سرما را حس می کنند .
پس باید خیلی مراقب دندان های جلوی خودتان باشید تا دیگر لازم نباشد هزینه زیادی را پرداخت کنید .

پوسیدگی دندان جلو

پوسیدگی دندان جلو یکی دیگر از عواملی است که خراب شدن دندان ها جلو بسیار تاثیر می گذارد .
پوسیدگی ممکن است بر اثر اتفاقات زیادی اتفاق بی افتد. یک از بهترین و مهمترین راه هایی که می تواند از پوسیدگی و خراب شدن دندان های شما از جمله دندان جلو مفید باشد مسواک زدن است . بهترین زمان مسواک زدن نیز شب است زیرا شب ها موقعی که خواب هستید باکتری ها این فرصت را پیدا میکنند تا از مواد غذایی تغذیه کنند و یکی دیگر از خوبی های مسواک در شب این است شما وقتی در شب مسواک بزنید دیگر چیزی نمیخورید و وقتی میخوابید باکتری ها چیزی برای خوردن پیدا نمی کنند .

ترمیم دندان جلو با کامپوزیت

ترمیم دندان جلویی توسط روش کامپوزیت یکی از بهترین روش های ترمیم دندان جلو می باشد چرا که در این روش تراش های بسیار کمی روی دندان های شما اعمال می شود و فقط و فقط بافت های خراب و آسیب دیده را از روی دندان های جلوی شما تراش می دهند. کامپوزیت برای دندان های عقبی نیز استفاده می شود و بسیار مناسب است و در بیشتر کلینیک های دندان پزشکی انجام می گردد اما اگر می خواهید کامپوزیت چه عقب و چه جلو با کیفیت تر و بادوام تر انجام گردد باید به یک متخصص حرفه ایمپلنت مراجعه کنید .

فواید کاشت کامپوزیت برای ترمیم دندان ها :

آگهی
  • تراش بسیار کمتر بر روی دندان ها و برداشت بافت های خراب و پوسیده دندان ها .
  • محافظت زیاد و بیشتر از بافت های سالم دندان و نگه داری حالت طبیعی دندان ها .
  • زیبا کردن دندان با کمک مواد سفید و سفید کننده .
  • متنوع بودن رنگ ها هنگام ترمیم و شما در حال ترمیم میتوانید هر رنگی را انتخاب کنید .

عواملی که بر هزینه ترمیم دندان جلویی بسیار تاثیر می گذارند :

۱ : میزان مهارت و تجربه پزشکی که بر روی دندان شما کار می کند و دندان پزشکی که شما مراجعه کردید .
۲ : تعداد و اندازه های دندان هایی که خرابی دارند .
۳ : جنس موادی که برای ترمیم دندان های شما استفاده می شود .
۴ : نوع روشی که برای ترمیم دندان های خود انتخاب کردید، یا اینکه متخصص برای شما انتخاب کرده است .

دندانپزشکی عمومی

جمع بندی

اگر آسیبی برای دندان های جلو پیش بیاید باید هرچه سریعتر ترمیم شود. هزینه ترمیم دندان جلو به عوامل زیادی بستگی دارد . به عنوان مثال یکی از آن عوامل پزشک و متخصص دندان است که بر روی دندان جلوی شما وقت میگذارد و کار میکند . دکتر با توجه به نظر های قیمتی اتحادیه برای ترمیم دندان جلوی شما مبلغی را در نظر میگیرد دندان های جلو به علت اینکه در جلوی دهان و در معرض ضربه ها قرار گرفته اند و از لایه های نازک تری تشکیل شدند و همچنین نسبت به دندان های عقبی کمتر از حمایت لثه بهره مند می شوند و خیلی بیشتر از لثه بیرون زده اند بسیار زیاد آسیب پذیر هستند. ترمیم دندان جلویی توسط روش کامپوزیت یکی از بهترین روش های ترمیم دندان جلو می باشد چرا که در این روش تراش های بسیار کمی روی دندان های شما اعمال می شود و فقط و فقط بافت های خراب و آسیب دیده را از روی دندان های جلوی شما تراش می دهند .

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا