پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

هزینه لمینت دندان

امروز قصد داریم شما را با هزینه لمینت دندان آشنا کنیم. لبخند زیبا یکی از حیاتی ترین جنبه های یک چهره جذاب است که با روش های مختلف می توان به آن دست یافت. هر روشی ویژگی ها و جنبه های مثبت و منفی خود را دارد. اگرچه از ارتودنسی و لمینت برای زیباسازی و ترمیم دندان استفاده می شود، اما هر کدام در شرایط خاصی کاربردهای خاصی دارند. اگر می خواهید بیشتر با هزینه لمینت دندان آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

این هزینه ها به چه مواردی بستگی دارد؟

این روش ها را نباید از نظر تخصصی با هم مقایسه کرد زیرا هر تکنیک برای اهداف متفاوتی استفاده می شود. اما به دلیل بی اطلاعی افراد ممکن است به جای ارتودنسی لمینت را پیشنهاد کنند. برای برخی از بیماران، زیبایی مهمتر از سلامت دهان و دندان است و راه حل بدون دردسر و ارزان تری را انتخاب می کنند. تفاوت بین ارتودنسی و لمینت بدون شک موضوعی حیاتی است، اما این روش ها نباید با توجه به هزینه هایشان انتخاب شوند. قبل از درک تفاوت بین این روش ها، ابتدا آنها توضیح داده می شوند.

آگهی

ارتودنسی مطمئن ترین روش برای تراز کردن دندان های کجی است که به درستی در محل خود قرار نگرفته اند. هیچ تکنیک دیگری نمی تواند جایگزین ارتودنسی شود. می تواند لبخند را در دندانپزشکی زیبایی که در آن دندان ها در یک راستا قرار دارند و رنگ و شکل آنها با مواد لمینت یکنواخت می شود، اصلاح کند.

دوره درمان نسبتاً طولانی ارتودنسی مهمترین عیب این روش است که بیماران را به ترجیح روشهای دیگر ترغیب می کند. دوره درمان ارتودنسی حدود ۱٫۵-۲ سال است. از طرفی لمینت روشی است که بیماران را تا پایان عمر تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، لمینت ها ممکن است در عرض دو تا ده سال تغییر رنگ داده، جدا شوند یا ترک بخورند، که بیماران را مجبور می کند برای ترمیم به دندانپزشک مراجعه کنند. هزینه لمینت دندان به چیزهای متفاوتی بستگی دارد.

لمینت ها چگونه انجام می شوند؟

لمینت عمدتاً یک روش آرایشی است تا درمانی. اگر دندان ها کوچک هستند یا لکه دار یا تغییر رنگ داده اند، لمینت ها یا روکش ها بهترین گزینه های ترمیم هستند. به عنوان مثال، در بیمارانی که دندان‌های کوچکی دارند و فضای اضافی بین آنها وجود دارد، لمینت را می‌توان یک گزینه آسان ترمیم در نظر گرفت.

گاهی به دلیل ناهماهنگی خفیف یا دلایل دیگر، ارتودنسی انجام نمی شود و تنها با افزودن یک لایه جدید روی دندان می توان لبخند را زیبا کرد. بر خلاف ارتودنسی که حدود ۱٫۵ تا ۲ سال طول می کشد، لمینت تنها در ۱ یا ۲ جلسه انجام می شود. هزینه لمینت دندان بستگی به کلینیک مورد نظر دارد.

تا قبل از جلسه مشاوره و انتخاب طرح درمانی نمی توان هزینه دقیق ارتودنسی را تعیین کرد. هزینه آن مقرون به صرفه است و با توجه به پیچیدگی ها متفاوت است. مدت درمان در بیمارانی که مشکلات شدیدتر دارند بیشتر از بیمارانی است که پیچیدگی کمتری دارند. در جلسه مشاوره، هزینه ارتودنسی تخمین زده می شود و جزئیات آن توضیح داده می شود. عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی عبارتند از:

آگهی

عوامل موثر بر هزینه های سرسام آور در برخی از کلینیک ها

زمان شروع درمان: هر چه بیمار زودتر به دنبال مشاوره باشد، درمان آسان تر و ارزان تر خواهد بود. زیرا برنامه درمانی با توجه به الگوی رشد تعیین می شود. پیچیدگی مشکل: میزان کار انجام شده برای سیم کشی دندان عامل اصلی تعیین کننده هزینه ارتودنسی است. مدت زمان درمان. تعداد بازدید. سن بیمار: هزینه ارتودنسی در بزرگسالان بیشتر خواهد بود. محل درمان ارتودنسی: هزینه ارتودنسی در مناطق حاشیه شهر به طور متوسط کمتر از مناطق مرکزی شهرها است. دندانپزشکی که ارتودنسی انجام می دهد. همگی این ها عوامل موثر در هزینه لمینت دندان است.

سایر تجهیزات ارتودنسی: علاوه بر سیم و براکت، تجهیزات دیگری نیز در ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله می توان به دستگاه های فانکشنال، نگهدارنده فضا و هدگیر که یکی از پرکاربردترین دستگاه ها می باشد اشاره کرد. ممکن است برای اصلاح فاصله بین دندان ها نیاز به هدگیر باشد. تمامی این دستگاه ها متحمل هزینه های اضافی خواهند شد. بیمه دندانپزشکی: هزینه ارتودنسی ممکن است در بیمارانی که بیمه دندانپزشکی هزینه های درمان دندان را پوشش می دهند کمی کمتر باشد. انواع ارتودنسی: نوع براکت های مورد استفاده برای سیم کشی یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی است. براکت های فلزی: ارزان ترین نوع براکت ها هستند.

براکت‌های سرامیکی یا پلاستیکی: براکت‌های سرامیکی گران‌تر از انواع فلزی هستند. براکت های لینگوال: هزینه ارتودنسی در این روش معمولاً زیاد است زیرا برای ساخت و اتصال این براکت ها کار بیشتری لازم است.

لمینت دندان چند نوع دارد؟

لمینت دندان با دو نوع مختلف لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت ساخته شده از مواد منحصر به فرد مانند سرامیک یا چینی و کامپوزیت انجام می شود. کیفیت و قیمت این لمینت ها بر اساس مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت است. هزینه لمینت دندان متغیر است.

هزینه لمینت به میزان آسیب دندان، کار انجام شده برای درمان و مهارت متخصص بستگی دارد. عوامل موثر بر هزینه لمینت دندان عبارتند از: میزان تراشیدن دندان (حداقل تراشیدن دندان و حفظ مینای دندان)، زمان دندانپزشک برای تراشیدن دندان (مثلاً تراشیدن نیش زمان بیشتری می برد)، دقت مورد نیاز برای تراشیدن دندان بدون آسیب رساندن به دندان، تقارن دندان ها بعد از اصلاح، در نظر گرفتن نوع اصلاح با توجه به نوع لمینت که مخصوص هر فرد است، مواد قالب گیری برای حداکثر دقت و زمان گیرش باید برای هر ماده در نظر گرفته شود تا از تغییر اندازه جلوگیری شود (تغییر اندازه مانع از ساخت یک لمینت ایده آل و کاملاً منطبق می شود)، شفافیت و ترکیب رنگ در لمینت و درخشندگی و رنگ طبیعی لمینت شبیه دندان است.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با هزینه لمینت دندان و عوامل موثر بر آن آشنا کنیم. مهم ترین تفاوت بین ارتودنسی و لمینت هزینه های آنهاست که در اولی بالاتر است. با این حال، ارتودنسی یک درمان دائمی است که تنها یک بار در طول زندگی انجام می شود و پس از آن دندان ها به حالت اولیه خود بر نمی گردند. اما در درمان های دیگر مانند لمینت، دندان ها ممکن است به شکل اولیه خود برگردند. بنابراین ارتودنسی مقرون به صرفه تر است.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا