پزشکی و سلامتکسب و کار خدماتی

عمر لمینت دندان

در این مطلب قصد بررسی عمر لمینت دندان را داریم. در صورتی که شما نیز قصد لمینت نمودن دندان های خود را دارید و قصد دارید با میزان عمر لمینت دندان را دارید، پیشنهاد می گردد به مطلب زیر توجه فرمایید.

طول عمر لمینت دندان چقدر است ؟

لمینت دندان به عنوان یکی از طبیعی ترین و زیبا ترین درمان های دندان پزشکی شناخته می شود. آنها به طرز چشمگیری طبیعی و زیبا به نظر می رسند و انواع نواقص دندان مانند ترک ها، تراشه ها و لکه ها را پنهان می کنند، در حالی که زیبایی هر لبخندی را بسیار بیشتر می کنند. شاید بهترین مزیت لمینت این است که طول عمر بالایی دارند. لمینت دندان ها طوری ساخته شده اند که روی هر دندان طبیعی قرار می گیرد و همچنین می توانند برای ده سال ( یه دهه ) یا بیشتر دوام بیاورند.

آگهی

با این حال، حتی ظریف ترین لمینت دندان ساخته شده به تعویض نیاز دارد و باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که طول عمر لمینت دائمی نیست. روکش لمینت دندان، یک راه حل طولانی مدت و موقت برای دندان های نقص زیبایی دارد. در لمینت کمی از مینای دندان تراشید می شود. سپس دندان تراشیده شده به هیچ عنوان نمی تواند دوباره به حالت “برهنه” بازگردد. بنابراین هنگامی که لمینت سرامیکی به پایان طول عمر خود می رسد، نیاز به تعویض دارد.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

طول عمر لمیت دندان بین ده الی بیست سال است. این طول عمر تقریبا ۲ برابر طول عمر کامپوزیت است. برای ماندگاری بیشتر لمینت دندان ، علاوه بر این که هر ساله دو بار برای معاینه به مطب دندان پزشک مراجعه می کنید، شما باید مرتباً و همچنین با دقت بسیار بالا مسواک بزنید و از نخ دندان نیز استفاده کنید. جویدن مواد غدایی سخت و یخ، قلم و حتی ناخن های شما بسیار نکته ی مهم است. شما به هیچ عنوان لازم نیست رژیم غذایی خود را محدود کنید، ولی باید در انتخاب غذاهایی که میل می کنید، بسیار دقت کنید. غذاهای رنگی، چسبنده و جویدنی باید به حداقل کم برسد.

اگر گاهی احساس می کنید یکی از روکش های دندان شما به هر دلیلی شل شده، باید سریعا با متخصص دندان پزشک خود تماس بگیرید و یا به صورت حضوری مراجعه کنید. این امکان نیز وجود دارد که دندان پزشک بتواند بسته به شرایط خاص، تعمیرات روکش شل شده را انجام دهد و نه اینکه بخواهد آن را با یک روکش جدید تعویض و یا جایگزین کند.

جایگزینی لمینت دندان

در هر صورت لمینت دندان شما بدون در نظر گرفتن چگونگی مواظبت از آن ها، مجبور به جایگزین خواهند شد. هنگامی که به روکش های لمینت جایگزین احتیاج دارید، دیگر لازم نیست مراحل آماده سازی دندان را دوباره تکرار کنید چرا که دندان های شما از قبل آماده شده است. تا زمان تولید روکش های جایگزین شما مجبور به استفاده از روکش موقت لمینت هستید . بعد از قرار دادن روکش های جدید لمینت، سال های بسیار زیاد می توانید از روکش های لمینت دندان استفاده کنید، دقیقاً مثل لمینت مدل سرامیکی.

آگهی

عوض کردن لمینت دندان فرایندی بسیار شبیه با نصب اولیه ی لمینت می باشد. دندان پزشک شما ماده پیوند دهنده از قبل آماده شده را کاملا از بین می برد و بعد یک قالب از دندان های شما می گیرد . بعد لمینت دندان جدید در آزمایشگاه تولید شده و سپس برای پیوند زدن به دندان های شما آماده خواهد بود.

متوسط ​​طول عمر لمینت دندان حدود ده سال می باشد. با درمان و مراقبت مناسب، این بازه زمانی ممکن است بسیار طولانی شود و تا بیست سال یا بیست و پنج سال نیز ادامه یابد. اگر یکی از موارد زیر اتفاق بی افتد، ممکن است لازم باشد که روکش های لمینت دندان خود را خیلی زودتر تعویض کنید:

  • در حالی که روکش های لمینت دندان های شما ترک بخورند و یا تراش بردارند، یا به آسانی فرسوده شوند. لمینت های دندان از جنس سرامیک ساخته شده اند و به خاطر اینکه بسیار بادوام هستند، اگر بهداشت و مراقبت های لمینت را رعایت نکنید و از آن چشم پوشی کنید، می توانند شکسته و یا فرسوده شوند.
  • در حالی که دندانی که روکش لمینت روی آن قرار دارد، پوسیده و خراب شود. اگر چه روکش های لمینت دندان دوام بسیار بالایی دارند، دندان شما در زیر روکش لمینت ممکن است دچار خرابی و یا پوسیدگی شود.
  • در حالی که بهداشت ضعیف و ناچیز دندان و بیماری لثه باعث شود تا لمینت دندان شما کاملا از لثه جدا شود. لمینت دندان به همان اندازه دندان های عادی شما به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارند. اگر مراقب دندان و دهان خود نباشید، لثه های شما می پوسند و خراب می شوند و سبب ایجاد فاصله های زیاد بین لمینت و همچنین لثه ی شما می شود.
  • در حالی که لمینت دندان نخستین بار اشتباه نصب شود. اگر دندانپزشک شما ماهر و با تجربه نبود و لمینت دندان را بدون قالب گیری درست دندان روی دندان شما نصب کند، این می تواند بسیار دردناک و همچنین خطرناک باشد. پس باید نزد متخصصان ماهر، خبره و با تجربه مراجعه کنید.

لمینت دندان

جمع بندی

همان طور که در مقاله بررسی نمودیم میزان طول عمر لمینت دندان به نوع لمینت بستگی دارد. اما افزون بر نوع آن به کیفیت مواد اولیه و هم چنین تخصص و مهارت دندانپزشک نیز بستگی دارد. مورد دیگری که می توان در میزان طول عمر لمینت دندان تاثیر گذار دانست، نحوه ی نگهداری شما از آن می باشد. در صورتی که به خوبی از لمینت دندان های خود نگهداری نمایید می توانید طول عمر آن ها را افزایش دهید. در صورتی که شما نیز قصد دارید تا طول عمر لمینت دندان های خود را افزایش دهید می توانید به کلینیک های معتبر و متخصص که افزون بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت و اورجینال لمینت دندان های شما را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند مراجعه نمایید.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا