پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

هزینه سرامیک دندان

در این متن سعی داریم شما را با هزینه سرامیک دندان آشنا کنیم. اگرچه ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر درمان های دندانی داشته باشد، روکش های دندانی یکی از بهترین راه حل ها برای ترمیم دندان های آسیب دیده هستند. ما در حال بررسی دلایل هزینه‌های روکش‌های دندانی هستیم – و اینکه چرا وقتی نوبت به ترمیم لبخند شما می‌رسد، ارزش هر سنت را دارند. اگر قصد دارید بیشتر با هزینه سرامیک دندان آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چرا روکش های دندان گران هستند؟

برخلاف همنام سلطنتی خود، روکش های دندانی به شما احساس پادشاه یا ملکه بودن نمی دهند – اما آنها راه حلی عالی و طبیعی برای دندان های آسیب دیده هستند. این واقعیت را نمی توان انکار کرد که روکش ها ارزان ترین روش های دندانپزشکی نیستند، بنابراین اگر به شما توصیه شده است که به روکش نیاز دارید، ممکن است تعجب کنید که دلیل هزینه آنها چیست. در این مقاله، ما بررسی می‌کنیم که چرا تاج‌ها گران هستند و همچنین چرا مزایای آن‌ها می‌تواند بیشتر از هزینه آن باشد.

آگهی

روکش دندان یک کلاهک سفارشی است که برای پوشاندن دندان موجود ایجاد می شود. این برای بهبود ظاهر و عملکرد دندان پوسیده یا آسیب دیده طراحی شده است و آن را قوی تر و ماندگارتر می کند. روکش ها را می توان به عنوان محلولی برای دندان هایی که به دلایل مختلف آسیب دیده اند استفاده کرد. این شامل: دندان های شکسته، دندان هایی که پرکردگی آنها از بین رفته است، دندان هایی که آنقدر آسیب دیده اند که نمی توانند پرکردگی را نگه دارند، دندان هایی که به شدت پوسیده شده اند، دندان هایی که به شدت تغییر رنگ داده اند. هزینه سرامیک دندان بسته به مواردی خاص متفاوت است.

وقتی صحبت از انواع روکش‌های دندانی به میان می‌آید، گزینه‌های مختلفی را در مطب ملی مراقبت‌های دندانی خود خواهید یافت، از جمله روکش‌های سرامیکی، روکش‌های رزینی یا حتی روکش‌های طلایی. نوع روکشی که برای شما بهترین است به محل آن و نیازهای خاص شما بستگی دارد – دندانپزشک شما می تواند نوع روکش مناسب شما را راهنمایی کند.

این هزینه ها به چه عواملی بستگی دارد؟

تعدادی از عوامل وجود دارد که تاج دندان را به یک روش نسبتاً گران قیمت دندان تبدیل می کند. یکی از دلایل قیمت بالاتر آنها تکنولوژی پیشرفته مورد نیاز برای تولید تاج است. تاج نه تنها دندان آسیب دیده شما را ترمیم می کند، بلکه با دقت طراحی شده است تا با شکل و رنگ دندان موجود شما مطابقت داشته باشد – فرآیندی که به آخرین فناوری CAD نیاز دارد. از آنجایی که روکش‌ها استحکام، دوام و عملکرد دندان‌های طبیعی شما را ارائه می‌کنند، طول عمر بسیار بیشتری نسبت به راه‌حل‌های کم‌هزینه‌تر مانند پر کردن دارند، و روکش‌های دندانی را در درازمدت به سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمندی تبدیل می‌کنند. هزینه سرامیک دندان می تواند بسیار گران باشد.

علاوه بر این، بسیاری از مراکز مراقبت از دندان ملی، روکش‌های یک روزه را با استفاده از فناوری منحصربه‌فردی که فرآیند ایجاد و نصب روکش شما را سرعت می‌بخشد، ارائه می‌دهند. این بدان معنی است که شما نیازی به بازگشت برای بازدیدهای مکرر نخواهید داشت و با تاج براق جدید خود که در روز قرار ملاقاتتان نصب شده است، آنجا را ترک خواهید کرد.

هزینه کلینیک ها باهم متفاوت است.

آگهی

هزینه درمان تاج دندان شما به نیازهای فردی شما و نوع روکشی که نصب می کنید بستگی دارد. با این حال، هزینه متوسط روکش دندان در استرالیا بین ۱۱۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است. روکش دندانی که توسط یک متخصص دندانپزشک ماهر به درستی نصب شده و بیمار به درستی از آن مراقبت می کند، باید سال ها یا حتی دهه ها دوام بیاورد.

در حالی که همه ما دوست داریم دندان های خود را در شرایط عالی نگه داریم، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که باعث آسیب ساختاری دندان های ما شود. این ممکن است شامل پرکردگی های از دست رفته، پوسیدگی دندان، و بریدگی یا ترک خوردن باشد – که همه اینها می تواند منجر به مشکلاتی در مقیاس بزرگ در سطح دندان شود.

حتی اگر از روش‌های بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن استفاده می‌کنید، ممکن است همچنان نیاز به درمان روکش دندان داشته باشید. اگر اینطور است، مطمئن باشید که روکش دندان یکی از بهترین راه حل ها برای ترمیم دندان ها و ترمیم لبخند شماست. هزینه سرامیک دندان معمولا از ده میلیون تومان شروع می شود.

آیا واقعا دندان ها نیاز به سرامیک کردن دارند؟

تاج دندان یک روش متداول ترمیم دندان است که اکثر افراد در دوره ای از زندگی خود تحت درمان قرار می گیرند. تاج دندان ممکن است برای موارد زیر مورد نیاز باشد: ترمیم دندان شکسته یا به شدت آسیب دیده، از دندان ضعیف محافظت کنید یا قسمت های ترک خورده دندان را کنار هم نگه دارید. با این حال هزینه سرامیک دندان بسیار سرسام آور است.

از دندانی که پر شده بزرگ است محافظت کنید، به خصوص زمانی که دندان کافی باقی نمانده است. بریج دندان را در جای خود محکم کنید. دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است را بپوشانید. ایمپلنت دندان را بپوشانید. روکش دندان توسط دندانپزشک یا جراح دهان انجام می شود. قبل از انجام عمل بی حسی موضعی یا IV انجام می شود. این یک فرآیند نسبتا ساده است که ممکن است تا دو قرار ملاقات طول بکشد. با این حال، اگر دندانی که قرار است درمان شود، شکسته، نهفته یا زیر سطح باشد، به روش طولانی‌تری نیاز است. در مورد تاج دندان بیشتر بدانید.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با هزینه سرامیک دندان آشنا کنیم. هزینه تاج دندان از ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار برای هر دندان متغیر است. بسته به نوع مواد روکش های چینی معمولاً بین ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار برای هر دندان قیمت دارند. قیمت پرسلن ادغام شده با روکش فلزی بین ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار برای هر دندان متغیر است. قیمت تاج های فلزی (آلیاژ و مخلوط طلا) بین ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است. اینها می توانند مقرون به صرفه باشند زیرا بیمه دندانپزشکی به پرداخت کراون کمک می کند. ممنون از توجه شما به این متن.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا