پزشکی و سلامت

قیمت جراحی دندان عقل

در این مطلب قصد بررسی جراحی دندان عقل و مورد موثر بر قیمت جراحی دندان عقل را داریم. در صورتی که شما نیز قصد اطلاع از قیمت جراحی دندان عقل را دارید، پیشنهاد می گردد به مطلب زیر توجه فرمایید.

جراحی دندان عقل
اغلب ما تجربه ی جراحی دندان عقل را داشته ایم. این دندان سومین دندان آسیا می باشد که در سنین ۱۷ تا ۲۱ سال ظاهر می گردد. از این جهت که این دندان پس از شکل گیری فک و تمام دندان ها در بزرگسالی در می آید معمولا فضای دهان جهت پذیرش آن کم می باشد. به عبارتی دیگر فک فضای کافی و مناسب جهت رشد درست دندان ندارد. البته این موضوع برای همه ی افراد صادق نیست. ممکن است جراحی دندان عقل خیلی ساده پیش رود. اما ممکن است برای برخی از افراد تبدیل به دوره ی دردناکی می گردد. روند رشد در دندان های ما به این صورت می باشد که اولین دندان هایی که در فک ظاهر می گردند دندان های جلویی اند. پس از دندان های جلو نوبت دندان های نیش می رسد. پس از نیش، آسیاب کوچک و بعد بزرگ. آخرین دندان آسیاب بزرگ نیز دندان عقل می باشد. این دندان، عقبی ترین دندان شما می باشد که ممکن است هیچ مشکلی برایتان ایجاد نکند. در چنین وضعیتی شما دارای دندان جدید و سالم می باشید. اما در بسیاری از موارد با مشکلاتی مشابه دندان عقل نهفته و یا عفونت دندان رو به رو می باشیم. البته اشخاصی نیز هستند که به صورت مادرزادی دارای دندان عقل نمی باشند. اما معمولا در فک بالا دو دندان و در فک پایین نیز دو دندان عقل رشد مینمایند.

پیشگیری از مشکلات دندان عقل
چکاپ کردن دندان ها به صورت منظم می تواند از مشکلات بعدی پیش گیری نماید. در صورتی که به موقع از وجود دندان عقل مطلع گردید می توانید امیدوار باشید که شرایط دندان شما وخیم نشود. با توجه به بالا بودن قیمت جراحی دندان عقل این گزینه راهکار مناسبی جهت پیشگیری نمودن از پرداخت هزینه های بالا می شود.

آگهی

جراحی دندان عقل برای چه کسانی لازم است؟
دندان عقل به جهت وجود نداشتن فضای کافی در لثه ممکن است به صورت غیر طبیعی بیرون بیاید به طور مثال کج، چرخیده و یا مایل رشد نماید. در این شرایط نیاز می باشد که دندان عقل جراحی گردد. زیرا که دندان عقل، به دندان های کناری خود فشار می آورد و موجب می گردد که تغییر شکل دهند. به همین جهت لازم است دندان عقلی که به صورت کامل و طبیعی بیرون نیامده است را بکشید.

عفونت دندان عقل
از دیگر مواردی که موجب نیاز به جراحی دندان عقل می شود، عفونت دندان عقل می باشد. گیر کردن غذا اطراف دندان عقل موجب عفونت میگردد. عفونت دندان عقل موجب خرابی دندان مجاور می گردد. در صورتی که رسیدگی و نظارت به موقع انجام نگیرد، مجبور می باشید دندان های مجاور عقل را نیز بکشید. پزشک معالج در این شرایط ابتدا دندان مجاور را می کشد. سپس ایمپلنت دندانی را برای بیمار انجام می دهد.

نهفتگی دندان عقل
در صورتی که دندان عقل نهفته باشد،نیاز به جراحی وجود دارد تا منجر به مشکلات بعدی نگردد. جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته به صورت کلی اگر به سن دندان عقل رسیده اید، بهتر می باشد جهت چکاپ وضعیت دندان عقل شما به پزشک مراجعه نمایید‌ زیرا با یک چکاب ساده از مشکلات بعدی پیش گیری خواهید نمود. در صورتی که دندان عقل خود را جراحی نموده اید، بهتر می باشد درمورد عوارض آن با پزشک خود مشورت نمایید چرا که شرایط مراقبتی به شیوه ی جراحی و وضعیت دندان شما بستگی دارد.

قیمت جراحی دندان عقل
قیمت جراحی دندان عقل به موارد زیادی بستگی دارد که در ادامه ی مطلب به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

وضعیت دندان
اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت جراحی دندان عقل وضعیت دندان عقل شما می باشد. منظور از وضعیت دندان عقل این است که ممکن است دندان شما نیازمند جراحی سنگینی بوده و یا مشکل آن با یک عمل ساده برطرف شود.

تجربه پزشک
تجربه پزشک نیز از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت جراحی دندان عقل می باشد. البته لازم است تا به دلیل هزینه ی پایین به پزشک های غیرمتخصص مراجعه نفرمایید زیرا عوارض و مشکلاتی که بعد از آن برای شما پیش خواهد آمد هزینه بیشتری برای شما خواهد تراشید‌.

آگهی

بیمه
بیمه نیز از جمله موارد تاثیر گذار بر قیمت جراحی دندان عقل می باشد. برخی از بیمه ها پوشش بیش تری از هزینه های دندانپزشکی دارند.

روش انجام جراحی
روش انجام جراحی بر قیمت جراحی دندان عقل تاثیرگذار می باشد. در صورتی که جهت جراحی دندان عقل از تجهیزات بیشتر و مدرن تری استفاده گردد این مورد می تواند منجر به افزایش قیمت جراحی دندان عقل شود.


مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل:

پس از جراحی دندان عقل نیز مانند دیگر جراحی ها لازم است مراقبت های ویژه ای را انجام دهید. این مراقبت های ساده به بهبود سلامت شما کمک و کاهش اثرات موثر می باشد.

پس از جراحی لازم است ابتدا یک گاز استریل را روی زخم به مدت یک ساعت با فشار دندان های مقابل نگه دارید.

حداقل سه تا چهار ساعت از صحبت کردن بپرهیزید.

کمپرس کیسه یخ روی دندان های خود را انجام دهید. بهتر می باشد این کار را تا چند ساعت پس جراحی دندان عقل به صورت متناوب انجام دهید.

خونریزی خفیف تا حدود ۶ ساعت بعد از جراحی طبیعی می باشد.

گاهی تا ۲۴ ساعت ممکن است بزاق به خون آغشته شود.

معمولا بعد از جراحی درد وجود دارد و بهتر می باشد پیش از بروز درد و از بین رفتن اثر داروی بی حسی از داروهای مسکن استفاده کنید.

به این جهت که بدن جهت ترمیم و بهبود زخم نیاز به مواد غذایی کافی و پر انرژی دارا می باشد، هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نفرمایید.

در ۱۲ ساعت اول بعد از جراحی لازم است غذاهای سرد و مایع میل نکنید. هم چنین لازم است تا با دندان جراحی شده، تا یک هفته غذا را نجویید.

تا ۵ روز پس از جراحی نباید سیگار بکشید.

تا ۲۴ ساعت لازم است از فعالیت شدید بدنی پرهیز کنید‌.

شستشو نمودن دهان تا ۲۴ ساعت لازم نمی باشد.

زخم و بخیه را نباید دستکاری نمایید.

از ۲۴ ساعت بعد از جراحی مسواک بزنید. لازم است توجه کنید که محل زخم با مسواک تحریک نشود‌.

جمع بندی
در این مطلب به بررسی جراحی دندان عقل پرداخته شد و بیان نمودیم که قیمت جراحی دندان عقل بستگی به مواردی از جمله روش جراحی، وضعیت دندان‌ عقل شما، تخصص دندانپزشک، وضعیت مکانی که جراحی در آن صورت می گیرد، بیمه و … بستگی دارد.

منابع

آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا