پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

لمینت

لمینت دندان یا ونیر پرسلن، پوسته های ظریف و شیشه ای شکل هستند و از استحکام بالایی برخوردار می باشند. لمینت به صورت لایه های نازک روی سطح دندان قرار می گیرد و ایراد های دندان را می پوشاند. در این مطلب قصد بررسی لمینت دندان را داریم. در صورتی که شما نیز قصد لمینت کردن دندان های خود را دارید و یا قصد دارید بیش تر با آن آشنا شوید می تواند مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
لمینت دندان چیست؟
لمینت دندان یا ونیر پرسلن، پوسته های ظریف و شیشه ای شکل هستند و از استحکام بالایی برخوردار می باشند. لمینت به صورت لایه های نازک روی سطح دندان قرار می گیرد و ایراد های دندان را می پوشاند. امروزه اکثر افراد به داشتن لبخند زیبا علاقه ی زیاد نشان می دهند. روش های زیبایی و ترمیمی دندان ها تنوع زیادی دارند و تمام افراد می توانند از یک لبخند زیبا بهره مند شوند. زیبایی دندان ها از مواردی است که در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. لمینت دندان جز آن دسته از روش هایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. لمینت دارای کاربرد و مزیت های متنوعی دارد که می توان به تغییر رنگ دندان ها، ترمیم لب پر شدن و ترک خوردگی یا شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله جزئی بین دندان ها اشاره کرد. برای نصب لمینت لازم است دندانپزشک از دندان ها قالب بگیرد. سپس آن را به لابراتوار دندانسازی ارسال کند تا لمینت مخصوص بیمار ساخته شود. در بیشتر موارد موقع کاشت لمینت، مینای دندان تراش داده می شود.
چه افرادی می توانند از لمینت دندان استفاده کنند؟
همه افرادی که احساس نیاز به ترمیم و اصلاح نقص های ظاهری خود دارند ، می توانند از لمینت برای زیبایی دندان هایشان استفادکنند.
لمینت دندان به خوبی می تواند عیب های ظاهری دندان را اصلاح می کند. مقاومت و در برابر رنگ پذیری مقاومت بسیار بالایی دارد. نصب لمینت دندان به زمان بسیار کوتاه نیاز دارد و عمر آن نیز معمولا طولانی می باشد.

مزایای لمینت بدون تراش :

نکته مهم این است که در این روش مینای دندان تراشیده نمی شود. برای همین این روش کاملا غیرتهاجمی است و به مینای دندان آسیبی نمی زند و شخص می تواند در زمان دلخواه خود، لمینت را از روی دندان ها بردارد. چون دندان ها تراش داده نمی شود حساسیتی برای شخص به وجود نمی آید. ماندگاری و طول عمر بالایی دارد. در برابر تغییر رنگ مداوم است. لمینت کاملا طبیعی است و بدون است حالت مصنوعی به دهان شما بدهد لبخند شما را زیباتر می کند.

آگهی

عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان :

۱ .میزان تراش دندان که در این مورد باید نهایت دقت برای تراشیدن دندان به کار برده شود و کم ترین آسیب به مینای دندان وارد شود.

۲. میزان زمان صرف شده برای آماده سازی و تراش دندان برای مثال برای دندان کانین زمان بیشتری لازم است.

۳. انجام قرینه سازی دندان ها بعد از تراش دادن. ۴.نوع تراش با توجه به چگونگی لمینت برای هر شخص تعیین می شود.

۴.نوع مواد قالب گیری و کیفیت آن متناسب با سرعت قالب گیری و دقت آن سنجیده می شود. اگر قالب با دندان تطابق صد در صد نداشته باشد، نمی توان لمینت ایده آلی بدست آورد.

۵.شفافیت، ظرافت، رنگ،فرم و درخشندگی لمینت ، باید بیشتر شبیه به یک دندان طبیعی باشد ۶.میزان آسیب دیدگی، بهم ریختگی دندان ها.

آگهی

بهترین دندانپزشک زیبایی غرب تهران

ونیرهای دندان دو دسته اند :کامپوزیتی و سرامیکی . با توجه به کیفیت پرسلن استفاده شده در لمینت های سرامیکی و رزین کامپوزیت به کار رفته در ونیر کامپوزیت، دارای قیمت های متفاوتی هستند.
نگهداری از لمینت دندان
لمینت نیاز به نگهداری خاصی ندارد و فقط باید اصول بهداشتی دهان را رعایت کرد مانند روزی دو دفعه مسواک زدن، نخ دندان کشیدن،
رعایت استفاده از دهان شویه. همچنین نباید به دندان های لمینت شده فشار وارد کرد و با آن اجسام سخت مثل ته دیگ خورد. سیگار کشیدن و نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای باعث تغییر رنگ لمینت می شود بنابراین باید از آن اجتناب کرد. اگر بهداشت دهان‌ و دندان را رعایت کنید لمینت به مدت ۷ الی ۱۵ سال عمر می کند. البته در صورتی که تازه اقدام به لمینت نموده اید لازم است تا نکاتی که دندان پزشک به شما گوشزد می کند را انجام دهید تا فرایند لمینت به خوبی انجام گیرد و صدمه ای به دندان های شما وارد نگردد.
هزینه ی لمینینت دندان
هزینه ی لمینت دندان با توجه به نوع لمینت استفاده شده توسط پزشک روی دندان های شما می تواند متفاوت باشد. در واقع لمینت ها دارای انواع مختلفی می باشند که شما و یا پزشک می توانید نوع مناسبی از آن ها را جهت استفاده در دندان هایتان انتخاب نمایید. از آن جا که روش ساخت هر نوع از لمینت و هم چنین مواد استفاده شده در ساخت آن ها متفاوت می باشد به تبع قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود.
جمع بندی
لمینت دندان جز آن دسته از روش هایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. لمینت دارای کاربرد و مزیت های متنوعی دارد که می توان به تغییر رنگ دندان ها، ترمیم لب پر شدن و ترک خوردگی یا شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله جزئی بین دندان ها اشاره کرد. برای نصب لمینت لازم است دندانپزشک از دندان ها قالب بگیرد. سپس آن را به لابراتوار دندانسازی ارسال کند تا لمینت مخصوص بیمار ساخته شود. در بیشتر موارد موقع کاشت لمینت، مینای دندان تراش داده می شود. هزینه ی لمینت دندان با توجه به نوع لمینت استفاده شده توسط پزشک روی دندان های شما می تواند متفاوت باشد. لمینت نیاز به نگهداری خاصی ندارد و فقط باید اصول بهداشتی دهان را رعایت کرد مانند روزی دو دفعه مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، رعایت استفاده از دهان شویه. همه افرادی که احساس نیاز به ترمیم و اصلاح نقص های ظاهری خود دارند ، می توانند از لمینت برای زیبایی دندان هایشان استفادکنند.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا