حمل و نقل

حمل بار ارزان

حمل بار ارزان و اسباب کشی و جابجایی وسایل منزل، از سخت‌ترین و طاقت فرسا ترین کارها است. این کار انرژی بسیار زیادی را از اعضای خانه می گیرد و بعضی اوقات، انقدر این فرایند طولانی خواهد شد که تا چندین وقت، وسایل خانه شما جمع نمی‌شود.

برنامه ریزی کنید

پیش از شروع به جمع آوری وسایل خود، یک لیست از آنچه که در خانه جدید خودتان به آن نیاز دارید تهیه کنید. در واقع مواردی که صورت منظم از آن‌ها استفاده خواهید کرد. مثل تخت، اجاق گاز، وسایل آشپزی و…

اگر که شد، برای انجام دادن هر یک فعالیت‌های پیش رو، زمان تعیین کنید تا بر اساس زمان مشخص شده تمام وسایل شما بسته‌بندی شود و از فشار و استرس روز آخر اسباب‌کشی شما نیز کم شود.

آگهی

جمع کردن وسایل را به روزهای آخر موکول کنید

یکی از واجب‌ترین کار در بسته‌بندی وسایل برای حمل بار ارزان شروع به موقع کار بسته‌بندی میباشد. جمع کردن تمام وسایل خانه کار سختی است.

در نتیجه این کار را به روزهای انتهایی جابجایی موکول نکنید و شروع به جمع کردن و بسته بندی وسایل خود کنید و به صورت مرحله‌ای کار را جلو برده تا دچار سردرگمی نشوید.

لیستی از وسایلی که نیاز شماست تهیه کنید

برای آغاز کار استرس نداشته باشید. در آغاز کار لیستی از وسایل مورد نیاز برای اسباب‌کشی و بسته‌بندی بنویسید و آن‌ را آماده کنید.

این حرکت باعث این خواهد شد که دیگر به دنبال وسایل غیرضروری نباشید و در زمان صرفه‌جویی کنید تا بتوانید به آسانی وسایلتان را بسته‌بندی و آماده انتقال کنید.

شما برای اسباب‌کشی به جعبه مخصوص اسباب‌کشی، سلفون، بابل رول، چسب و… نیاز دارید.

سعی کنید کارتن وسایل برقی مانند تلویزیون، سیستم صوتی، مایکروفر و سایر وسایل برقی منزل را دور نیندازید و تا این وسایل را با استفاده از کارتن خودشان بسته‌بندی و آماده سازی کنید.

آگهی

کارتن مناسب تهیه کنید

کارتن‌های شما نباید خیلی بزرگ یا کوچک باشد. شما برای تهیه کارتن میتوانید از مغازه داران نزدیک خود، بخواهید که چند کارتن برای شما تهیه کند و به سادگی تمام وسایل خود را درون آنها بگذارید. شما میتوانید از حمل بار ارزان استفاده کنید.

بهتر است که در هنگام قرار دادن وسایل در کارتن، نام وسایل داخل آن را روی آن بنویسید.

وسایل بلا استفاده را نگه ندارید

در زمان بسته بندی، اگر به چیزی نیاز ندارید، آن را به منزل جدید خود انتقال ندهید. تلاش خود را بکنید که سبک جابجا بشوید. اگر که وسایل شما قابل فروش هستند، آنها را بفروشید. اگر که قابل استفاده نیستند، آنها را دور بریزید و اگر که قابل اهدا هستند، آنها را اهدا کنید.

جمع آوری را از آشپزخانه شروع کنید

آشپزخانه و وسایل درون آن زیاد است و جمع‌اوری آنها پیچیده‌ترین کار است. بسته‌بندی وسایل را از آنجا شروع کنید تا استرس نگیرید.

جمع کردن آشپزخانه بار بسیار زیادی را از دوش شما کم می‌کند.

برای شروع بسته‌بندی وسایل بهتر این است که در شروع کار ظروف شکستنی را بسته‌بندی کرده و با این کار از شکستن ظروف خود جلوگیری کنید تا از ایجاد هزینه‌های اضافی در آینده جلوگیری کنید.

اتاق خواب آخر

فکر کنید بعد از یک روز طاقت فرسا و جمع آوری وسایل‌تان مجبور باشید در کنار وسایلی که به سختی جمع آوری کردید بخوابید.

این کار خستگی روزانه شما را دو چندان خواهد کرد. پس اتاق خواب را در روز جابجا جمع کنید تا محلی امن برای استراحت کردن داشته باشید.

وسایل را بر اساس دسته بندی بچینید

در زمان جمع آوری وسایل‌تان، انواع مختلف وسایل را دسته بندی کنید، و سپس آن‌ها را درون جعبه بگذارید. برای مثال، جعبه‌ای را به وسایل الکترونیکی اختصاص دهید. جعبه دیگری را به وسایل آشپزخانه و….

برای اینکه گمراه نشوید در هنگام باز کردن جعبه‌ها، نام هر کارتن را بر روی هر جعبه بنویسید.

وسایل هم‌جنس را جدا کنید

برای جلوگیری از آسیب دیدن برخی از وسایل در حین حمل بار ارزان، سعی کنید وسایل همجنس را در کنار هم قرار دهید. برای مثال ظروف چینی خود را در کنار ظروف مسی نگذارید. چرا که ممکن است در هنگام جابجایی این وسایل دچار آسیب دیدگی بشود.

اصولی بچینید

بهتر است که وسایل شکستنی را در داخل کارتن‌های با فضای زیاد نگذارید، چرا که ممکن است در هنگام جابجایی به دلیل فضای زیاد کارتن، این وسایل دچار آسیب دیدگی بشود.

وسایل سنگین‌تر را در کف کارتن قرار داده و وسایلی که وزن کمتری دارند را به ترتیب در بالای آن قرار دهید.

فضای خالی کارتن را پر کنید

در کارتنی که وسایل شکستنی را درون آن قرار دادید، سعی کنید که فضاهای خالی را با استفاده از کاغذ، روزنامه، حوله، پتو پر کنید تا وسایل درون آن در هنگام جابجایی دچار شکستگی و آسیب نشوند.

قطعات میز و مبل را جدا کنید

اگر که مبلمان، تخت و میز شما، قابلیت این را دارد که قطعات آن از یکدیگر جدا شوند. آن‌ها را از یکدیگر باز کنید تا در زمان جابجایی آنها آسیب نبینند.

کمد لباس‌ها را خالی کنید

یک روش بسیار کاربردی در هنگام جابجایی کمد لباس در زمان اسباب کشی، خالی کردن آن است. برخی افراد فکر میکنند جابجایی لباس‌ها با استفاده از کمد کار آسان‌تری است. اما شما می بایست. ابتدا لباس‌ها خود را با استفاده از چمدان به محل جدید برده، و سپس اقدام به جابجایی کمدها کنید.

همچنین بخوانید درباره: خدمات باربری خوب

مبل‌ها و وسایل برقی بزرگ را کاور کنید

اگر مبلمانی که دارید دارای پارچه مبلی روشن یا آسیب‌پذیر میباشد، حتما حتما با استفاده از یک پارچه مبل خودتان را کاملا کاور کنید.

علاوه بر این کار به جهت آسیب ندیدن پایه‌های مبل یا میز جلومبلی، یا چیزهایی مثل یخچال و ماشین لباسشویی، حتما با استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار یا فوم آن‌ها پوشش دهید تا در زمان جابجایی دچار آسیب و رنگ پریدگی نشوند.

حمل بار ارزان

از افراد حرفه‌ای استفاده کنید

برای اسباب‌کشی سعی کنید که از افراد ماهر در این کار برای جابجایی خود بهره ببرید. چگونگی حمل اثاثیه و جابجایی وسایل مخصوص وسایلی با اندازه بزرگ، به مهارت نیاز است و کار افراد عادی نیست، چرا که ممکن است به وسایل آسیب بزنند.

برای اطمینان، اسباب‌کشی خود را به شرکت‌های حمل‌بار و اسباب معتبر برون سپاری کنید. نکته حائز اهمیت این است که در روز اسباب‌کشی، هر کدام از اعضای خانواده را مسئول بخشی از خانه جدید کرده

تا هنگامی که کارگران وسایل را به داخل خانه می‌آورند، وسایل مربوط به هر بخش را در جای اصلی خود قرار بدهند.

#باربری منبع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا